Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Monteren cadanssensor - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Monteren cadanssensor

Henrie schreef:
Berghaus schreef:Als je de candans/snelheidssensor in combinatie met navigatie gebruikt kun je de snelheidssensor verwaarlozen. Die zou alleen gebruikt worden wanneer er geen sateliet signaal is. Als je het kastje zo monteert dat je wel een goede cadans registreert ben eigenlijk al uit de problemen toch?
Dat zou ik kunnen proberen. De sensor is weliswaar bedoeld om op of onder de framearm te monteren, maar ik zou eens kunnen proberen of ie naast het frame past. Dus tussen het frame en de traparm. Daarmee overbrug je al een heel stuk van het gat tussen het frame en de traparm. Ik ga het eens proberen. Eerst nog wat ty-raps regelen... ;)
Je kunt hem beter niet naast de achterbrug plaatsen. Je kunt hem er gewoon bovenop monnteren en dan schuin stellen zodat de sensor op een paar mm het mageetje nadert. Heb je al eens met Garmin contact opgenomen. Je zal toch niet de eerste zijn met een smalle achterbrug.
Berghaus schreef:Je kunt hem beter niet naast de achterbrug plaatsen. Je kunt hem er gewoon bovenop monnteren en dan schuin stellen zodat de sensor op een paar mm het mageetje nadert. Heb je al eens met Garmin contact opgenomen. Je zal toch niet de eerste zijn met een smalle achterbrug.
Schuin zetten heb ik geprobeerd, maar dat werkt helaas ook niet. Hij moet dan zo schuin dat wanneer hij dicht bij de crank-arm (schrijf ik dat goed zo, m-engineering ;) :roll: ) komt, hij alsnog niks registreert, omdat de sensor dan bijna naar beneden wijst. En de snelheidssensor komt dan ook niet meer dicht genoeg bij de spaken...

Waarom zou je 'm niet naast het frame hangen? Ja, mooi is anders natuurlijk, maar het zou wel kunnen toch?

Met Garmin heb ik het er nog niet over gehad. Maar ik zal inderdaad niet de eerste zijn mijn een smalle achterbrug (die Cube is immers een instapmodel en bij andere racefietsen zal het ook niet ongebruikelijk zijn), dus misschien moet ik dat maar eens proberen...
Henrie schreef:
Berghaus schreef:Je kunt hem beter niet naast de achterbrug plaatsen. Je kunt hem er gewoon bovenop monnteren en dan schuin stellen zodat de sensor op een paar mm het mageetje nadert. Heb je al eens met Garmin contact opgenomen. Je zal toch niet de eerste zijn met een smalle achterbrug.
Schuin zetten heb ik geprobeerd, maar dat werkt helaas ook niet. Hij moet dan zo schuin dat wanneer hij dicht bij de crank-arm (schrijf ik dat goed zo, m-engineering ;) :roll: ) komt, hij alsnog niks registreert, omdat de sensor dan bijna naar beneden wijst. En de snelheidssensor komt dan ook niet meer dicht genoeg bij de spaken...

Waarom zou je 'm niet naast het frame hangen? Ja, mooi is anders natuurlijk, maar het zou wel kunnen toch?

Met Garmin heb ik het er nog niet over gehad. Maar ik zal inderdaad niet de eerste zijn mijn een smalle achterbrug (die Cube is immers een instapmodel en bij andere racefietsen zal het ook niet ongebruikelijk zijn), dus misschien moet ik dat maar eens proberen...
Ik zou hem niet naast het frame hangen omdat dat niet de bedoeling is van Garmin. Maar er begint mij iets anders te dagen. Is de as van jou trapstel origineel? Kun je een kortere monteren waardoor je pedaalarm dichter bij je frame komt?
Die magneet moet er langs. Dus knutsel die zó op de crankarm, dat-ie voldoende dicht langs de sensor komt. Dus met een blokje ertussen. Of steek een voldoende lange staafmagneet in de binnenzeskant van de linkerpedaalas (blijft bij een stalen as vanzelf zitten, anders druppeltje Loctite erop).

.tsooJ
Berghaus schreef:Ik zou hem niet naast het frame hangen omdat dat niet de bedoeling is van Garmin. Maar er begint mij iets anders te dagen. Is de as van jou trapstel origineel? Kun je een kortere monteren waardoor je pedaalarm dichter bij je frame komt?
Trapas is origineel. Tandwielen heb ik wel vervangen (2 van de 3), maar verder is het gehele crankstel helemaal origineel. Het is een FSA crankstel trouwens...
Hallo allen,

Heb hetzelfde probleem maar nog nergens op het geweldige wereldwijdeweb een goede oplossing kunnen vinden, dus zelf maar zitten googlen, en de genoemde oplossing is deels bruikbaar, edoch is het wel handig om een wat langer staafje als magneet te gebruiken. (5mm diameter, 25,4mm lang)
Ziet er wellicht wat vreemd uit, maar heb goeie hoop dat het gaat werken.
Zie ook deze site:
http://www.supermagnete.nl/

Hoop dat men er wat aan heeft.

grt