Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Regenpak uit-een-stuk - Forum Wereldfietser

Regenpak uit-een-stuk

Dag forummers,
Hier een regenpak uit een stuk, ontworpen door een fietser:
http://www.bright.nl/regenpak-zonder-gedoe

Mooi concept, maar met vakantie gebruik ik alleen regenjack en nooit een regenbroek.
Misschien wel handig voor fietsforensen?

Groeten
Nins
nins schreef:Dag forummers,
Hier een regenpak uit een stuk, ontworpen door een fietser:
http://www.bright.nl/regenpak-zonder-gedoe

Mooi concept, maar met vakantie gebruik ik alleen regenjack en nooit een regenbroek.
Misschien wel handig voor fietsforensen?

Groeten
Nins
Ziet er mooi uit, maar zou nog liever een losse regenbroek zien met ritsen langs de broekspijpen. Beetje zoals een schaatsbroek, kun je tenminste je dikke schoenen aanhouden terwijl je je broek aanritst. Voor een klein buitje fiets ik liever met regenjas, maar zonder regenbroek (of hoogstens rainlegs)
Het heeft onmiskenbaar voordelen zolang je de broek en overschoenen nodig hebt, want rond het middel en bij de enkels zit dan minder materiaal: lichter, geen lekplekken, aerodynamischer, meer bewegingsvrijheid.
Uiteraard meldt het filmpje geen nadelen.
Leon
:lol: 'Regenpak zonder gedoe' staat er bovenaan de pagina, wat een grap.
Pedalero schreef::lol: 'Regenpak zonder gedoe' staat er bovenaan de pagina, wat een grap.
Scheur in je broek en je bent meteen de klos voor een heel pak.... doe dan een afritsbare broek die je aan je jas kunt ritsen. En in welke maten is dit te verkrijgen als je korte benen hebt en een lang bovenlichaam?
Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ik doelde meer op de aantrekceremonie. Zou dat wel eens met een lekker windkrachtje op de de dijk willen zien.
Pedalero schreef:Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ik doelde meer op de aantrekceremonie. Zou dat wel eens met een lekker windkrachtje op de de dijk willen zien.
een ritsje sluiten op de dijk lijkt me niet het lastigste toch, even rond je as draaien en jezelf uit de wind zetten
Leon schreef: Uiteraard meldt het filmpje geen nadelen.
Een aanschafprijs van € 249,00 lijkt mij toch wel een héél groot nadeel 8)
AB schreef: Scheur in je broek en je bent meteen de klos voor een heel pak....
Er mogen nadelen aan zo'n ding zitten, een scheur in een regenjas of broek (iets wat toch niet zo vaak voorkomt) is uitstekend waterdicht te repareren. Ik weet dat er mensen zijn die regenbroeken of jassen wegwerpen vanwege een scheurtje, maar dat vind ik behoorlijk absurd.

Renaat
Schijfremmen, geen voorderailleur, Kojak's, geen slot: dhr. Wit houdt wel van wat minimalisme. Dan had zich 'ie net zo goed een Endo II Pull en een Minimus Pants kunnen aanschaffen: momenteel toch wel de lichtste (op Marmot Essence Jacket na), meest 'ademende' en minst in-de-weg-zittende regenkledij...
Robertjan schreef:Schijfremmen, geen voorderailleur, Kojak's, geen slot: dhr. Wit houdt wel van wat minimalisme.
Mooi he zo'n Koga Supermetro :D

Standaard is die ook nog zonder spatborden overigens. Ik heb ook zo'n Supermetro (maar dan met 'Koga' in zwarte i.p.v. witte letters) als woon/werk-fiets, maar dan met bagagedrager, verlichting, slot, standaard en (andere) spatborden. Wel zo praktisch. Dat regenpak lijkt me trouwens tamelijk onpraktisch. Tegen de tijd dat je 'm hebt uitgepakt en aangetrokken, is ie van binnen drijfnat... ;)
Regenpak uit-een-stuk
Afbeelding
Henrie schreef:
Robertjan schreef:Schijfremmen, geen voorderailleur, Kojak's, geen slot: dhr. Wit houdt wel van wat minimalisme.
Mooi he zo'n Koga Supermetro :D
[off-topic]
Ik vind het niks, en wel om een aantal redenen:
* Ik heb slechte associaties met "Shadow"-derailleurs;
* De Tektro schijfremmen zeggen me niets;
* Voorvering lijkt me overdreven voor een snelle stadsfiets;
* Standaard ontbreken fatsoenlijke spatborden;
* Het zadel wordt ik ook niet warm van, en het belangrijkste;

