Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb tassen bevestiging - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Ortlieb tassen bevestiging

Travelmaster schreef:er is geen horizontale verbinding naar de zitbuis of anderszins.
Er is vast wel een verbinding met het kunststof spatbordje dat het geheel moet beletten een ongeval te veroorzaken; ik zou daar geen gewicht aanhangen. De fiets ziet er niet verkeerd uit, maar een drager die geschikt is voor een trekkingsfiets zit er volgens mij nog niet op.
Leon
Ok, geen "hufterproof" verbinding, bedoelde ik;)!
Tja wat blijft nu het 'probleem', een afwijkende drager, dat gaat kennelijk niet samen met de wens voor (goede) achtertassen als Vaude of Ortlieb, dus?

Het hoeft toch geen nieuwe Tubus drager te worden, als de prijs het struikelblok is,
tweedehands kijken of een Racktime (eddit of ook add it) drager voor 50,- oid.
Probleem opgelost?.. (soortgelijke post staat er al -Eric-)
Robertjan schreef:Je zou bij Crosso kunnen kijken
Die haken zijn 14 mm breed van binnen. ('k Heb pas een set tassen van Crosso gewonnen. :))
Dorenda schreef:
Robertjan schreef:Je zou bij Crosso kunnen kijken
Die haken zijn 14 mm breed van binnen. ('k Heb pas een set tassen van Crosso gewonnen. :))
De 20 a 25 mm is dan ook belachelijk dik en ik betwijfel dat er enige degelijk soort fietstas te vinden is, die daar geschikt voor is.

Leo is er niet met geholpen, maar ik blijf er bij dat het volkomen absurd is dat een fietsfabrikant zulke afmetingen gebruikt.
Een andere drager (met een degelijke verbinding met de zitbuis) lijkt me de enige logische oplossing.

Renaat
Hahahaha, kom ik er toch op uit om een andere bagagedrager te gaan kopen. Had in 1e instantie beetje weerstand omdat ik dacht dat er wel andere oplossing zou zijn.
Huidige bagagedrager kan 25 kg max. dragen.

Graag jullie advies wat voor bagagedrager aan te schaffen. Mag nieuw zijn hoor.
Gebruik het dus om 2 Orlieb achtertassen aan te gaan hangen.
Reis met Asian Way of Life elk jaar in Azië. Heb dus nooit meer dan 20 kg achterop.
Gaat in het vliegtuig in kartonnen doos, dus degelijkheid en stevigheid zijn belangrijke factoren.

Dank jullie wel !

Kreeg vanmiddag het advies om Ortlieb bagagedrager te kopen voor ongeveer 100euro.

Leo
Een Ortlieb bagagedrager? Bedoel je dan een Racktime? Want bij mijn weten (maar ik kan me vergissen) heeft Ortlieb geen dragers onder hun eigen merknaam in het assortiment.

Maar: de Vakantiefietser waar je eerder was, zal waarschijnlijk een Tubus drager adviseren. Die heb je in vele soorten en maten.
De dragers van Tubus zijn in het algemeen de sterkste, tegelijk licht, goed tweedehands verkoopbaar maar wel duur.
Op de VSF T-100 van mijn vriendin zit een Pletscher*; 320 gram zwaarder dan een Tubus Cargo, sterk genoeg gebleken met ca 4000 km met zware Ortliebtassen met ook onverhard, maar wel een flink stuk goedkoper. Je moet de haakjes van de Ortliebs wel goed instellen want het past maar net, maar het past.

* Pletscher heeft uiteraard veel dodellen, maar deze lijkt er sterk op: http://www.rose.nl/artikel/pletscher-ba ... aid:555537
De boutjes zijn van RVS met zelfborgende moeren.

Leon
Vanmiddag bij de rose uitverkoop een Racktime Tour-it shine gekocht voor 48 euro. Dit is met ingebouwde B&M achterlamp.
http://www.racktime.com/product.php?xn=12
Een goede bagagedrager hoeft echt geen 100 euro te kosten.
Voor 30 à 50 euro heb je ook prima opties, waar ortlieb tassen wel op passen.
Neem bv deze http://www.rose.nl/artikel/topeak-bagag ... aid:243556

Lijkt me een klein percentage van een vakantiebudget en geeft je een hoop plezier. Zowel qua tassen als inderdaad stevigheid van het rek.