Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lawaai op de camping 2 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Lawaai op de camping 2

Voortaan wel je eigen zwengel voor de waterpomp meebrengen, begrijp ik;)?
OT: Ik was voorbereid: kraanwater in twee volle bidons (samen anderhalve liter) en in een Ortlieb waterzak van 2 liter. Daarmee had ik voldoende voorraad om te koken, chocolademelk te maken & tanden te poetsen plus een kattewasje en koffie voor bij het ontbijt.
De plas naast de kampeerplek ligt in landbouwgebied, en dan filter ik niet graag water om van te drinken, maar ook die (waterfilter) had ik bij me.

Over de zwengel: ik was voornamelijk verbaasd dat deze ontbrak. Vroeg in april (nachtvorst) had ik me dat wel kunnen voorstellen, maar in mei?
Dit pleit voor het meenemen van een waterpomptang:)
Het kan ook anders (zonder herrie): in hetzelfde weekeinde was ik op de bivakzone Molenheide. Buiten wat kletspraatjes met nieuwsgierige gasten uit de omgeving (de plek was recentelijk in het nieuws geweest) en een bezoek van de peter van de paalkampeerplaats een rustige plek. 's Avonds heel even het geruis van de gasbrander van een luchtballon, maar dat ervaar ik niet als overlast. Verder het geluid van een knappend vuur (stookplaats met voorraad hout, hoe vriendelijk), maar ook dat is eerder sfeerverhogend.

OT: de Belgen hadden wel een zwengel aan de pomp (en dus hoefde ik niet op zondag aan te bellen bij particulieren in de omgeving en kwam mijn waterfilter van pas).