Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Niet meer te koop Trekkingfiets Activa II van ROSE - Forum Wereldfietser

Niet meer te koop Trekkingfiets Activa II van ROSE

Niet meer te koop Trekkingfiets Activa II van ROSE met Rohloff versnellingsnaaf speedhub 500/14.
Compleet afgemonteerd. Geschikt voor dames en heren < 1.75 m (maat 20,5).
Bouwjaar augustus 2010; prijs toen € 2293,--. Eerste eigenaar.
Wordt verkocht omdat framemate net iets te klein is.
Wielmaat 26". Banden Schwalbe Marathon Supreme 26x1,6. Originele Conti's meegeleverd.

"Fazit: für einen guten Preis bekommt man ein gutes Fahrrad, komplett ... oppad biking"
Rose Versand heeft een missie: fietsen maken met een hoge prijs-kwaliteitverhouding. De Red Bull Activa II is daar een mooi toonbeeld van. De fiets kost - met een 14-versnellings Rohloff-naaf - € 2199. Dan zal de rest wel tegenvallen? Nee, in het geheel niet. Het frame en de voorvork van de Activa II zijn gemaakt van aluminium. Alle kabels lopen door het frame en dat geeft de fiets een heel mooi clean uiterlijk. Het frame is niet apart voor de Rohloff-naaf ontwikkeld: de naaf zit middels padden aan het frame en heeft een externe schakelbox. Handig als je het achterwiel een keertje zelf moet demonteren. Onderweg zijn met de Red Bull is een genot. Frame en vork houden zich onder zware bepakking prima. Bij vol inknijpen van de voorrem geeft de vork geen krimp. De remmen zijn de HS33`s van Magura, die veel gezien zijn op trekkingfietsen met een Rohloffnaaf. En dat is niet voor niets: de remkracht is prima om een zware fiets met bepakking tot stilstand te dwingen. Bovendien zijn ze prima te doseren. De zitpositie op de Red Bull is ontspannen en het stuurgedrag neutraal. Het ietwat gebogen stuur ligt lekker in de handen en aan het uiteinde zitten Ergon-handvatten en bijbehorende bar-ends. Met de verstelbare stuurpen kun jet het stuur wat hoger of lager zetten. Onder het zadel zit een geveerde zadelpen. Prettig als je over een hobbelpad rijdt, maar de afstelling - je kunt de veervoorspanning aanpassen - luistert vrij nauw. Gebeurt dit niet goed, dan beweegt de 'demper' telkens als je kracht op de pedalen zet en dat is oervervelend. De overige onderdelen zijn prima: Tubus Logo-drager achter een Tubus Tara Lowrider voor én - dat zie je niet standaard - een prima Lumotec-voorlamp en een BM-achterlicht gevoed door een Shimano-maafdynamo. Standaard wordt de fiets geleverd met twee bidonhouders en bidons, een fatsoenlijke pomp en bovendien klikpedalen van Shimano. Kortom, voor een net bedrag heb je een hele nette fiets, compleet afgemonteerd en met onderdelen die je ook op aanzienlijk duurdere trekkingfietsen ziet.
Het is vast deze: http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... -naaf.html :D
Is die fiets wel echt te klein? Zo te zien kan het stuur nog best een stukje naar voren en het zadel naar achteren? Het stuur staan nu namelijk zo te zien vrijwel recht boven de stuurpen, wat dichterbij is dan normaal.
Vergelijk het met deze fiets van AB: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=19729

Ook het zadel lijkt nog wel iets naar achteren te kunnen, al ken ik de mechanische situatie bij die zadelpen niet.
Hiermee wil ik overigens nog niet zeggen dat het zo is, ik heb geen idee hoe de berijder op de fiets zit of wil zitten.
Leon

Foto's van marktplaats gelinkt:
Afbeelding

Afbeelding
Het kan ook anders zijn. Stel dat zadel een stuur nu goed staan. Dan is dit frame eigenlijk te lang en te laag. Je zou dan beter af zijn met een hoger maar korter frame. In plaats van een andere fiets kun je overigens ook een ander frame kopen en de onderdelen overzetten.
Wim
Dat de fiets voor iemand van < 1,75 is weet ik zo net nog niet. Ik ben 1,78 en heb dezelfde fiets maar dan de 18,5 inch versie. Het stuur staat in mijn geval wel lager dan het zadel.

Fabrikant geeft aan dat de 20,5 inch voor een binnenbeenlengte van 89-94 cm is en dat haal ik toch echt niet.
Ja het is dezelfde als die op marktplaats. En hij is van mij. Misschien hebben jullie wel gelijk en is de maat wel goed. Maar ik fiets er in elkgeval niet lekker op. De hak van mijn voet komt steeds tegen de fietstas en mijn nek en schouders hebben het zwaar te verduren. Misschien is het wel het mountainbike frame....... Mijn echtgenoot heeft dezelfde en die is erg tevreden.
Ik heb al een andere en deze is en blijft te koop. Niemand van jullie belangstelling?
Janet
JanetAleid schreef:Ik heb al een andere
Ja als je al een andere hebt dan heb je hoe dan ook een reden om deze te verkopen. Ik neem aan dat die andere wel lekker fietst? Dan zou de discussie hier klaar zijn. We zijn uiteraard benieuws wat het is geworden, die andere.
De belangstelling komt wel. Het is een mooie tweedehands.
Succes,
Leon
Duimen dan maar.
Die andere is ook van Rose. NPL (no power loss) met een verend frame en weer 28 inch wielen. Helemaal geweldig. Met een bionx ondersteuning, omdat mijn werk 25 km ver is.
Maar ook zonder fietst hij goed. Zo goed, dat ik de Activa niet meer gebruik.