aardvark schreef:Voor wat betreft de fietsreparatiespullen, kijk ook op de wiki.
In het buitenland wil ik kleine reparaties graag direct zelf kunnen uitvoeren. Zo neem ik, zoals geadviseerd in de wiki, graag enkele passende inbusbouten mee. Als beginnend fietsreiziger raakte ik eens bouten van mijn drager kwijt, erg onhandig. Tegenwoordig controleer ik op reis zo eens per week of ze goed vastzitten. Zo neem ik ook een slangklem mee, die de voordrager aan mijn voorvork kan fixeren, mocht deze afbreken (twee keer meegemaakt, op erg slechte wegen). Of dat voor jou zinvol is hangt samen met je eigen improvisatietalent en of je makkelijk hulp of een lift naar een fietsenmaker o.i.d. kunt krijgen.
Ik heb gezocht of je een fiets met een Rohloffnaaf (of vergelijkbaar) of met een achterderailleur hebt, maar kon uit je posthistorie niets opmaken. In het geval je een achterderailleur hebt, adviseer ik om een NBT2 mee te nemen. Mogelijk is dat gereedschapje overbodig als je je noodspaken ook zonder de cassette te verwijderen kunt inhaken. Ik heb er in afgelegen gebieden in elk geval erg veel gemak van gehad.
Fiets met een achterderialleur, dus ik heb hem om mijn lijstje geplaats.
Thanx