Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Met fiets en trein niet meer mogelijk om naar Italie te gaan - Forum Wereldfietser

Met fiets en trein niet meer mogelijk om naar Italie te gaan

Ik was er zeker van nadat ik wat mensen op de fiets wandelbeurs heb gesproken van de treinreiswinkel, dat ik met de fiets en trein naar in dit geval Bolzano wilde gaan.
Naar Rome fietsen, en met de trein terug.

Nu kreeg ik dit bericht.

Ten opzichte van de Fiets-/Wandelbeurs is inmiddels e.e.a. gewijzigd.



Het is op dit moment niet mogelijk om fietsen mee te nemen op City Night Line München-Florence-Rome (rechtstreeks) en retour. Hierover hebben we het volgende bericht:



In verband met overleg tussen DB Bahn en TrenItalia over afspraken omtrent veiligheidsystemen van deuren aan boord van CNL rijdt deze met een aangepaste rijtuigsamenstelling.



Dit heeft tot gevolg dat tot nader order er geen rijtuigen meerijden die beschikken over fietsstelplaatsen. Het meenemen van fietsen is tot nader bericht geen mogelijkheid.

Er is helaas geen indicatie wanneer hier een oplossing voor is.



Zodra de normale rijtuigsamenstelling weer van toepassing is en er fietsen mee kunnen worden wij op de hoogte gebracht.



Mensen die het zelfde idee hadden.... snik snik :(

Het kan zijn dat het veranderd maar dit is nog niet duidelijk.
Of al volgeboekt misschien?
Of bedoelen ze dat je vanaf Basel of zo met gewone dagtreinen verder moet?
Wim
Er zijn problemen met Trenitalia en er rijden alleen slaap- en ligwagens van München naar Venetië en Rome, aldus CNL.
Als ik de treinsamenstelling goed bekijk is het rijtuig met 20 fietsplaatsen van Munchen naar Rome een ligrijtuig, dus zou moeten rijden. Naar Venetie is een zitrijtuig.

bron: http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php? ... 5&rok=2013

Als de reis slechts tot Bolzano gaat kun je ook gebruik maken van de Eurocity-dagtreinen van muenchen naar Italie. vertrek 7.31, 9.31,11.31,13.31 en 15.31. Het aantal fietsplaatsen is hier wel beperkt tot twee wellicht 4 per trein.

grt Hans
Die treinsamenstelling is de planning en komt kennelijk niet overeen met de reële situatie voorlopig (ervan uitgaande dat de Treinreiswinkel goed geïnformeerd is). Op het Duitse Radreiseforum loopt er ook al een discussie over.
yeshouse schreef:Als ik de treinsamenstelling goed bekijk is het rijtuig met 20 fietsplaatsen van Munchen naar Rome een ligrijtuig, dus zou moeten rijden. Naar Venetie is een zitrijtuig.

bron: http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php? ... 5&rok=2013

Als de reis slechts tot Bolzano gaat kun je ook gebruik maken van de Eurocity-dagtreinen van muenchen naar Italie. vertrek 7.31, 9.31,11.31,13.31 en 15.31. Het aantal fietsplaatsen is hier wel beperkt tot twee wellicht 4 per trein.

grt Hans
De CityNightLine uit Amsterdam komt om 7:10 in München aan op spoor 13
De ICE naar Bozen (Bolzano) vertrekt om 7:31 van spoor 12: is het zelfde perron aan de overzijde. Dus alleen even het perron oversteken. Zoek vooraf in welk deel van de trein het fietsenhok is.
Op de Nederlandstalige treinplanner van de DB kun je een reisroute met fiets opzoeken , door "fiets kan mee" aan te vinken. Werk voor tal van landen, maar niet in Belgie en slechts beperkt in Frankrijk, maar zeker wel Oostenrijk, Zwitserland en Italie.
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/nn
Ah bedankt.

Maar werkt treinreiswinkel alleen met de CNL ofzo?

Raar dat ze dit er niet bij hebben gezet.
Of ze moeten de site nog aanpassen...
Pipopopo schreef:Ah bedankt.

Maar werkt treinreiswinkel alleen met de CNL ofzo?

Raar dat ze dit er niet bij hebben gezet.
Of ze moeten de site nog aanpassen...
Op de site van de Treinreiswinkel staan voor Italie slechts een paar voorbeelden . Helaas is dus nu een van die voorbeelden ineens weggevallen door discussie tussen diverse spoorwegmaatschappijen over de veiligheid van de deuren van het rijtuig waarin het fietsenhok zit. Gevolg is dat dit rijtuig ineens van de trein is afgehaald.

Voor een treinreis met een dergelijk aantal kilometers naar Italie is het handig als je een deel met een nachttrein doet: CNL dus, anders moet je onderweg ergens overnachten.

Je zou natuurlijk ook met dagtreinen naar München kunnen. Daar je tentje opzetten op de stadscamping en de volgende morgen met een trein naar Bozen (Bolzano).

Overigens klopt jouw titel: "Met fiets en trein niet meer mogelijk om naar Italie te gaan," niet. Het is wél mogelijk, alleen op dit moment helaas niet met de door jou uitgezochte verbinding.
Nog even over de fietsplaatsen in de eurocitys' van München naar Italië:

In elke trein zit één wagon met maximaal 4 fietsplaatsen.
Er zijn twee treinen op een dag waarbij ook nog een echte bagagewagon meerijdt. http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/Oe ... 8191-0.php
Hier kunnen veel meer fietsen in, hoeveel weet ik helaas niet.

Deze wagon zit in de volgende treinen:

EC 89 München-Verona vertrek 13.31 aankomst 18.58
EC 83 München-Verona vertrek 15.31 aankomst 20.58

Even checken bij de treinreiswinkel
Hallo

Heen is mogelijk voor mij tot Bolzano.
Terug vanaf Rome moet ik met de NS van Italie :) 4uurtjes in de trein naar livorno.
Vanuit daar kan ik met de auto slaap trein rechtstreeks naar Den Bosch reizen.
Er zijn toch mogelijk heden. De tijden weet ik nog niet. Nog niet gekeken op de site.