Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Een lader voor notebook, camera-, AA- + AAA batterijen? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Een lader voor notebook, camera-, AA- + AAA batterijen?

Blanche schreef:
AB schreef:
Blanche schreef:Ik heb moet nog een script schrijven
Schrijf je eerst een script voor je filmpjes?
Yep je schrijft een script zodat je weet wat je gaat filmen en gericht draait. Zo voorkom je een overdaad aan film bovendien weet je wat je nog moet filmen. Ik neem altijd een mini statief mee. Daarnaast heb ik sinds kort een richtmicrofoon, een audiorecorder en dasspeld microfoon. Mijn Panasonic GH3 en een de GoPro hero.

Zo nu weer over naar mijn vraag.....
Je kunt wel een produktiehuis beginnen :).

Zoiets kwam ik wel tegen, maar expliciet voor Canon. Zou een dergelijke lader wel willen hebben voor Nikon en jij voor Panasonic natuurlijk.
http://www.noodzaken.nl/powertraveller- ... -1026.html
of een camcaddy
http://nl.fotovideo.nu/nieuws/32889/zon ... n-camcaddy
nog wat leesvoer
http://www.tiredofit.ca/2011/03/19/peda ... ng-system/
Ben benieuwd waar je op uitkomt.
AB schreef: Zoiets kwam ik wel tegen, maar expliciet voor Canon. Zou een dergelijke lader wel willen hebben voor Nikon en jij voor Panasonic natuurlijk.
Misschien staat hier iets interessants tussen?
Ik heb er zo ene voor Canon en kan eventueel eens kijken vanaf welke ingangsspanning hij werkt. Nominaal op papier is het 12-24V, maar 't zou wel triest zijn als dit de absolute grenzen zouden zijn.
Vraagje - kan je je GPS met je notebook laden via een USB kabel? Ik kan het zo snel niet vinden op het internet. Als dat kan hebben we natuurlijk al een behoorlijk pakje xtra elektriciteit bij ons.
Blanche schreef:Vraagje - kan je je GPS met je notebook laden via een USB kabel? Ik kan het zo snel niet vinden op het internet. Als dat kan hebben we natuurlijk al een behoorlijk pakje xtra elektriciteit bij ons.
Blanche, dat is eerder voeden, afhankelijk van de GPS natuurlijk. Mijn Etrex kan ik zonder batterijen aan de PC hangen en dan werkt het gewoon, andere worden net als een smartphone via de USB kabel opgeladen. (die GPS modellen hebben dan ook geen batterij maar een accu die vaak niet is te vervangen)

Heb je trouwens ook contact met mensen in Mongolië, die weten denk ik wel wat je op de steppe en woestijn kan verwachten aan voorzieningen.
Blanche schreef:Vraagje - kan je je GPS met je notebook laden via een USB kabel? Ik kan het zo snel niet vinden op het internet. Als dat kan hebben we natuurlijk al een behoorlijk pakje xtra elektriciteit bij ons.
De Oregon modellen 600 & 650, die pas uit zijn, kunnen inderdaad via USB geladen worden. Je hebt dan wel een optionele (?) accu nodig die je ipv. AA-batterijen in je toestel doet. Oplaadbare AA-batterijen worden niet in het toestel geladen. Ik weet niet hoelang het laden van die accu dan duurt, hangt waarschijnlijk af van het aantal ampère dat je USB-poort kan leveren.
Dank je Frank maar die hebben we niet. We kijken nu naar een apparaatje voor 20 euro voor de AA, AAA en camerabatterijen- de Pixo Universal Battery USB Charger Digicharger C-USB. Hiermee kunnen we onze notebook als batterij pack gebruiken plus het apparaat kan voor alle batterijen AA, AA en camera ook als lader op een zonnepaneel.

Zou het wat zijn?
Nomad solar panel in combinatie met de Pixo Universal Battery USB Charger Digicharger C-USB voor AA, AAA en camera batterijen. Beschreven op Crazy guy on a bike.
Dat artikel op Grazyguyonabike ziet er inderdaad interessant uit.

Btw. ik zag dat je het artikel in het onderwerp "Welke zonnelader?" al noemde, daarom haalde ik mijn eerder geplaatste bericht weg. Op dat moment plaatste jij daar weer een reactie op, dat heb ik ook maar weggehaald, want dat verwees naar iets dat er niet meer was. :wink:
Vergeet niet te verifiëren dat die USB-ladertjes niet alleen de lithiumcellen van 3,7V (waarvan sprake voor zijn Canon S90), maar dus ook lithiumcellen van 7,4V (zoals deze voor je Panasonic, de zwaardere Canon SLR's, etc.) kunnen opladen. Dit vereist het "upswitchen" van de spanning, hetgeen een duurder schema impliceert: meer en duurdere componenten.
Dus niet evident in deze lowcost markt. Als het niet expliciet aangekondigd staat, ga er dan maar van uit dat het dat niet kan. En als het dat zou kunnen, test het dan maar goed voor je vertrekt.
Want vergeet dan ook niet dat de meeste fabrikanten zo veel mogelijk trachten te vermijden dat 'anderen' hun batterijen kunnen opladen. Dit door middel van gegevensoverdracht tussen lader en accu's (die dan weer gekraakt kan worden door de 'piraten').
:idea: :idea: :idea: Jullie zouden er een "Techno-stand" mee kunnen bemannen op de WF-beurs in Bussum ! Jullie zouden zeker veel belangstelling hebben! Maar ja...je moet wat te tonen hebben....dus iedereen er heen :!:
Hoe zijn de ervaringen met de USB-werk? Aangezien bijna alles met USB geladen kan worden en deze al een ingebouwde buffer heeft, lijkt me dit een goede en voordelige optie.
JesseL schreef:Hoe zijn de ervaringen met de USB-werk? Aangezien bijna alles met USB geladen kan worden en deze al een ingebouwde buffer heeft, lijkt me dit een goede en voordelige optie.
misschien een ander draadje openen voor deze vraag! TS van dit draadje vraagt expliciet om ervaring met het opladen van een 8,4 V batterij.
Gedaan!