Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wie heeft er ervaring met deze nieuwe band van schwalbe - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

wie heeft er ervaring met deze nieuwe band van schwalbe

Nee, zitten nog in de doos, gevouwen en wel.
Reden: ik ben nog met bagage aan het fietsen, en dat gaat prima op de (iets bredere) Marathon Racers.
Als het 'bagage-seizoen' over is, zet ik de Vittoria's eronder.
Leuk hoor, al die banden, maar o zo moeilijk vergelijken, ook als je het zelf doet op je eigen fiets. Soms denk ik, dat loopt licht, en de volgende dag is het ogenschijnlijk weer een stuk zwaarder; waarschijnlijk moe, vlas plat, of meer wind tegen...
Heb sinds vandaag de Almotion op het 26" achterwiel van mijn velomobiel (3-wielige dichte ligfiets) gelegd, omdat ik ook zo benieuwd was naar de rij-eigenschappen.

Voordien met een Big Apple (26x2.15) gereden (prima, zowel kwa comfort als snelheid en lekbestendigheid), daarna een Big Ben (26x2.15) geprobeerd, maar die liep trager en op minder dan 1000km was ik al de puntjes op het loopvlak kwijt. Sinds eind vorig jaar rij ik met een Geax Tattoo Light (26x2.3). Die loopt écht nog een stuk lichter, weegt ook een paar 100grs minder, maar heeft als groot nadeel dat de band geen lekbestendige laag heeft.

Nu dus de Almotion, iets minder dik en een beetje zwaarder. Al wat ervaringen gelezen op http://www.sintchristophorus.nl/almotio ... kkingband/
Op 4 bar rijdt de Almotion niet aangenaam, hij begint te stuiteren en voelt echt "hard" aan. Op 3 bar al een stuk comfortabeler, zonder dat ik merkzaam trager rij.
Eind volgende week ga ik een weekje op fietsvakantie, eens benieuwd hoe de band zich dan houdt.

allewedertje
Hoe breed is die Geax Tattoo in werkelijkheid?
Willem
Wim schreef:Hoe breed is die Geax Tattoo in werkelijkheid?Willem
Hmm, nooit gemeten, maar écht dik ! Zal wss ook wel aan de velg liggen waar je hem oplegt ....

allewedertje
Jammer want dan kan ik hem dus niet met spatborden op mijn 26 inch vakantiefiets proberen.50 echte mm is daar wel de grens, en dan mogen er aan de zijkant geen noppen etc zitten. De Marathon Extreme was met 47 echte mm maar wat uitsteeksels heus de grens. Mijn snelste band is de Compass 26x1.75 luxe versie van de Panaracer Pasela, maar ik zou graag een dergelijk snelle band met soepel karkas en zonder antilek willen in een maatje breder. Maar dit wordt dus te breed.
Wim
Als 50mm idd het maximum is, zal de Tattoo Light idd niet passen. Jammer eiglijk, want het is echt een lichtlopende band. Zou hem zelf ook op een paar andere fietsen van me willen leggen, maar daar kan ook niet meer dan 50mm op ....

allewedertje
Intussen + 1000 km verder met de Almotion. Omdat er bagage werd meegenomen met (lig)fiets, had ik de band op 3 bar gezet. Dat rolde goed, vergelijkbaar met een Big Apple, misschien ietsjes lichter (op gevoel dan toch). Nu de vakantie erop zit en de bagege er dus niet meer in zit, is de druk verlaagd naar 2,6 bar en dat rolt prima, comfortabel en niet merkbaar trager.

Toch zal de Geax Tattoo Light er hoogstwaarschijnlijk terug op gaan, die rolt toch nog iets lichter (nee, geen 30% :twisted: )

allewedertje