Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Breda #2 zondag 29 juni om 11:00 - Forum Wereldfietser

Rondje Breda #2 zondag 29 juni om 11:00

Hallo allemaal,

In navolging van het geslaagde eerste rondje Breda hierbij vast de aankondiging voor de 2e editie! Nadere info over de route volgt nog, de afstand zal weer tussen de 60 en 80km zijn. Laat even een berichtje achter als je mee wilt!

Groeten!
Jaron
Lijkt me erg leuk. Ik probeer de datum vrij te houden.

Peter
Hallo allemaal,

Zoals beloofd is hier de route voor het 2e rondje Breda:
http://routeplanner.fietsersbond.nl/#ro ... erences=63
Deze keer zullen we rijden richting het zuidwesten met afwisselende landschappen, mooie bossen en heidevelden. Uiteraard zal er ergens langs de route de appeltaart geprobeerd worden!

Jaron
Jaron schreef:Hallo allemaal,

Zoals beloofd is hier de route voor het 2e rondje Breda:
http://routeplanner.fietsersbond.nl/#ro ... erences=63
Deze keer zullen we rijden richting het zuidwesten met afwisselende landschappen, mooie bossen en heidevelden. Uiteraard zal er ergens langs de route de appeltaart geprobeerd worden!

Jaron
je link komt niet bij je route uit?
@Jasmon

Als ik erop klik kom ik er wel, al moet je wel even de knop "plan rondje" aanklikken. Werkt het dan wel?
Nu wel gelukt, zat net op een tablet waar het dus niet lukte

Denk dat ik deze a.s. zondag eens fiets, vind hem alleen wat kort,

Heb je nog toevallig nog iets anders op de plank liggen wat iets langer is?

heb nu een mix van rondje Breda rondjes 1 en 2 aan elkaar geplakt 118 km :lol:
Ja de rondjes kunnen uiteraard langer worden. De reden dat het rondje nu "kort" is, is om het wat laagdrempelig te houden. Op de dag van het rondje kunnen we altijd in goed overleg besluiten om het wat langer te maken, als iedereen daarvoor is. Je bent uiteraard van harte welkom om mee te fietsen als het rondje je aanstaande zondag bevalt. Het is altijd goed om iemand mee te hebben die al weet waar de lekkere appeltaart te vinden is :lol:
Nog een weekje wachten en dan is het zover, het rondje Breda wordt dan verreden. Mooi weer is besteld, hopelijk komt het op tijd! Aanmelden kan nog :lol:
PeterVanRijn schreef:Lijkt me erg leuk. Ik probeer de datum vrij te houden.
Het lijkt te lukken. Ik twijfel nog of ik ook op de fiets naar Breda zal komen of dat ik met de trein kom.

... even routeplanner raadplegen ...

H'm, dat is 30 km extra. Laat ik dat maar voor de terugweg bewaren als ik nog energie over heb. ;-)
Heb nu al zin in de appeltaart!
Dat is wel een leuk stukje voor de terugweg. Tot zondag!
Hallo allemaal,

Om het nog even volledig te maken is het wel handig om een locatie te hebben om af te spreken morgen. Ik stel voor om om 11 uur te verzamelen aan de zuidzijde van het station bij de buiteningang van de ondergrondse fietsenstalling. Ik zal daar vanaf ±10:45 staan.
Tot morgen!

Jaron
Te herkennen aan een rode roos tussen je tanden? :-)
Fietsen we met zijn tweeën, of heb je nog meer aanmeldingen?
Hmm dat is wel een goed idee... Wie weet! Als Jasmon niet meegaat zijn we inderdaad met zijn 2en. Een 3e aanmelding is helaas net afgezegd.
een beetje op de valreep: Toos en Theo gaan graag mee.
Beter laat dan nooit :lol:
Vroeg opgestaan, zoals gebruikelijk, en dan toch ineens verrast worden door het voortschrijden van de tijd. Nou ja, toch de geplande trein van 10.32 naar Breda gehaald, en zelfs nog tijd gehad om een fietskaartje op mijn OV-chipkaart te zetten, en ook zelfs niet vergeten zelf in te checken.
De ontmoeting in Breda met Jaron, Toos en Theo verliep soepel en kort na elf uur gingen we op pad. Via een oranjegekleurde wijk de stad aan de westkant verlaten en spoedig geconfronteerd met de eerste druppels. Toch maar een regenjack aangetrokken, en dat bleek geen overdreven actie, want er viel een redelijke bak met water uit te lucht.
Met een bocht om het mooie Liesbos gereden, in zuidelijke richting richting grens. Een mooi afwisselend landschap met bos en velden. Bij Landgoed Pannenhoef, na een kilometer of 25 denk ik , de eerste pauze. Inmiddels was het droog geworden en ik durfde mijn regenjack wel weer uit te trekken. Daar leek ik kort na het verder rijden weer even spijt van te zullen krijgen, maar snel daarna verbeterde het weer sterk, en uiteindelijk reden we in de zon. We droogden goed op en bij de tweede pauze in Galder op een terras ("iets bij de koffie, nee dat hebben we niet" :-) )zaten we heerlijk in de zon van de koffie te genieten.
Via een prachtig fietspad langs de Mark reden we uiteindelijk Breda weer in, en op het station namen we afscheid.

Ik had van tevoren gezegd dat ik naar huis wilde fietsen als ik me na het rondje nog fit genoeg voelde, en dat ging eigenlijk best goed, dus mijn eTrex geprogrammeerd mij naar huis te begeleiden en rijden maar. Eenmaal de bebouwde kom van Breda uit was te voelen dat er een best wel stevige wind (kracht 3-4 uit het NW) stond die ik grotendeels dus tegen had. Toch was het prima te doen. In Zevenbergschen Hoek nog even op een terras wat gedronken (geen bier, hoewel me dat erg smakelijk voorkwam, maar daar heb ik in het verleden leergeld mee betaald), en daarna de laatste 20 km. Een leuke opsteker is altijd het voorbijrijden van filerijdende auto's, en dat genoegen was me deze keer gegund op de Moerdijkbrug waar, naar ik inschatte, een Oranje-stoet reed, van mensen die hoopten nog op tijd voor de wedstrijd tegen Mexico thuis te zijn. Mij lukte dat in elk geval ruimschoots.
Ik kon aan het eind van de dag ruim 100 km noteren, en dat geeft voldoende vertrouwen voor de geplande tocht naar Parijs later dit jaar.
Jaron, nogmaals bedankt voor de mooie route, ik kom zeker nog eens meerijden.