Hallo, vorig jaar werd aangekondigd dat er een nieuwe serie versnellingsnaven van Sram zou komen. Tot op dit moment kan ik alleen informatie vinden over de G8 met remnaaf. Nauwelijks tests of reviews, geen officiele Sram informatie, nauwelijks fietsen die er mee worden aangeboden. Wie heeft er ervaringen of heeft informatie die verder gaat dan: fietst lekker, maar kan niet geschakeld worden onder belasting.
bedoel je deze?
ik heb in 2008 een Sram 9 versnellingsnaaf gekocht. Waar ik in de loop der tijd toch wel wat problemen mee heb gehad. De G8 zou de opvolger moeten zijn
toen nog weinig over duurzaamheid bekend. nu kan ik zeggen dat ze niet duurzaam waren. Verschillende onderdelen vervangen, Ook Sram zelf naar de naaf laten kijken. Ik ben ook maar weinig fietsen tegen gekomen waar de naaf op zat. VSF heeft ze een korte periode gebruikt op o.a. de T400 Volgens mij verdween de SRam 9 snel van het toneel. bij mij is de naaf zo goed als versleten (15.000km ) en nog nauwelijks goed af te stellen.
Ook schakelde de naaf best wel zwaar ondanks jaarlijkse oliebadjes.
Nu zit deze naaf nog op mijn tweede fiets en die ga ik vervangen voor waarschijnlijk een Shimano nexus o.i.d.