Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvoornemen 2013, wat wil je bereiken per fiets? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsvoornemen 2013, wat wil je bereiken per fiets?

Kriskras door IJsland of misschien toch The Great Divide.
Zwerven door West Europa. Van huis tot huis op de fiets. Milieuvriendelijk. Enkele veerdiensten zullen in de route worden opgenomen. Trein en vliegtuig in noodgevallen.

Piet.
Shane schreef:
gijsvs schreef: gemiddeld aantal uren zon per dag: 0
Valt mee hoor :wink: http://www.timeanddate.com/worldclock/a ... =-11&day=1
Oooh, de zon is wel 5 hele uren per dag op! Valt inderdaad mee, pas maar op dat je de zonnebrand niet vergeet! Ga je ook nog een paar stranddagjes inlassen? :D
gijsvs schreef: Ga je ook nog een paar stranddagjes inlassen? :D
:lol: Ja zeker, we eindige in Tromso, een dagje strand moet kunnen 8)
In 2013 ga ik geld verdienen om in volgende jaren weer langer weg te kunnen.

Verder wil ik oud stalen cyclocrossframe zien te verwerven en het weer opbouwen zodat ik ermee door de Veluwse bossen kan jagen.
Wat wil je in 2013 bereiken per fiets? => Zagreb!

En in de eerste helft van het jaar ook wat rondtouren door Servië
Ik durf het eigenlijk niet hier neer te zetten, maar: wij gaan dit jaar voor het eerst sinds 10 jaar niet op de fiets op vakantie.
Gelukkig staat er een mooie 4 weken USA tegenover 8)

OP de racert wel een paar mooie doelen: AGR, Challenge Vercors en Dolomieten Marathon.
10 juli vertrek ik vanuit Zuid-Limburg naar Assisi, een sponsortocht voor Kika. Na zelf ruim anderhalf jaar ziek te zijn, ga ik deze periode afsluiten met deze mooie fietstocht! Ik ben onervaren in dit soort lange fietstochten, maar ben wel een ervaren fietster (in de Zuid-Limburgse heuvels :D en Umbrië) en ook een ervaren loopster. Heb dus alle vertrouwen in deze tocht. Ik wil een extra dimensie aan deze fietstocht geven en daarom laat ik me sponsoren voor Kika!
Na de Great Divide vorig jaar wil ik weer terug. Helaas kan ik nu geen 3 maanden verlof opnemen maar slechts 1.

En in die maand wil ik de Colorado Trail fietsen! http://www.coloradotrail.org/ Ik ga, in navolging van AB, meer naar een bikepacking-setup toe. AB, je bent een inspiratie ;).
M. schreef:Na de Great Divide vorig jaar wil ik weer terug. Helaas kan ik nu geen 3 maanden verlof opnemen maar slechts 1.

En in die maand wil ik de Colorado Trail fietsen! http://www.coloradotrail.org/ Ik ga, in navolging van AB, meer naar een bikepacking-setup toe. AB, je bent een inspiratie ;).
Haha, nou, mijn dag is weer goed!!
Dus je bent ook verslaafd geraakt, ik wil ook weer terug, hoewel het misschien nooit meer zo mooi wordt als de eerste keer. De Colorado Trail is veel hike a bike (dus geen zijtassen) en wellicht is voorvering daar veel meer gewenst dan de GDMBR. Als je in Durango finished kun je wel mooi de San Juan Skyway meepikken, dat schijnt ook subliem mooi te zijn. Mesa Verde NP is ook een aanrader.... net als de rest van de Rockies in Colorado. Welke Staat is niet mooi daar in het westen???

Ik zou dit jaar ook wel terug willen, de Tour Divide Race zit al een tijdje in mijn hoofd. Ben al begonnen met trainen, maar slapen en beren zijn niet mijn favoriete combinatie :).
Gaaf, maar wel asfalt. Onderdeel van mijn fietsvoornemen is om op vakanties zo min mogelijk asfalt te doen. Het gebrek aan verkeer is verslavend!

En die voorvering, ach... volgens mij heb je daar nog het meeste aan in wasbord-achtige situaties en dan met name in afdalingen, als je racet. Ik heb het op die hele Great Divide een keer of twee "gemist" en die stukken gaan ook weer voorbij.
Ik vond het slapen tussen de beren juist zeer speciaal! Aan het begin was ik wel bang, maar inmiddels niet meer (nog wel buitengewoon respectvol & voorzichtig ;)). Ik vond het echt iets toevoegen zelfs, het idee van wildlife overal om je heen.

Gr,

Maarten
Dit jaar ga ik sowieso de Jutlandroute doen, de vraag is of mijn vriendin erbij is.

Die ga ik porren door eens van Utrecht naar Katwijk te fietsen, rondje zuiderzee en het fietserspad. Als ze erbij is mag ze mee :wink:

Binnen 10 jaar wil ik de volgende tochten gaan doen;

-End-to-End
-Limes Route
-Rome
-Van hier naar het begin van de Loire en dan middellandse zee route weer terug.
Op de bonnefooi, dus echt zonder route maar op het kompas, een beetje richting Berlijn, Warschau, Vilnius, Kiev, Sofia, Boekarest, Belgrado, Boedapest, Praag, Wenen, Barcelona en het liefst eigenlijk via Noord-Afrika naar Tunis, bootje naar Italië en dan naar huis (dit na het afstuderen)
-Coast to Coast in Amerika

en aangezien we moeten blijven dromen, Great Divide en Panamerican Highway