Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat deed jij vandaag met je fiets? - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Wat deed jij vandaag met je fiets?

125 berichten
Na een mooi rondje Nieuwkoopse plassen met vrouw en nageslacht.
dag Carl,

'k heb eens opgezocht waar het juist was. Enfin, 'k heb daar in dat industriegebied een beetje verloren gereden en volgens mij te veel km gemaakt.
De mooie tunnel was de beneluxtunnel: glazen lift met daarna een flinke afdaling en klim tot de volgende lift. Een prachtig zicht naar het ingangsgebouw aan de overkant.

http://www.zwarts.jansma.nl/page/1041/nl
http://bicycledutch.wordpress.com/2011/ ... rotterdam/

Inderdaad niet meer echt in Maassluis meer eerder Vlaardingen/Pernis. :)
Gisteren een rondje Brabant, onderweg nog even een stukje mountainbikeparcours Dorst:

Afbeelding
cabonga schreef:De mooie tunnel was de beneluxtunnel:
Inderdaad niet meer echt in Maassluis meer eerder Vlaardingen/Pernis. :)
O, bedoel je die! Dat is zó niet Maassluis dat ik geen moment aan de Beneluxtunnel dacht, en hij ligt in mijn eigen achtertuin. :wink:

Voor de tunnel heb je aan je linkerhand in de Wiltonhaven de Seven Waves nog kunnen bewonderen. En in de tunnel het gedicht van Jules Deelder op de muur, maar wel achterstevoren. Je hebt inderdaad een stukje omgereden. Ik dacht dat de LF1 tegenwoordig via het pontje van Hoek van Holland naar de Maasvlakte liep? Bij het invaren van het Beerkanaal zie je als je geluk hebt zeehonden zonnen aan je rechterhand bij de afscheiding van de Nijlhaven. Pontje vaart niet vaak, dus tevoren even opzoeken en bij ongunstige tijden uitwijken naar de pont bij Maassluis... Geen zeehonden, wel een euro of 2 goedkoper.

Groetjes,

Carl
Vanaf de omgeving van Alkmaar volgde ik tijdens de terugweg de LF1 tot aan Scheveningen. Daarna niet meer want ik reed naar Delft. In elk geval was het gedeelte LF1 dat ik reed héél mooi. Vanaf Delft dan naar Den Hoorn, Maasland en dan liep het een beetje mis. :oops: en werd het een fietstocht door industriegebied. Ik kon er toch van genieten.
Eigenlijk had ik een veer moeten nemen rond Maassluis. Daarna reed ik over Rozenburg richting Europoort naar Oostvoorne en via Brielle naar Hellevoetsluis.

Piet
cabonga schreef:Vanaf de omgeving van Alkmaar volgde ik tijdens de terugweg de LF1 tot aan Scheveningen. Daarna niet meer want ik reed naar Delft. In elk geval was het gedeelte LF1 dat ik reed héél mooi. Vanaf Delft dan naar Den Hoorn, Maasland en dan liep het een beetje mis. :oops:
Kan lastig zijn hè, als je van een route afwijkt, om hem dan weer terug op te pikken.
en werd het een fietstocht door industriegebied. Ik kon er toch van genieten.
Gelukkig! Industriegebied is niet per definitie vervelend; ik zag ooit op het fietspad na de Beneluxtunnel een torenvalk een muisje uit de berm plukken op een meter of vijf voor me.

Enfin, wat jij dus vandaag met je fiets doet; tassen eraf, uitpakken, schoonmaken en misschien wat onderhoud... De sneue het-zit-er-weer-op-karweitjes. :wink:

Carl
Gisteren even de ketting schoongemaakt en olie erop. En vandaag wist ik het zeker: Het rijdt toch lichter met een licht geoliede ketting! Vandaag dus weer mijn dagelijkse woon-werk ritje van 45 km. Dagelijks dus 2 uur op de fiets. Lekker een beetje in gedachten verzonken doortrappen. Vanaf oktober verhuist mijn werk en mag ik dagelijks 65 km wegtrappen..
Carl,

