Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hoe komt het dat..... - Pagina 11 - Forum Wereldfietser

hoe komt het dat.....

203 berichten
veel dank voor de info Piet!
Is een ligfiets niet gewoon minder betrouwbaar/geschikt voor fietsvakanties? Nota bene op de website van Walter lees ik dat z'n frame gebroken was in Scandinavië. En was er niet een Nederlands echtpaar die in Engeland laatst met een gebroken frame zat en die weer gingen overstappen op een bukfiets? 2 jaar terug werd ik in Zwitserland ingehaald door een ligfietser. 's avonds kwam ik 'm weer tegen op de camping met een scheur in z'n frame? Toeval? Zeg het maar...
Robbert10 schreef:Is een ligfiets niet gewoon minder betrouwbaar/geschikt voor fietsvakanties? Nota bene op de website van Walter lees ik dat z'n frame gebroken was in Scandinavië.
Zeker geen toeval. Mijn vorige vakantiefiets was namelijk nooit ontworpen als zodanig, maar als een lichte tour/racefiets. Brevettenrijders is de primaire doelgroep.

Zoals ik in dit bericht schrijf, heb ik echt de grenzen opgezocht van wat deze fiets aan kan, en toch heeft hij het ruim 55.000 kilometer uitgehouden. Oost-Europese betonwegen, gravel, steile afdalingen over verrot asfalt, ik heb het er allemaal mee gedaan. Wat er afgelopen zomer is gebeurd, was gewoon een kwestie van één brug te ver.

Mijn nieuwe vakantiefiets, ook een Challenge, heeft een sterker en geveerd frame. Deze zal het langer uithouden. Hij is wel een kilo zwaarder.

Groetjes,

Walter - verwijt niemand iets