Welke crank wil je gaan monteren?
Dit is namelijk van belang bij de keuze van de lengte
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik heb geheel geen veratand van Campagnolo, maar bij Shimano moet je echt het typenummer hebben dat vaak binnenin de crancks staat. De vereiste lengtes verschillen qua uitvoering zoveel dat ze vaak in het geheel niet uitwisselbaar zijn. Als je geen nummer hebt, heb je dan een foto voor de campakenners?eenzame schreef:een dubbel crankstel voor campagnolo
Ik heb nog nooit een crankstel gezien waar de aslengte opstond. Weet je zeker dat je geen 5 poot compact crankstel hebt, het klinkt verdacht als de steekcirkeleenzame schreef:ok bedankt, weer iets bijgeleerd. Ik zoek verder.
Het is een cranckstel van "prorace" dat ik in afprijzing
gekocht heb.
En ik zie er nu "110mm" opstaan, dat zal dus de nodige aslengte zijn.
Weet je zeker dat je een ISO (= campagnolo e.a. passing) as nodig hebt en geen JIS (= Shimano e.a. passing)? Want ISO wordt eigenlijk bijna alleen maar voor Campagnolo cranks gebruikt, er zijn bijna geen andere cranks die die passing gebruiken.eenzame schreef:Er staat 110mmBCD op....
En is inderdaad een compact 5 arm, en de gaten zijn 65mm van elkaar.
En ik heb dus een ISO as, voor BSA 68mm nodig, maar aan de lengte ben ik nog niet uit.
In het algemeen steekt een as aan beide zijden even ver uit. Heel lang geleden (zeg zo'n 30-40 jaar geleden) waren assen asysmmetrisch (rechterkant langer). Maar in het algemeen zijn ze symmetrisch. (en een nieuwe asymmetrische as kopen is erg lastig, zal wel NOS worden).eenzame schreef:Het is dus een iso dat ik heb (heb ik nagemeten)
Graag had ik dus nog geweten of een as aan bijde zijdes van de bracketbuis
even ver uitsteekt. Dan kan ik uitmeten welke lengte ik nodig heb.
Aah, wist ik niet (nooit nagemeten, zal het meteen eens doen)m-gineering schreef:mwah, een UN 55 in 110 is links 3 mm langer dan een 107!JaapG schreef:Maar in het algemeen zijn ze symmetrisch. (en een nieuwe asymmetrische as kopen is erg lastig, zal wel NOS worden).