Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schade na vliegen, en nu? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Schade na vliegen, en nu?

bert sitters schreef:
Met wie vloog je?

Ik vloog met Royal Air Maroc alweer voor de vierde keer. En heb nooit klacten over ze.
Het antwoord dat ik niets zou krijgen van de luchtvaartmaatschappij kwam van de verlader (menzies Aviation Group). Royal air maroc heeft mij tijdens een telefoongesprek medegedeeld dat ik de schade gewoon kan claimen.De vraag of ik iets terugkrijg is daarmee natuurlijk nog niet beantwoord.

Alle anderen, bedankt voor de antwoorden. Ik houd juliie op de hoogte van de afloop.

Op schiphol hebben we een schaderapport laten opmaken door de verlader. Het feit dat er schade is, moet je zeer snel binnen drie dagen, in ons geval melden aan je reisverzekering!!!
Daarna moet je een gespecificeerde claim indienen. Nu laten we een proformafactuur opmaken door de fietsenmaker en claimen we de schade bij de reisverzekering (FBTO).

Groeten Blanche

Op het formulier P.I.R, dat je na melding van de schade bij de bagageafhandeling op Schiphol ontvangt, staat niet dat je fiets "onvoldoende" is verpakt. Trouwens wat is "voldoende" bij dergelijk geweld, waarbij de as breekt.

De Vakantiefietser schreef:Als je een nieuwe fiets koopt -en je wilt hem tegen diefstal verzekeren-, dan adviseer ik altijd om hem ook tegen schade te verzekeren. Dat kost slechts een paar euro's tot een paar tientjes meer. Dit is afhankelijk van de prijs van je fiets en je woonplaats.

Schade tijdens een vlucht is ook gedekt. Dan kun je hem gewoon tot 250 euro meteen laten repareren door je fietsenmaker, daarboven komt een taxateur langs.
Je hoeft geen aangifte te doen op Schiphol en je hoeft alleen een schadeformulier van de verzekeringsmaatschappij in te vullen. :lol:
En wat zijn de kosten voor zo'n verzekering ongeveer?? Dat enorme bedrag voor diefstal houdt ons al tegen om dat af te sluiten, misschien dom, maar het is best wel prijzig. :cry:

De prijs is afhankelijk van:
- postcode
- aanschafprijs fiets
- slot met of zonder chip
- tijdsduur verzekering

Voor 3 jaar met een slot zonder chip: prijs (schade plus diefstal) van 41 tot 415 euro (en nog hoger als de fiets boven de 3000 euro kost)
Prijs zonder schadeverzekering, dus alleen diefstal: van 35 tot 360 euro.

Dus het verschil is 6 tot 55 euro. :lol: