Additionally, paste this code immediately after the opening tag: advies gebruikte fiets tot 300 euro, 7a 8 versnellingen, etc - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

advies gebruikte fiets tot 300 euro, 7a 8 versnellingen, etc

die dingen nemen wel veel ruimte in de schuur in
op de gazelle medeo ging het ook prima, alleen een racefiets of een fiets met een spatbord setje om droog te blijven is niet geschikt om wat kilo,s op te zetten
kww schreef: de eerste wensen lijstje werd afgeraden omdat het toch niet zo bleek te zijn als ik dacht.
Wat je bedoeld met 'omdat het toch niet zo bleek te zijn als ik dacht.' ontsnapt me. Maar op dit forum lijkt niemand je je wensenlijstje te hebben afgeraden en gisteren schreef je nog "mijn voorkeuren staan in de eerste vraag".

Renaat
kww schreef:die dingen nemen wel veel ruimte in de schuur in
op de gazelle medeo ging het ook prima, alleen een racefiets of een fiets met een spatbord setje om droog te blijven is niet geschikt om wat kilo,s op te zetten
Hoewel er natuurlijk talloze kinderen op de fiets worden gevoerd, is er vanuit veiligheidsoogpunt zeker iets te zeggen voor een bakfiets of fietskar. Het vervoeren van kinderen op de fiets, is de minst veilige van de drie opties.

Renaat
http://link.marktplaats.nl/699463157
deze ga ik vanmiddag bij kijken.
alu roest niet, normale remmen ipv trommelremmen, nog wat versnellingen en vering
belangrijkste is dat de framemaat 53 of 54 cm is
frame maat was een beetje onduidelijk
meet je nu tot hart bovenbuis of bovenkant staande buis
de vorige gazelle heb ik tot bovenkant staande buis gemeten en was 57 cm
deze was 53 cm hart liggende buis en 57 cm staande buis.
met zadelvering was dit dus veel te groot.
bovendien schakelde het niet goed en moesten de remblokjes voor vervangen worden.
we kijken weer verder, die voorvering ben ik ook niet van overtuigd.
kww schreef:frame maat was een beetje onduidelijk
meet je nu tot hart bovenbuis of bovenkant staande buis
Als je een fiets gaat bekijken, moet je helemaal niet meten maar er op fietsen. Wat je nu beschrijft is te vergelijken met in een pashokje naar het labeltje van een kledingstuk gaan zoeken om te weten te komen of het kledingstuk past.

Renaat
via de mail is de maatvoering wel doorgegeven en desondanks ben ik langs geweest om te passen.
dus niks labeltje kijken, deze fietste gewoon niet goed.
ik heb nog wel overwogen om er dan een niet geveerde zadel op te zetten maar wilde de gok niet wagen.