Additionally, paste this code immediately after the opening tag: En het leek zo eenvoudig (naafdynamo & Iphone 4 opladen) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

En het leek zo eenvoudig (naafdynamo & Iphone 4 opladen)

In mijn afgelopen vakantie merkte ik dat mijn I pad 4 (retina scherm) via mijn Plug ook niet ging opladen. Mijn gps (egde 800) en mijn i Phone laden moeiteloos. Zelf Ben ik niet zo'n techneut maar misschien kan in dit draadje iemand mij advies geven. Mijn fiets is een Idworx off rohler met naafdynamo.

Vast bedankt, Ruud
Advies:
1. Ipad in slaapstand of uit zetten
2. Heel hard fietsen :-)

Als het scherm van je Ipad retina aan staat verbruikt 'ie waarschijnlijk meer dan je er met fietsen in kan pompen. Dan zegt je Ipad dus dat 'ie niet oplaadt. Zie: http://www.macworld.com/article/1150356 ... rging.html

(Low-power USB = 500 mA, high-power USB = 900-1000 mA, Ipad charger = 2100 mA. Jouw Plug zal tussen de 500 mA en 1000 mA leveren, afhankelijk van je snelheid.)
snowfreakyvon schreef:Inmiddels weer 100 km verder en op de kampplek vanavond de phone kunnen opladen met de e-werk.
Wat een feest, alles werkt
Ik kan alleen het knopje van de kachel hier niet vinden...
;-)
Yvon, juist omdat het nu eens wél werkt ben ik benieuwd welke tussenaccu je hebt. Is het dat "zwarte blokje in nylon tasje" van de makers van de Ewerk? Heb je de Ewerk met ingebouwde bufferaccu die USBwerk wordt genoemd of heeft Bike4travel nog iets anders aangesloten?

Frank
frank bueters schreef: Yvon, juist omdat het nu eens wél werkt ben ik benieuwd welke tussenaccu je hebt. Is het dat "zwarte blokje in nylon tasje" van de makers van de Ewerk? Heb je de Ewerk met ingebouwde bufferaccu die USBwerk wordt genoemd of heeft Bike4travel nog iets anders aangesloten?

Frank
Ha Frank, het is deze met dit
Met het blokje in het nylon tasje dus. :)
Ook tijdens afgelopen weekend (Vennbahn en omgeving) werkte alles, dat is onderweg de gps onder stroom, gedurende een rit van ruim 70km door oostkanton/heuvelland en 's avonds 2 x iphone opladen die ruim over de helft leeg waren.
Dan is de bodem van het blokje in het nylon tasje.. wel in zicht overigens.
(gelukkig had tmobile de eerste anderhalve dag geen netwerk voor ons in Belgie/Duitsland beschikbaar, dat scheelde weer opladen, toen we erachter kwamen dat het een probleem was bij tmobile zelf) :D - en modificatie: de telf in de vliegtuigmodus hebben gezet, jaja... -

Yvon
Heel vreemd! B&M schrijft op hun website (onderaan);

http://www.bumm.de/produkte/e-werk-und- ... rakku.html

Bitte beachten:
Bei Apple iPhones 3Gs mit Betriebssystem IOS 5.1.1 funktioniert das Betreiben bzw. Laden nach derzeitigem Kenntnisstand weder mit dem E-WERK direkt noch mit dazwischengeschaltetem Pufferakku.

Hier staat dus;
"Voor zover thans bekend functioneert bij Apple Iphones 3Gs met besturingssysteem IOS 5.1.1 de werking respectievelijk het opladen NIET met het E-Werk direct en ook NIET met de tussengeschakelde Puffer accu."

Dus met de iPhones 3Gs werkt het niet maar de 4S wel?!
henkk schreef:Heel vreemd! B&M schrijft op hun website (onderaan);

http://www.bumm.de/produkte/e-werk-und- ... rakku.html

Bitte beachten:
Bei Apple iPhones 3Gs mit Betriebssystem IOS 5.1.1 funktioniert das Betreiben bzw. Laden nach derzeitigem Kenntnisstand weder mit dem E-WERK direkt noch mit dazwischengeschaltetem Pufferakku.

