Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Karrimor fietstassen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Karrimor fietstassen

Dit is dus nog een generatie eerder: metalen haken. Die heb ik zelf ook nog liggen, maar eerlijk gezegd vond ik het altijd een ramp. Ze schieten makkelijk los, de tassen zijn niet waterdicht, en het rode binnenwerk geeft af als het nat wordt.
Wim

Er wordt wat afgeklust :!:

Ook ik had problemen met het afspringen van tassen. Mijn 30 jaar oude Pro tassen hadden ook slechts 2 metalen haken.

Afbeelding

Deze haken weggeslepen, en m.b.v. een halfrond houten profieltje uit de bouwmarkt ( ff zwartspuiten) 3 boutjes en moertjes, wat siliconenkit en een setje quick :?: haken van de firma met de O :wink: had ik een prima vastzittend setje oude tassen.

Niet waterdicht, maar plastic zakken doen wonderen.

O ja, het gewicht is 600 gram per tas :!: ,kom daar maar es om bij de zwaargewichte van V en O. :lol: Heb ik toch wat aan mijn "gewichtsprobleem "gedaan.


Afbeelding

Dit was veel moeilijker, het terugbrengen van het fotoformaat tot de gewenste 600 pixels. :roll:

Fietsen kan ik best aardig, maar met mijn computer heb ik een innige haat-liefde verhouding. Beetje digibeet :?: :?:

Zij ( het moet wel een vrouw zijn) begrijpt mij niet, en ik doe niet wat ze van me wil...... :D

Maar ik geloof dat het me toch gelukt is.

Groet
Jans
opgerakeld uit de oude doos


Afbeelding

Ik rij al jaren met oude Karrimor tassen, niet stuk te krijgen behalve de haakjes dan, ik kan weer even vooruit :D
Die van mij zijn uit 1977 en gebruik ze nog steeds! Hier en daar wat versleten maar nog bruikbaar. Ja, die korte haakjes die vaak op spoorwegovergangen afspringen. Gewoon een riempje achter het handbandje tussen de haken en om de bagagedrager heen vastmaken: nooit meer los. Regen, niet waterdicht? Makkelijk een grijze vuilniszak eroverheen trekken. Gegarandeerd droog! Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mijn Karrimor tassen te vervangen!

Afbeelding
Hier op de voorgrond, ergens in Michigan (USA). Met al die badges erop genaaid zo vol herinneringen....
dat is heel wat jaren geleden, op een Batavus Sprint?

Heb een zwak voor die oude tasjes, de paarse hebben nog een opknapbeurt nodig
Afbeelding

op een dagtocht met mijn Giant Super Sierra uit 1988
Afbeelding

voortasjes Kalahari? gebruik ik op mijn Raptobike
Afbeelding

Afbeelding
hahah, die laatste foto is brilliant :D
Hallo, Ik heb ook een setje Karrimor tassen. Maar nu heb ik een ander probleem, als de haakjes. De naden en de binnen en buiten laag laten los. volgens mij zou dit te lijmen moeten zijn, maar met welke lijm ? Heeft een van jullie hier ervaring mee ?
Welke Karrimor's zijn het, heb je een fotootje?
foto's komen er aan. Zoek even uit hoe dat hier in zn werk gaat. Ben direct of een forum uploaden gewend :)
Hierbij de foto's. Ik heb deze tassen 2e hand over genomen en weet eigenlijk niet hoe oud ze zijn. Ik had ze aangeschaft vorig jaar om te kijken als ik vakantie fietsen leuk vind en ja dat vind ik :D
1e foto
Afbeelding
2e foto
Afbeelding
3e foto
Afbeelding
4e foto
Hier zie wat er los laat en ik graag wil lijmen. Dit is nu bij bijna alle tassen gebeurd. Sommige is ook de binnen laag los gegaan.
Afbeelding

Ik ben al bijna overstag om ordliebs te kopen, maar misschien dat er nog iemand met een idee komt om ze te lijmen. Maar ja met welke lijm ? Zal contactspray werken ??
Mailtje met de foto's naar Karrimor?
gios schreef:Mailtje met de foto's naar Karrimor?
Dat is misschien een volgende stap. Mn engels is niet zo super strak :wink:
Je kan Sabaplast T70 proberen, dat gebruik ik voor het lijmen van pvc tassen, lijmt ook stof en is blijvend flexibel
Gideon schreef:Je kan Sabaplast T70 proberen

Bedankt voor de tip.
Ik ga eens zoek als ik een potje kan vinden. Ik begrijp al uit mn zoek tocht op het net, dat het veel in de zeilmakerij gebruikt word.

Ikzelf ben al overstag om andere tassen aan te schaffen. Wil graag nog 1 seizoen met een set voor tassen doen. Maar een vriendin van me wil de tassen wel gebruiken voor haar "tochtjes" en zij wou al een iemand zoeken die ze evt. kan naaien. Zijn ze niet meer waterdicht. Maar een puinzak helpt dan ook wel :D
Weer een mooi setje nieuwe (te mooi om te gebruiken :roll: ) achtertasjes gevonden.

De Karrimor rekjes had ik vorig jaar overgenomen van Karrimor liefhebber Wieger.