de dag zelf nog uitgepakt en het nodige laten uitdrogen want ik had regelmatig een bui over mij.
Eén dezer dagen de ketting draaien en de voorband op de achterste velg plaatsen (en achterband dus vooraan, want die is het meest versleten ).
Mijn ouwe fiets (°1988; Giant expedition: afmontering deore en biopace) doet het nog altijd goed. Iemand onderweg vond het zelfs een professionele reisfiets :shock: en de look met down shifters vond hij de max...
Voor de vorig jaar betaalde 75 euro (en een nieuwe ketting van 4 euro) kan ik niet klagen: dit jaar reeds 2x heen en terug naar Parijs (=1200 km); rondje Ndl (=700 km) en 3500 km "rond de kerktoren".
Inmiddels staat mijn stevige maar tragere Cabonga/ Villiger werkloos in de schuur wachtende...
Maar zo zie je maar dat met oud en goed nagezien materiaal nog veel plezier kan beleefd worden. ( deze winter terug nieuw vet in naven, trapas, balhoofd, velgen nazien etc...).
Wat ik vandaag met mijn fiets deed? Eigenlijk op twee fietsen gereden. Op de blauwe Batavus van mijn werk in stad Groningen naar het station, per trein naar Baflo en daar mijn gele Giant gepakt (uit zo'n witte NS-kluis), ommetje gemaakt om bloemen voor m'n vrouw te kopen omdat zij gisteren met pensioen is gegaan. Thuis gekomen de remblokjes achter afgesteld (liep rechts tegen de velg aan) en een uitklapbare standaard gemonteerd, welke ik afgelopen vrijdag uit Zweden heb meegebracht.
Woon-Werk-verkeer. Zoals elke dag.

Vlak voor de fietsvakantie, en na 15 km. in de fietsvakantie, drie lekke achterbanden. Na de tweede bij de fietsenmaker laten nakijken, met het verhaal erbij. Ze hebben naar eigen zeggen goed gekeken naar de buitenband, geen ongerechtigheden gevonden.
Na de derde (15 km. onderweg met vakantie, was net de eigen gemeente uitgefietst) heb ik voordat ik de band demonteerde eerst een streep op de buitenband gezet bij het ventiel, en na het vinden van het gaatje de buitenband binnenstebuiten gekeerd. Na heel goed zoeken vond ik inderdaad een stukje kunststof dat zich naar binnen had gewerkt, en alleen bij druk naar binnen uitstak en schuurde. Dat zorgde na 30-100 km. voor een gaatje, en bij de bepakte fiets ging dat wat sneller...
Daarna geen lekke achterband meer gehad die vakantie.
In het weekend 621 km non-stop gefietst.

De start was bij Venray en ging langs de Belgische grens naar Renesse in Zeeland, vandaar over de Zeelandbrug naar Noordwijk.
Na Noordwijk gingen we de nacht in ri Hoorn en Enkhuizen om over de Dijk naar Lelystad en Harderwijk te fietsen.
Na Harderwijk door naar Otterlo de Harskamp, Nijmegen waar we nog wat stijle heuvels hebben bedwongen door naar Venray.

De eerste etappe naar Renesse harde wind tegen.
De tweede etappe naar Noordwijk harde wind tegen.
In de nacht minder wind en in de rug.

Totale fietstijd 30 uur.
Slapen, niet.



Henk

kunst en fietswerk
Normaal gesproken doe ik ieder dag wel iets met mijn fiets. Ben eigenlijk continu bezig waar ik voor mijn gevoel iets zou kunnen verbeteren. Vandaag was het een dag van schoonmaak en onderhoud. Vanmiddag fiets boven het straatputje en met tuinslang al het stof en smeer zo goed mogelijk weg laten spoelen. Natuurlijk met normale waterdruk en zeker niet met een hogedrukspuit! Vervolgens fiets een paar keer laten stuiteren, want dat kan met een Koga, zodat het overtollige water al verdwijnt om vervolgens mijn “kidde” in de zon te laten drogen. Vanuit een luie stoel bekijk ik op afstandje mijn “stalen ros” en peins er nog maar eens over om wel of géén Brooks zadel te nemen, om wel of géén extra bidon te (ver)plaatsen en wat te doen met voor mij te korte barends. Zéér zware overpeinzingen. Maar ja, de ketting moet nog worden schoongemaakt, gesmeerd, schakelingen nog even controleren, draaipunten nog even met WD-40 inspuiten. Want deze cyclist heeft van knarsetandende geluiden een vreselijke hekel. Na een tijdje is de tweewieler weer helemaal gereed voor de volgende geruisloze km’s. Wat een feest is dat fietsen toch. :) :D