* Het is een alu frame, en met alu heb ik zeer slechte ervaringen voor mijn onderrug.
[/off-topic]
Vaak heb je in Nederland van die buien. Als het effe droog is kan je onderweg snel je regenjas af doen en door fietsen. Terwijl de weg nog nat is blijven je broek en schoenen droog. Komt er weer een bui kan je snel die jas weer aan doen . . .
Nee, wat mij betreft is het praktisch dat je regenpak uit meerdere delen bestaat. En zo snel als die gozert het doet in de video kan natuurlijk niet (al is het al omdat de video een gedeelte overslaat).
Robertjan schreef:[off-topic]Ik vind het niks, en wel om een aantal redenen:
* Ik heb slechte associaties met "Shadow"-derailleurs;
Shadow derailleurs? Dat geeft toch slechts de kleur aan? Het is verder gewoon een Shimano SLX. Werkt vooralsnog probleemloos, maar ik heb nog nooit problemen gehad met derailleurs (Shimano 105 en XT)...
* De Tektro schijfremmen zeggen me niets;
Moet dat dan? Ze zeggen mij ook niks, maar ze remmen prima. En daar gaat het toch om, lijkt mij. Al moet ik zeggen dat de voorrem bij (heel) stevig remmen wel wat lawaai maakt, maar verder is er niks mis mee. Enkel mijn mtb remt beter (want grotere Shimano schijfremmen). Mijn racefiets (velgremmen) en vooral mijn oude/voormalige stadsfietsen (trommelremmen, rollerbrakes) remmen allemaal (veel) slechter en zijn ook slechter doseerbaar...
* Voorvering lijkt me overdreven voor een snelle stadsfiets;
Had van mij ook niet gehoeven. De veerweg is bovendien zo beperkt (30mm) dat je er toch al niet veel van merkt, dus van mij had er best een starre vork in gemogen...
* Standaard ontbreken fatsoenlijke spatborden;
Maar die zijn als optie wel leverbaar, en je kunt zelf natuurlijk ook spatborden kopen. Bevestigingsoogjes is in voorzien. Hij is zonder spatborden natuurlijk mooier (althans, dat vind ik), maar dat is voor woon/werk-verkeer in Nederland natuurlijk niet praktisch...
* Het zadel wordt ik ook niet warm van

Ik ook niet, maar ik krijg zelden warme gevoelens bij zadels... ;)
en het belangrijkste;

* Het is een alu frame, en met alu heb ik zeer slechte ervaringen voor mijn onderrug.
Lijkt mij sterk dat dat enkel ligt aan het materiaal waarvan het frame gemaakt is. Geometrie en daarmee de houding op de fiets, het zadel, de banden, enz. hebben ook allemaal invloed... Maar ik houd wel van een stijf frame. Het is misschien niet zo comfortabel als je een slechte rug hebt (heb ik gelukkig niet), maar het stuurt wel heerlijk strak en efficient...

Maar goed, ik bedoelde met 'mooi' eigenlijk vooral het uiterlijk. Het is veruit mijn mooiste fiets. Niet mijn beste, die eer gaat denk ik naar mijn mountainbike... ;)
Henrie schreef:
Robertjan schreef:Ik heb slechte associaties met "Shadow"-derailleurs;
Shadow derailleurs? Dat geeft toch slechts de kleur aan?
Afbeelding

Een shadow derailleur heeft een ander (smaller) profiel.

.tsooJ
Alien schreef:Een shadow derailleur heeft een ander (smaller) profiel.

.tsooJ
Ah, thanks... Weer wat geleerd... :)