Kun je de acculader voeden met de topeak powerpack op het moment dat je geen 220V binnen handbereik hebt?Matthie9001 schreef:Mijn huidige camera zit in mijn motorola defy smartphone (2010) en heeft (zelfs voor smartphone camera's) geen goede reputatie. Ik denk dat het wel degelijk voor de kwaliteit van mijn foto's veel uit gaat maken al snap ik ook wel dat het vooral de fotograaf is die het moet doen.
Voor de komende vakantie in Zuid-Zweden ga ik met mijn Fargo 29er fietsen zonder naafdynamo. Telefoon en fototoestel worden op 220v opgeladen, ik neem wel een topeak powerpack en reserve accu voor beiden mee. De x100s kan niet zelf de accu intern laden dus er gaat een acculader mee.
En je gaat zeker een kwaliteitssprong maken. Toch wel een geruststelling dat je op elk moment van de dag een foto kunt nemen die je met behoud van kwaliteit extreem groot kunt uitprinten. Daarvoor heb je simpelweg een grote sensor, een goede lens en een goede vasthoudtechniek nodig. De rest laat je over aan je creativiteit (dwz inname van een goed standpunt, een goede kadrering/compositie en het juiste moment de ontspanknop indrukken). De X100s is een uitstekende jpg-shooter, misschien wel de beste. Toch is in RAW fotograferen erg prettig om het maximale uit de witbalans en het dynamisch bereik te halen. Lightroom is wat dat betreft een mooi betaalbaar software pakket die de mogelijkheden van het dure Photoshop benaderen.