Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lawaai op de camping. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Lawaai op de camping.

Soms kom je op campings waarvan je bij voorbaat al weet dat je er eigenlijk niet wil staan maar goed.... Voor een nachtje is het soms niet anders.
Op zo'n camping kwamen we een paar jaar geleden terecht in Frankrijk en bleven de buren inderdaad tot zeer laat rumoerig. Ik weet me nog een kreet van een vader letterlijk te herinneren in onvervalst Brabants:
'Kimberly, ach ge nou nie stil zijt ga de naor bed!'
Kimberly was denk ik een jaar of tien, het was half twee 's nachts... :D
Het bleef nog lang onrustig......
Bert van Sprang schreef:Deze zomer gekampeerd in Walenstadt aan de Walensee in Zwitserland. edit. Wonder boven wonder was het toen wij rond elven naar bed gingen al redelijk rustig en ik heb de hele nacht goed geslapen, zo kan het dus ook!
Daar ook gestaan een paar jaar terug, maar ik werd om drie uur 's nachts wakker door de rangerende treinen...schrok me het apezuur, leek wel alsof de trein door m'n tent ging. Wel een prachtige plek, het trekkersveld is recht aan het meer, fatastisch mooie klueren in de ondergaande en opkomende zon!
In Oostenrijk in Grein, ligt de camping naast een bocht in de doorgaande weg, dus alle vrachtauto's moeten daar terugschakelen en afremmen, en hoe stiller het wordt, hoe meer dat natuurlijk opvalt! Maar oordoppen vind ik echt nog te extreem, maar misschien als ik eens in echt verlaten treken heb gefietst, wordt ik gevoeliger voor geluid, nu valt het nog mee.
Ik was die Oostenrijk tocht ook in Podersdorf am See, op de dag dat daar een surfwedstrijd/festival was, en de hele camping vol stond met feestvierende jongeren, maar als je moe bent, slaap je daar soms probleemloos doorheen :-)
janenliseth schreef:Na Paas een tour naar Eifel en Moezel. 6 campings aangedaan. Lawaai kwam van alle kanten: weg, vaarwater, spoor en de lucht. Soms hels kabaal. Hoe ervaren Wf'ers dit ? Zijn er nog wel stille campings ?
In nederland kun je terecht bij de NTKC. Rust en ruimte in overvloed. Het is wel een club waar je lid van moet worden. http://www.kampeerclub.nl/

In Denemarken heb je "Overnatning i det fri" een boekje van de Deense fietsersbond met leuke particuliere adressen.

Camping in my garden is een leuke site met mooie privé kampeerplekken. http://campinmygarden.com/

Duitsland is inderdaad niet echt een kampeerland voor tentjes.
En niet te vergeten de (Duitse) gewoonte na het eindexamen met de alle examenkandidaten een nachtje te gaan kamperen. Zes campings op zes achtereenvolgende nachten. Ik bedacht vreselijke straffen voor de leiding om de nacht door te komen :evil:
Ook wij willen ons beklag doen.
Eergisteren avond wildgekampeerd in het Armeense dorpje Tsav overnacht midden in een natuurpark. En die rotvogels daar die gingen de hele nacht maar door. ...... we hebben heerlijk geslapen :wink:
Frans & Dieuwertje schreef:Ook wij willen ons beklag doen.
Eergisteren avond wildgekampeerd in het Armeense dorpje Tsav overnacht midden in een natuurpark. En die rotvogels daar die gingen de hele nacht maar door. ...... we hebben heerlijk geslapen :wink:
Hier ook nog een; afgelopen week-end op camping in Mondeville, eerst heel de avond een koekkoek die duidelijk op zoek was naar gezelschap, vervolgens de merels en de vinken en dan 's nachts de bosuilen die te keer gingen. Het zou verboden moeten worden :-)
arnob schreef:En niet te vergeten de (Duitse) gewoonte na het eindexamen met de alle examenkandidaten een nachtje te gaan kamperen. Zes campings op zes achtereenvolgende nachten. Ik bedacht vreselijke straffen voor de leiding om de nacht door te komen :evil:
En wat dacht je van de nederlandse gewoonte om als de kinderen in de tent liggen even lekker quality-time zonder kinderen. Lees: tot een uur of 2 's nachts keihard zitten praten en lachen.
Moos60 schreef:
arnob schreef:En niet te vergeten de (Duitse) gewoonte na het eindexamen met de alle examenkandidaten een nachtje te gaan kamperen. Zes campings op zes achtereenvolgende nachten. Ik bedacht vreselijke straffen voor de leiding om de nacht door te komen :evil:
En wat dacht je van de nederlandse gewoonte om als de kinderen in de tent liggen even lekker quality-time zonder kinderen. Lees: tot een uur of 2 's nachts keihard zitten praten en lachen.
:oops: Guilty as charged. Met een paar wijntjes op praat en lach je vaak harder dan de bedoeling is... :P
gios schreef:
Moos60 schreef:
arnob schreef:En niet te vergeten de (Duitse) gewoonte na het eindexamen met de alle examenkandidaten een nachtje te gaan kamperen. Zes campings op zes achtereenvolgende nachten. Ik bedacht vreselijke straffen voor de leiding om de nacht door te komen :evil:
En wat dacht je van de nederlandse gewoonte om als de kinderen in de tent liggen even lekker quality-time zonder kinderen. Lees: tot een uur of 2 's nachts keihard zitten praten en lachen.
:oops: Guilty as charged. Met een paar wijntjes op praat en lach je vaak harder dan de bedoeling is... :P
No offence, heb mensen er wel eens op aangesproken, 's avonds draagt het geluid nou eenmaal verder en heb je er zelf geen erg in.
Gelukkig hadden deze mensen er alle begrip voor en spraken op gedempte toon verder.

