Ik heb alleen af en toe een zonnebril nodig bij het fietsen. Ik heb 'm bij http://www.brillen24.nl/zonnebrillen/ gekocht, je kunt m daar binnen een maand terugsturen als je niet tevreden bent! Weet alleen zo niet of ze sportbrillen hebben...
Ik was de laatste tijd ook op zoek naar een nieuwe fiets/sport zonnebril.
Mijn ervaring is de volgende: ook in zonnebrillenland geldt: alle waarde naar z'n geld.
Je kunt een heel adequaat brilletje kopen voor zo weinig als 30-50 euro (polaroid bijvoorbeeld), en je kunt naar exclusieve merken als Rudy project en Oakley.
Zie je dat verschil? Ja zeker. Zijn goedkopere brillen het niet waard om te kopen? Neen.
Een goedkopere bril doet, mits van een goede fabrikant, wat ie moet doen; de ogen beschermen tegen UV en insecten/wind uit je ogen houden.
Verschillen zijn er met name in de sterkte/duurzaamheid van het montuur (mijn van uitstekend glazen voorziene Alpina bril brak na 3 weken een pootje), en de zuiverheid van het 'glas' (bij sportbrillen vrijwel altijd een kunststof).
Topbrillen hebben optisch betere lenzen.
Ik heb gekozen voor een middenweg; het merk 'Tifosi' (Amerikaans met Europese glazen), biedt naar mijn mening behoorlijk waar voor het geld. Kosten tussen 50-100 euro en zijn uitermate solide. (zo lijkt het tot nu toe tenminste). De betere lenzen van dit merk zijn die met meekleurende glazen. Menig outdoor/fietsenzaak heeft ze in de verkoop.
Maar voor 30 euro heb je ook een prima Agu bril.