Hier staat dus;
"Voor zover thans bekend functioneert bij Apple Iphones 3Gs met besturingssysteem IOS 5.1.1 de werking respectievelijk het opladen NIET met het E-Werk direct en ook NIET met de tussengeschakelde Puffer accu."

Dus met de iPhones 3Gs werkt het niet maar de 4S wel?!
Ja Henk, het werkt :D met een iPhone 4 en ook met een 5, zie eerder bericht van Ellen.
snowfreakyvon schreef:gelukkig had tmobile de eerste anderhalve dag geen netwerk voor ons in Belgie/Duitsland beschikbaar, dat scheelde weer opladen, toen we erachter kwamen dat het een probleem was bij tmobile zelf) :D
Daar kun je je nog lelijk in vergissen, hoor. Een iPhone die geen netwerkverbinding heeft, zal er één gaan zoeken. En dat kost behoorlijk wat energie. Meer dan rustig verbonden zijn met het netwerk. Zoals ook reizen (steeds verbinding zoeken met een volgende GSM-mast) meer batterij vreet dan rustig op een terrasje zitten. En steeds naar beschikbare WiFi-netwerken zoeken doet ook nog een duit in het zakje. Onderweg in ieder geval WiFi uitschakelen, en indien mogelijk vliegtuigmodus aanzetten, dus, dan hou je het heel wat langer vol met een batterijlading.

Bovenstaande geldt niet alleen voor iPhones, trouwens, maar voor alle smartphones.

.tsooJ
Alien schreef:Onderweg in ieder geval WiFi uitschakelen, en indien mogelijk vliegtuigmodus aanzetten, dus, dan hou je het heel wat langer vol met een batterijlading.
Op m'n Android kan ik ook 3G uitzetten, dan gebruikt ie alleen 2G (met langzame dataverbinding die ik toch niet gebruik). Dat scheelt echt veel; een factor 5 als ik niet/weinig bel. Voor een lang weekend weg neem ik dan ook nooit een lader mee.
Ja, dat kan op een iPhone ook, en scheelt inderdaad een slok op een borrel. Maar als je dan toch bezig bent, zet dan de dataverbinding helemaal uit, dat scheelt nog weer meer. Is het gewoon een ouderwetse GSM, die het echt wel een paar dagen volhoudt op een batterij.

Als we dan toch bezig zijn:
  • WiFi uitzetten
  • Bluetooth uitzetten
  • 3G uitzetten, of dataverbinding helemaal uitzetten
  • Push email/email periodiek ophalen uitzetten
  • Pushberichten uitzetten
  • GPS (locatieservices) uitzetten
  • Geluid uitzetten
  • Schermverlichting op de allerlaagste stand
Zo maak je van je smartphone een gewone "handy", die niets doet dan bellen en SMS'en. Let wel, als je een verloren iPhone wilt terugvinden, moet je minstens de locatieservices en dataverbinding (2G is voldoende) aan hebben staan, anders werkt "Find my iPhone" niet.

.tsooJ
Alien schreef:Maar als je dan toch bezig bent, zet dan de dataverbinding helemaal uit, dat scheelt nog weer meer.
Data staat bij mij sowieso uit behalve als ik het nodig heb, maar dat is iets anders dan het type netwerk (2G/3G) kiezen. Ook voor eenvoudige verbinding met het netwerk gebruikt 3G blijkbaar veel meer energie dan 2G. Zo heb ik normaal gesproken bijna de functionaliteit van een oude GSM (bereikbaar, lang standby), met alleen indien nodig de stroomslurpende 'smart'phone-opties. Als het nog zuiniger moet zet ik de telefoon gewoon één keer per dag aan om te zien of iemand gebeld/gesmst heeft. Maarja, dan kun je onderweg geen instaweatherfoto's op je facebook zetten, of tweeten dat je een scheet hebt gelaten ;)