Frits
hansjeb schreef:Vanaf oktober verhuist mijn werk en mag ik dagelijks 65 km wegtrappen..
Net thuisgekomen van vakantie in Zweden op de eerste werkdag 30 juni kreeg ik de horen dat het bedrijf waar ik werk over een paar maanden gaat sluiten. En op 1 juli ging m'n vrouw, die al jarenlang in een bejaardenhuis werkzaam was, met pensioen. Waren wij maar in Zweden in ons tweede huis gebleven.... :cry:
Dat is beroerd Martin! Gauw terug naar Zweden en laat dit landje voor wat het is (maar dat zal geen optie zijn anders had je het al gedaan!).
In de nacht van vrijdag op zaterdag de VNRndK (VrijdagNachtRitnaardeKust) gefietst, mijn eigen variant van de Engelse FNRttC.
Van Rheden naar Kijkduin, 152 km. Precies om middernacht vertrokken en om 08:45 uur met de voeten in de zee. Temperatuur is denk ik niet onder de 20 graden geweest en als er al wind was had ik hem in de rug.

Heel apart om in het donker te fietsen. Lastig op het eerste deel, veel over onverlichte wegen door bosrijk gebied dus erg geconcentreerd op de weg voor mij. Ik kwam duidelijk verlichting te kort op de fiets.
Door bebouwd en open gebied is het meer ontspannen en kon ik meer genieten van de stilte.
Even over vieren begonnen de vogels alweer te fluiten.
joop.r schreef:In de nacht van vrijdag op zaterdag de VNRndK (VrijdagNachtRitnaardeKust) gefietst, mijn eigen variant van de Engelse FNRttC.
Dat maakt het volgen van dit forum zo leuk: wat een geweldig idee. Dat ga ik zeker zelf ook eens doen. Dank voor de suggestie.

Zelf houd ik niet zo van het rijden in een (grote) groep - vervelende ervaringen met in elkaar hakende sturen e.d. - maar voor wie de FridayNightRidetotheCoast in NL tot leven wil roepen: FNRttC, voor wat meer informatie.
Gisteren met de racefiets weggeweest, met m'n club. Was alweer even geleden dat ik een goede afstand op de racer maakte, maar in 3,5 uur hebben we 113 km afgeraffeld. Van Katwijk naar Berkenwoude en weer terug. Nog wel een beetje benauwd en klam weer.
En vanmorgen de boel weer wat losgetrapt op de Santos, op weg naar werk.
In een topic over ervaringen & adviezen schreef ik al over een onhandig (zit zat bij mij aan de bovenbuis en daarmee in de weg bij het de trap op dragen op de schouder van de fiets, denk aan stations en hotels bijv.) en m.i. op de reisfiets overbodig accessoire: de fietspomphouder. Het triggerde mij om deze ergernis eindelijk te verhelpen (na 7 jaar!).

Ik denk dat ik op zoek ga naar enkele rvs (of nylon, zo die bestaan) bolkopboutjes om de schroefgaten af te dekken. De huidige inbusbouten drukken te zeer in mijn schoudervlees (als ik niet oplet). Alhoewel: het is een alu frame, dus of het echt nodig is (om water uit het frame te weren)?

Iets in mij zeurt ook nog dat de montagepunten niet ongebruikt mogen zijn: zal ik er een bidonhouder (met zij-uitname, of een bikebuddy) op monteren? Laat ik dat voorlopig maar niet doen. Al lijkt het wel een mooie plek - voor kortere trips - om een Airzound aan te hangen; vooralsnog houd ik het toch maar bij een gewone ping-ping-bel, dat is in elk geval lichter van gewicht en beter voor mijn portemonnee.
In verband met mijn fietstocht in Ierland vanaf 28 augustus heb ik m'n gele Giant nagekeken, nieuwe Schwalbe-banden eronder gezet. Vandaag nog 22 km gefietst. Zonnig en warm, maar wel harde wind uit het NO.... Ik kook ervan om het oude, mysterieuze land per fiets te mogen bekijken!
Niet vandaag, maar gisteravond een klein rondje gefietst in de omgeving. Nieuwe route ontdekt richting Thesinge. Heerlijk weer, lekker uitgewaaid.

Gisteren ook weer verbaasd over hoe snel je eigenlijk vanuit het centrum van Groningen (ik woon net buiten de diepenring) tussen de koeien en schapen fietst. Heerlijk.