Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Niew Brooks zadeltje - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Niew Brooks zadeltje

Ook ik fiets wel eens korte stukjes naar de winkel op mijn zwarte B17, met gewone kleding, en dan geeft het zadel niet af. Dus mijn conclusie is dat het afgeven echt pas gebeurt in combinatie met transpiratie/warmte, op intensievere tochten.
En leervet natuurlijk; dus beter niet op de bovenkant van het zadel smeren als je met je mooie broek erop gaat zitten. Best logisch eigenlijk :-)
bios schreef:De verhalen zijn verder ook heel verschillend, de een heeft wel last van het aflaten van het zadel en de ander totaal niet.
Wij hebben alles bij elkaar zo'n 7 brookszadels in gebruik + ooit gehad. Het afgeven daalt naarmate de levensduur stijgt maar is per zadel verschillend en ook bruine versies (2 in ons geval) zijn niet volledig afgeefvrij. Gelukkig geeft het zadel op de stadsfiets zo weinig af dat een spijkerbroek er niet te donker van wordt. Met een witte broek op een ander zadel heb ik echter wel eens de situatie gehad van de foto van Eric.
Jammer dat er geen duidelijkheid is.
Leon
De ongekleurde Brooks Select zadels geven misschien geen kleur af?
Ik bestel hem gewoon.
Ga trouwens toch voor de standaard aangezien deze beter past bij mijn fiets dan het koperen/special model (alhoewel ik deze mooier vind om te zien). Maar goed, het gaat om het totaalplaatje :)

Mocht de zadel iets afgeven of mij op wat voor manier dan ook tegenvallen gaat hij gewoon in de verkoop :)
Gewoon kopen dat zadel... al jaren fiets ik op BROOKS, gewoon omdat het heerlijk zit.

Nooit last gehad van zwart afgevend zadel, ik heb trouwens ook geen witte broek. :wink:

Momenteel fiets ik met een Brooks Professionel en een Brooks Colt.
Die Colt zit al meer dan 10 jaar op m'n fiets, en nog nooit opgespannen.

Gilles Berthoud zadel zou wel eens een volgend zadel van me kunnen worden, geen zwarte in ieder geval.

Voor mij een degelijk stuk leer onder de kont, daar ben ik inmidddels wel achter :P

Henk

kunst en fietswerk
We fietsen al jaren met Brooks zadels maar hebben daar altijd een zwart dun kunststof zadelhoesje overheen zitten. Geen last van zweetbillen oid.
Koga Myata leverde ze vroeger bij de Brooks zadels die op sommige fietsen zaten.
Ik heb inmiddels ook merkloze hoesjes bij Mammoet in Den Haag gevonden.
Ik weet dat er "vroeguh" ook nog wel eens iets dergelijks werd gedaan met een panty. (hebben ze tegenwoordig in leuke kleuren :lol: )
mvgr
Bert
Heb zelf een Brooks B17, met de bruine kleer. Heb nog nooit last gehad van een afgevend zadel, ook niet als ik het pas had ingevet. Moet ik zeggen dat ik mijn beige broek ook niet draag als ik fiets. Veelal draag ik donker gekleurde (grijs of groen) broeken.

Mijn Brooks heb ik nog maar 2 keer hoeven opspannen. Wel rigoureus omdat ik het op een bepaald moment pas werk. Hoop dat het zadel nog wel een tijd meegaat omdat het erg fijn zit.