Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ultralight op de racefiets - Pagina 10 - Forum Wereldfietser

Ultralight op de racefiets

187 berichten
Eelco schreef:
Yopie schreef: Aah de Transcontinental Race: Eelco, kom eens tevoorschijn! Ga je dit jaar weer meedoen? En nee ik ben helemaal niet nieuwsgierig hoor. :wink:
Simsalabim! :wink:

Nee, ik ben er dit jaar uiteindelijk niet bij. Heb een alternatief plan gemaakt voor deze zomer, maar stiekum kriebelt het wel een beetje hoor, zeker nu in de laatste dagen voor de start. Donderdagavond briefing en zaterdag rijden ze weer weg.

Allemaal Henri aanmoedigen onderweg, die neemt dit jaar de NL honneurs waar!
Jammer Eelco, had al grootste plannen om je aan te moedigen. :wink:

Zag wel nog een NL'er in de startlijst, ene Matthijs
http://www.transcontinentalrace.com/

En wat is dat trouwens voor een prachtige foto bovenaan de site, heb je daar soms ook moeten fietsen (met het hele peloton achter je aan)?
Ja, die zie ik ook. Geen idee. Maar Henri heb ik bier mee gedronken, dus die support ik ;)

Die mooie serie bochten is trouwens de Stelvio. Leuk klimmetje.

Waarom doe jij eigenlijk niet mee? Volgens mij is er nog wel een plekje te bemachtigen als je de organisatoren lief vraagt? :)
Eelco schreef: Waarom doe jij eigenlijk niet mee? Volgens mij is er nog wel een plekje te bemachtigen als je de organisatoren lief vraagt? :)
Nej zo stoer ben ik niet, dat laat ik liever over aan lui zoals jij en daarbij ben ik nu drukdruk aan het fatbiken. :wink:

Zit stiekem wel te denken aan de Sverigetempot: van Riksgränsen tot Smygehuk, 2100km. Is dichtbij, niet zo heet, geen Stelvio bochten .. weet alleen niet of ik durf, niet wat betreft het fietsen maar meer al die publiciteit eromheen.
Lijkt me wel machtig mooi, alles geven wat je hebt, dwars door dat enorme land ..
Pfoeh dat is ook wel een pittige hoor, zeker met die tijdslimiet erbij. Moet je mikken op een gemiddelde afstand van tegen de 300km per dag.

Publiciteit valt met dat soort evenementen altijd heel erg mee. Bij TransCon maken ze er een mooi feestje van, maar bij het gros van die lange ritten/brevetten sta je met een tiental (als je mazzel hebt) aan de start en wordt er nooit zo veel ruchtbaarheid aangegeven.

Je kan ook altijd gewoon de GPS downloaden en er je eigen ding mee doen.

Mocht je nog eens 'officieel' een stukje willen rijden dan kun je ook in de agenda van de BRM kijken: http://www.audax-club-parisien.com/down ... 140105.pdf

En dan nu terug on topic..
Michaël

Mag ik vragen hoe het Ferino tentje is bevallen?

Mvg

Maarten
lunitic schreef:Michaël

Mag ik vragen hoe het Ferino tentje is bevallen?
Is me prima bevallen!
Moet wel zeggen dat ik dus echt een beginner ben qua kamperen en dus geen vergelijkingsmateriaal heb en ik er nog maar 2 droge nachtjes in heb doorgebracht.
Had het tentje iig binnen no-time staan en ook weer opgeborgen.

Hij is wel vrij laag, je kan er absoluut niet fatsoenlijk in zitten en ik ben slechts 1.70m.
qua slaapruimte was het voor mij ruim voldoende. Zou nog een hele berg bagage kwijt kunnen.
Maar als je er meer mee wil dan alleen in slapen dan zou ik verder kijken.
Ik ben er tot nu toe iig blij mee :)

op youtube zijn volgens mij wel wat reviews te vinden
Wellicht interessant voor fietsers met weinig bagage :
een nieuwe waterdichte zak waarmee je ook kleren onderweg kunt wassen
http://tinyurl.com/nlqmmvp