'k Zie dat er hier in mijn buurt nu ook een paalkameerplaats is (Zingem, BE). Lijkt me allemaal wel leuk, maar 'k zie toch enkele beperkingen en ben benieuwd hoe jullie deze oplossen. Voor mij is deze vorm van kamperen nieuw.
A. Geen drinkbaar water: nemen jullie dan alle nodige drinkwater (is toch snel 1l, of niet?) langs de baan mee? Uit de winkel? Van het kraantje in de toiletten van het café waar je even pauzeerde? Is toch redelijk wat extra gewicht (relatief) in tijden waar laaggewichtsbagage bijna een doel op zich is.
B. Sanitair: is daar een afgesproken plaats voor? Is er enige beschutting? Of mag je even hurken in het soms kale landschap voor de grote behoefte? Heb je dan schopje mee om alles inclusief papier te gaan begraven? Of kan het daar in drukke tijden beginnen lijken op het doorsnee snelwegparkinggroen?
Of zorg je ervoor dat je langs de baan in een café of restaurant de voorzieningen gebruikt hebt?
Bij de 'gedragsregels' op deze site wordt daar eigenlijk niets over bepaald.
C. Als gevolg van B: best een heel sterke koplamp meenemen om goed te kijken waar je elke stap zet om nergens ongewild in te trappen?
Als bovenstaande zaken geen probleem vormen (of simpel op te lossen zijn) zou ik dat paalkamperen wel eens durven overwegen...