Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke (rots)haringen? - Forum Wereldfietser

Welke (rots)haringen?

Heeft er nog iemand tips voor goeie tentharingen voor een harde ondergrond?
Ik ben weer teruggekomen met een stelletje kromme en verbogen haringen die wel afgevoerd zullen gaan worden.
Rotspennen, te verkrijgen bij elke kampeerzaak. Ook de niet zo fancy niet al te dure exemplaren voldoen. Je hoeft er maar een klein aantal te hebben.
Lees: Ten opzetten voor dummies
Leon
Ik heb de laatste tijd slechte ervaringen gehad met rotspennen. De oude Easton pennen waren onverwoestbaar. Die waren een tijd niet leverbaar en de Lowland pennen die ik toen gekocht heb waren dramatisch: de koppen lieten los. Toen ik weer Easton pennen kon kopen bleken die koppen nu ook los te laten (en gezien de reacties op het web was ik niet de enige met klachten). Na klagen bij Easton in de VS kreeg ik een set van de nieuwe Easton Nano rotspennen toegestuurd (next day delivery uit de VS, wat een service), en die blijven tot nu toe heel. Ze zijn ook heel licht. Hier te koop: http://www.trekking-lite-store.com/trek ... ::503.html
Wim
Heb er heel wat geprobeerd maar deze werken altijd en gaan bij mij nooit stuk:
Afbeelding
Zijn natuurlijk wel wat zwaarder dan de suggestie van Wim, maar zoveel heb je er niet nodig. Gewoon voor het minimaal aantal spanpunten van je tent deze meenemen en aanvullen met lichtere haringen.
berger schreef: Afbeelding
Zijn natuurlijk wel wat zwaarder dan de suggestie van Wim,
Wat zwaarder? Dat zijn ijzeren spijkers!
Wim heeft wel vaker problemen met spullen van dure merken geloof ik.
Ik heb al 20 jaar dezelfde rotspennen van de Perry en ik heb ze al zeker honderd keer met een ruwe steen in een mediterrane bodem gemept.
Leon
berger schreef:Heb er heel wat geprobeerd maar deze werken altijd en gaan bij mij nooit stuk:
Afbeelding
Zijn natuurlijk wel wat zwaarder dan de suggestie van Wim, maar zoveel heb je er niet nodig. Gewoon voor het minimaal aantal spanpunten van je tent deze meenemen en aanvullen met lichtere haringen.
Ik neem al jaren 1 zo'n stalen pen mee samen met mijn lichte aluminium haringen. Kom ik op een harde ondergrond dan sla ik met een steen eerst de stalen haring in de grond, draai hem er weer uit en stop in het ontstane gaatje de aluminium haring. Werkt voortreffelijk

Ronald van der Perk
berger schreef:Heb er heel wat geprobeerd maar deze werken altijd en gaan bij mij nooit stuk:
Afbeelding
Zijn natuurlijk wel wat zwaarder dan de suggestie van Wim, maar zoveel heb je er niet nodig.
Ik gebruik dezelfde, maar ik gebruik ze bijna zoals Ronald. Meer dan 3-4 neem ik er nooit mee en meestal maar één.

Renaat
Wij gebruiken de Mostert rotspinnen type E al jaren:
http://www.bever.nl/mostert-haring-rots ... olour=5806

Afbeelding

zelfs met een kei de grond in slaan overleven ze in de Noorse bergen.
Ze zijn overigens relatief licht voor een rotspen.

succes met de zoektocht.