Toen ik eens op de Natuurcamping in Vossemeer stond en om 12 uur 's avonds aan de man van de caravan tegenover ons die zijn tv maar vanwege het warme weer buiten had gezet, of het misschien wat zachter kon kreeg ik alleen als antwoord: "Dat ik maar beter kon oprotten of klappen krijgen".
[moderator]Deel van post verwijderd i.v.m denigrerende en bedreigende karakter[moderator]
Moos60 schreef:Verwijderd
Leuk dat je je beter voelt dan een stukadoor, alleen slaat het nergens op. Van mij mag je opmerking ook direct verwijderd worden.
En nee, ik ben geen stukadoor.
In het dorpje waar ik woon is het 's nachts zo stil dat ik het op campings al gauw rumoerig vind :D
Ik neem altijd oordoppen mee.
Ik heb net als Lennart de mazzel dat ik door heel veel dingen heen slaap, behalve echt slecht weer. Wel heb ik oordopjes bij me die ik slechts een enkele keer nodig heb.

Toch heb ik zelf ook regelmatig een erg leuke nacht beleeft rond het kampvuur, er ontstonden gesprekken en voor ik het wist was het 02:00 in de nacht en fietsen met een kater is best lastig. Hoort voor mij bij de charme van een fietsvakantie.

Paul
On topic: ik ga meestal in het najaar fietsen, rond de periode dat de campings gaan sluiten. Ik besef nu eigenlijk pas hoe heerlijk ik het vind om als ik fiets op bijna lege campings te staan, terwijl ik in het hoogseizoen ook gewoon met de auto en de grote tent kampeer en ik dan wat gezelligheid op de camping wel leuk vind. Als ik fiets wil ik blijkbaar zo min mogelijk sociale interactie.

[moderator]Off topic deel verwijderd.[/moderator]
[moderator]Off-topic bericht verwijderd[moderator]
[moderator]Off-topic. bericht verwijderd[moderator]
Een ander probleem is, om terug te komen op het onderwerp, is volgens mij dat hele volkstammen worden opgevoed in een sfeer van onnodig lawaai. National Geographic en Discovery Channel zijn zo ongeveer de enige veel bekeken TV zenders waarop regelmatig natuurseries te zien zijn. De vaak prachtige beelden worden bijna steevast vergezeld van snoeiharde rockmuziek. Een euvel waar veel documentairemakers last van hebben. In de Aviodrome (het luchtvaartmuseum op vliegveld Lelystad) heb ik een aantal jaren geleden een prachtig opgenomen documentaire gezien van de restauratie en het overvliegen van de VS naar Nederland van een Constellation. In plaats van het machtige geluid van de vier motoren werden we getracteerd op bombastische pseudo-Wagneriaanse herrie. Zet drie mensen bij elkaar en er wordt oeverloos geouwehoerd over niks. Het lijkt wel of de meeste mensen bang zijn voor stilte.
[moderator]Off-topic bericht verwijderd[moderator]
[moderator]Off topic bericht verwijderd[moderator]
[moderator]Off topic bericht verwijderd[moderator]
Ik ben op fietsvakantie, die wel zes hele zomerweken mag duren. De dagen rijgen zich aaneen. Relaxt lig ik op mijn rug, in de zon, in een park in Kopenhagen. De wereld is prachtig. Plots valt mijn blik op een krant, met een datum. Ik reken. Ik schrik. In plaats van de gedachte week, heb ik nog maar 5 dagen om naar huis te fietsen. De beurs is niet ruim genoeg voor de trein, maar 900 km is te doen. Toch?

De conditie is toegenomen. Het overtollige vet is spier geworden. Het vertrouwen in mezelf is huizenhoog. Nimmer fietste ik verder dan 170 km in één dag (op een heerlijk licht racefietsje).

Aan het eind van de derde dag, ook die dag krap aan 200 km afgelegd evenals de dagen ervoor, arriveerde ik op een camping met louter caravans. Er was wel een plekje voor een trekkerstent, niet ver van de zandbak annex speeltuin. Dat had mijn waarschuwing moeten zijn.
Het leek een kalme avond. De mensen in stoeltjes voor de tent. Ik zag nauwelijks kinderen. "Mooi", dacht ik, jong mens, "het volk hier houdt van rust". Ik douchte me en propte wat eten naar binnen. Ik legde ik mij op één oor.
De schemering viel in, plots werden de lichten en de televisies ontstoken. Het jonge spul werd de voortent uitgejaagd richting speeltuin. De ouders wilden ongestoord het journaal zien, of sport kijken (dat detail herinner ik me niet meer). Een hels kinderkabaal brak los.

Het duurde vast maar even, maar voor mijn gevoel eeuwig. Ik lag roerloos op mijn matje, de goden verwensend. Uitgeteld.


Mijn wijze les: plaats je tent op ruim meer dan 100 meter afstand van een elektra-paal en weiger een plekje naast de glijbaan, de schommel, het klimrek of de wipkip!