Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lezing Gerrit Gaastra 11 mei bij Bikefeeling. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Lezing Gerrit Gaastra 11 mei bij Bikefeeling.

Ach...hoe groot is het probleem? Vijanden maken kan altijd nog 8) .

Advies: lekker naar de lezing gaan, zeker bij Hetty.
Altijd leuk als mensen stevige stellingen neerzetten. Dat toont lef al moet ik eerlijk zijn en ik veel stellingen nog wel aan durf te vechten. Maar ik weet zeker dat je daar met Gerrit een mooie inhoudelijke discussie over kunt voeren waar beiden wat van op kunnen steken.


oh shit....lezing is al voorbij zie ik nu pas :oops:

Dan natuurlijk de vraag: hoe was 't?
Marco Meijerink schreef:Ach...hoe groot is het probleem? Vijanden maken kan altijd nog 8) .

Advies: lekker naar de lezing gaan, zeker bij Hetty.
Altijd leuk als mensen stevige stellingen neerzetten. Dat toont lef al moet ik eerlijk zijn en ik veel stellingen nog wel aan durf te vechten. Maar ik weet zeker dat je daar met Gerrit een mooie inhoudelijke discussie over kunt voeren waar beiden wat van op kunnen steken.


oh shit....lezing is al voorbij zie ik nu pas :oops:

Dan natuurlijk de vraag: hoe was 't?
Ik ergerde me nogal even aan de sterk persoonsgerichte aanval van "staal is ideaal" en het feit dat dat soort personen niet worden verwijderd (zijn eerste opmerking kan ook gewoon blijven staan kennelijk). Je voor persoonsgerichte aanvallen speciaal inschrijven slaat echt nergens op imho. Kritiek/discussie op fietsonderdelen of een merk is prima, maar laat personen buiten je bereik.
kan ik me wel iets bij voorstellen AB. Dank voor de input.

Ben je bij de lezing geweest? Was het leuk/informatief?
AB schreef:Ik ergerde me nogal even aan de sterk persoonsgerichte aanval van "staal is ideaal" en het feit dat dat soort personen niet worden verwijderd ...
Ach ja, er zijn wel meer redenen te bedenken om mensen te verwijderen, maar ook om dat juist niet te doen.
Negeren en ze verdwijnen vanzelf 8)
Zie link met lezing door GG over toegepaste technieken bij BULLS , ook met vele Idworx-ideeen.
http://www.youtube.com/watch?v=8crMJGu9UOM

Een half uurtje lang een en al passie hoorbaar.
Er was veel belangstelling voor de presentatie van Gerrit. Dat wij het een lezing noemen is voor hem een gruwel, want voorlezen doet hij niets. Hij weet waarover hij het heeft en kan de draad van zijn verhaal ook zonder papiertje gemakkelijk vast houden.
Afbeelding
Hetty en ik kennen Gerrit al lang en weten hoe gedreven hij is. De mate van perfectie die hij nastreeft is heel bijzonder, zeker voor zo'n relatief klein fietsenmerk.
Hij vertelt inspirerend over details waar de gemiddelde fietser geen weet van heeft en dus ook nooit aandacht aan schenkt. Velgen, verlichting, framebouw, bedrading, banden, kwaliteit van kettingen en kettingwielen, maar ook velgremmen en schijfremmen, kettingen en riemen komen voorbij.
We hebben gebruik gemaakt van de tent die er toch al stond voor het feest van vrijdagavond en de reunie van zondag. Zo proberen we efficient gebruik te maken van de middelen.
wat weet die man toch een hoop!
Ik kom er niet bij zijn, daarom een vraag aan hen dat wel waren. Is er gesproken over de All-rohler? Best wel een heel andere vakantiefiets dan de anderen. Naast de in het oog springende schijven is het feitelijk een 29-er, met brede velgen, héél dikke banden en een ongewoon grote bracket-drop van ca 80 mm. Is dat allemaal bedoeld ter verhoging van het fietscomfort? Of is het toch meer een MTB 29-er met bagagerekjes?
Heeft er iemand al gereden op de All-rohler?

Frank
frank bueters schreef:Ik kom er niet bij zijn, daarom een vraag aan hen dat wel waren. Is er gesproken over de All-rohler? Best wel een heel andere vakantiefiets dan de anderen. Naast de in het oog springende schijven is het feitelijk een 29-er, met brede velgen, héél dikke banden en een ongewoon grote bracket-drop van ca 80 mm. Is dat allemaal bedoeld ter verhoging van het fietscomfort? Of is het toch meer een MTB 29-er met bagagerekjes?
Heeft er iemand al gereden op de All-rohler?

Frank
Gerrit heeft zijn presentatie gehouden met, op de tafel achter hem de All Rohler. Uiteraard verteld hij daar graag over.

Ik heb inmiddels 1500 km gereden met de All Rohler met gatesdrive. We konden in Andalusië deze nieuwe fiets uitgebreid aan de tand voelen.

De remmen zijn heel wat zwaarder dan die van de Easy Rohler maar remmen in nat weer en onder zware belasting echt beter. Zelfs berg af met zware bepakking krijg je echt geen kramp in je vingers van langdurig remmen.
Verder is het een super degelijke reisfiets die veel comfort combineert met een strak rijgedrag.
Als je een keer wilt proberen, mijn Andalusië-fiets is nu testfiets.

Lauran