Daar staat toch gewoon Sofia? Dat bewegwijzering in de lokale taal geschreven is is niet meer dan normaal, de Friezen en Grieken lossen dit weliswaar op door de vertaling eronder te zetten, maar toch een beetje de letters leren scheelt een hoop, net als een kaart die 2-talig is uitgevoerd. Beter dan een bord 100m na de splitsing die je vertelt waar de weg rechtdoor naar toe gaat.henkfietst52 schreef:Door steden als ondermeer Odessa, Sofia, Astrachan, Bratislava waar ik dwars door heen moest gebruikte ik vaak de stand van de zon, mijn schaduw achtervolgend. De bewegwijziging is er vaak niet of nauwelijks en af en toe gebruik ik mijn kompas.
Bewegwijziging is vaak sterk verouderd of slecht of niet te lezen.
Henk
kunst en fietswerk
Om op het onderwerp terug te komen, in veel steden kun je in en van het centrum komen door de rivier te volgen als die er is en anders gewoon doorfietsen tot je bord met centrum erop tegenkomt en dat volgen, zon, wind en een beetje gevoel voor richting helpen ook wel als je nog niet over een GPS beschikt. Dat je soms in druk verkeer terechtkomt is dan even jammer, weten ze daar dat er meer is dan alleen de auto om je voort te bewegen.
Peter, die het ook wel lukt om met GPS te verdwalen.