Nou vermoed ik persoonlijk dat het betreffende carbonframe geen oogjes heeft voor een bagagedrager. Er zijn namelijk niet zo heel veel carbonframes met dergelijke oogjes en als dit frame deze wel zou hebben zou de vraagsteller dat waarschijnlijk wel vermelden.
Mijn Lowsaddle Longflap laat ik rusten op een Tubus Fly, omdat ik een stalen frame heb die wel die oogjes heeft en die ook gebruikt kan worden met wat kampeerbagage. Dergelijke zadeltassen zijn echter wel behoorlijk klein, naar mijn mening te klein voor kampeerbagage. I.c.m. frametassen en een rol aan het stuur schijn je (mits je geen klein frame hebt) nog een eind te kunnen komen als je ultralicht op kampeervakantie gaat. De canvas-modellen zijn wel mooi en klassiek ogend bij klassiek ogende fietsen, maar of je dat met een carbonfiets zou willen is de vraag. De opening is ook vrij omslachtig (doch degelijk) en de tassen zijn zwaar.
Waarschijnlijk zijn er andere, lichtere alternatieven. Zoals bijvoorbeeld een pakzak van Ortlieb, Sea-to-Summit, SealLine, etc. bevestigd met een spanbandje aan het zadel/de zadelpen. Dan ben je voor nog geen 200 gram helemaal klaar met toch een groot volume. Deze zakken zijn er namelijk vaak van 22 liter, of van 35 liter. (Of nog iets kleiner, maar groter wordt onpraktisch aan het zadel.) Met 35 liter kun je al kamperen, al doet het spartaans aan.