door
Xxxxx » zo 16 jun, 2013 11:31
Abacus schreef:De sterkte van de processor en de gedetailleerdheid van de gebruikte kaart zal de rekentijd toch ook behoorlijk beïnvloeden, lijkt me?
Processor heeft uiteraard invloed, maar minder dan je zou hopen of verwachten. Subjectief ervaren wij zelfs geen verschil.
Mate van detail heeft geen invloed. Route berekening gebruikt de wegen en niet de windmolens. OFM_light bevat minder detail, maar berekent een route niet sneller.
OFK bevat wel minder wegen en geen afzonderlijke fietsenpaden naast een autoweg. Daarom routeert deze (naar de huidige maatstaven) slechte kaart wel beter.
Abacus schreef:Werkt het trouwens zo dat meer via-punten juist een kortere rekentijd tot gevolg heeft omdat er dan minder alternatieven in de te kiezen route zijn?
Ja.
En de route op de GPS is vrijwel gelijk aan de route op Mapsource.
Nadeel van extra via-punten is dat de GPS steeds terug wil naar het "volgende" via-punt als je van de route afwijkt. Totdat je weer op de route zit.
Toevoegen van via-punten en omzetten van route naar track: WinGDB3, RTWtool, Basecamp. Geen handmatig actie dus.
Abacus schreef:En als back-up heb ik ook altijd nog die ouderwets degelijke (en alles bij elkaar ook nog knap zware) papieren kaarten bij me.
Daar zijn wij een paar jaar geleden mee opgehouden. Back-up is het onderweg kopen van papieren kaarten.