Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kan het nog gekker? Wielertoeristen aan de doping - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Kan het nog gekker? Wielertoeristen aan de doping

Flauwe kul, vorig jaar nog door Wallonië gefietst en niks van dopingcontrole gemerkt. Pure bangmakerij en slecht voor België als land voor fietsfanatiekelingen.
Travelmaster schreef:Het blijft natuurlijk een schimmig gebied. Want ja, als je magnesium neemt om kramp tegen te gaan, waarom dan geen aspirientje voor een betere bloedsomloop, of tegen hoofdpijn?

En toch zegt m'n gevoel dat er iets verkeerd is aan het prestatiebevorderend sportgebruik van iets wat in wezen wordt gebracht als een geneesmiddel.
Als je goed leert ademen, voldoende water in neemt en gezond eet, dus eet wat je voedt, heb je nooit te kort aan magnesium, andere mineralen of vitamines. Slikken van mineralen, ook keukenzout en vitamines belast het lijf extra. Kramp is een natuurlijke reactie om je lijf te sparen.

De belangrijkste oorzaak dat je meer CO2 uitademt dan het "overschot" aan CO2. Chronische hyperventilatie bij sporters.
Door een te laag CO2 niveau in het bloed krijg je op den duur een verstoorde pH waarde, waardoor de bloedvaten verkrampen, de O2 opname in de spieren tegen gaat en de spieren versneld "melkzuur" kunnen aanmaken op het bloed pH neutraal te houden.

Melkzuur is goed oplosbaar, wordt snel opgenomen in het bloed en wordt door de lever weer omgezet in glucose. Kost wat extra energie, maar melkzuur werkt beschermend.

Sport is per definitie nooit sportief en dus nooit eerlijk. Sportdrank verhoogt de glucose-spiegel in het bloed en de sporter kan bij extreme sporten meer duurvermogen leveren ten koste van zijn lijf. Inname van suikers verstoren de homoonspiegel, de ademhaling en de darmflora. Schimmels en gisten gedijen welig en verhogen de kans op winderigheid en diaree. Bijnieruitputting ligt op de loer.

Beroepsrenner zijn lui van aard, die zittend hun beroep uitoefenen. Neem een ronde van Frankrijk. Stukje van zo'n 3600 km in 23 dagen. Maar 21 dagen zittend op een fiets, gemiddeld maar 4 uur daags, vaak rijdend in een waaier of soms van lamlendigheid vallen in een peleton op wakker te blijven. Gemiddeld 20 uur voor zittend eten of liggend op bed. Regelmatig aan het infuus om te herstellen na een ritje.

Ploegensport is per definitie ook oneerlijk. Gewoon een verbod om langer dan 30 seconde achter elkaar te rijden en geen ploegentijdrit. Ook doping mag van mij worden vrijgegeven. Wel zo eerlijk.
Supplementen slikken en spuiten tot aan de hematocriet waard en de dopinggrenzen volgens internationale sportbonden.

Logisch dat de onwetende "sporter" naar prestatie bevorderen middelen grijpt om b.v. af te vallen volgens zijn calorie-meter op zijn fietscomputer.

Als ik ga sporten kom ik 2 kilo aan en die extra spieren zitten me in de weg. Kosten extra brandstof. Daarom hou ik het op bewegen.

Piet.
Dat fanatieke is volgens mij de reden om te gaan gebruiken. Niet willen erkennen dat jouw lichaam en je geest net niet de juiste eigenschappen hebben. :wink:
Martin E. van Doornik schreef:Flauwe kul, vorig jaar nog door Wallonië gefietst en niks van dopingcontrole gemerkt. Pure bangmakerij en slecht voor België als land voor fietsfanatiekelingen.
En je reed toen ook mee in amateur koersen en/of cyclo's? :P
Michaël schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Flauwe kul, vorig jaar nog door Wallonië gefietst en niks van dopingcontrole gemerkt. Pure bangmakerij en slecht voor België als land voor fietsfanatiekelingen.
En je reed toen ook mee in amateur koersen en/of cyclo's? :P
Nee, gewoon in mijn eentje zoals gewoonlijk. Maar in maart 2010 heb ik door provincie Antwerpen gefietst en in de buurt van Kasterlee heb ik een stukje met een groep wielrenners meegefietst en daar gestopt om een foto van te maken wat de voorsprong sterk vergrootte. Zo te zien een groepje fietsvrienden zonder begeleidende auto's van officials. Hierna reed ik weer in m'n eentje via Poederlee, Lille (niet die in Frankrijk!) en Wechelderzande naar Zoersel, waar ik heb overnacht. Helemaal zonder landkaart o.i.d. bij me, ik heb gewoon TomTom in mijn hoofd!

Afbeelding
Bij onze dunne-bandjesvrienden van fiets.nl hadden ze het hier ook over, en dan komen er ook wat mensen met praktijkervaring aan het woord. Interessant om te zien: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... start=9564 (check ook volgende pagina's in de discussie).