Ja, hoi, daar ben ik weer Ik heb het onderwerp eventjes links laten liggen, maar het is weer tijd om verder te fietsen met de voorbereidingen.
Ik heb al jullie voedseltips op een rijtje gezet. De gegeven website's ga ik vrijdag bestuderen. Voor voorlopig heb ik nu wat betreft voedsel een heleboel informatie te verstouwen gekregen, waarvoor dank!
De rode route is de rode draad en fiets tegen de wijzers van de klok in. De donkerrode routes zijn uitwijkmogelijkheden waarvan ik de afstanden ken. Ook tussen Egilstaðir en Reykjahlið ligt een verkorte route over asfalt, maar heb ik grijs gehouden omdat ik deze alleen als noodgeval houdt.
Ik ga dus vlak langs de ijskap. Welk wegdeel hierin is het zwaarst? (Askja-Urðarháls crater-Slaedufoss-knooppunt F910/F26).
Ik heb al jullie voedseltips op een rijtje gezet. De gegeven website's ga ik vrijdag bestuderen. Voor voorlopig heb ik nu wat betreft voedsel een heleboel informatie te verstouwen gekregen, waarvoor dank!
Mijn geplande route heb ik >hier< staan.javb2812 schreef:Ik ben benieuwd of je van Askja over de F910 naar het westen wil rijden. Dit begint met 25 km lopen door zacht zand, daarna kan je de noordelijke of zuidelijke variant kiezen, de laatste vlak langs de gletscher. Vervolgens kan je of richting Nyidalur of via Vonarskard (zeer gewaagd) naar de F26. Reken met minder dan 50km per dag op deze wegen, waar wordt aangeraden niet alleen te reizen. Bij de F910 in de buurt ben ik nog niet gekomen, Willem.m en Michiel Erens wel. Er zijn veel onoverbrugde rivierdoorsteken op de binnenlandroutes, zal je wel weten.
Veel meer standaard (ahum) is vanaf Myvatn en de Godafoss de hele Sprengisandur (F26) te volgen. Vooral het noordelijk deel schijnt zeer eentonig te zijn, de aanlooproute vanuit Akureyri via Laufafell is daarentegen onwaarschijlnijk mooi (uit eigen ervaring). Veidivotn (merengebied ten noorden van Landmannalaugar is een beste omweg, maar veelbelovend.
De rode route is de rode draad en fiets tegen de wijzers van de klok in. De donkerrode routes zijn uitwijkmogelijkheden waarvan ik de afstanden ken. Ook tussen Egilstaðir en Reykjahlið ligt een verkorte route over asfalt, maar heb ik grijs gehouden omdat ik deze alleen als noodgeval houdt.
Ik ga dus vlak langs de ijskap. Welk wegdeel hierin is het zwaarst? (Askja-Urðarháls crater-Slaedufoss-knooppunt F910/F26).