Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorstellen en meningen gevraagd - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Voorstellen en meningen gevraagd

Bartho schreef:Is dit verhaal wel waar? Ik kan het nl. moeilijk geloven. Lijkt me eerder doorgestoken kaart ter promotie van de Santos Travellite. Als je al een keur aan fietsen staan hebt, o.a. de Zephyr, zie ik niet direct in wat de Travellite daar nog aan zou kunnen toevoegen, vooral gezien de hogere prijsklasse in kwestie.
wat is dit nu weer ? het maakt me niet uit wat je denkt ..maar ik vind het tov santos niet netjes :!:
maar goed de verschillen waar het ons om ging want blijkbaar heb je er niet veel kijk op.
zephyr: 22mm bandjes met 8 bar, shimano 105
santos: 50mm bandjes met 3bar, rohloff

ik ga het ook niet verder uitleggen ook :lol:
AB schreef:
Bartho schreef:Is dit verhaal wel waar? Ik kan het nl. moeilijk geloven. Lijkt me eerder doorgestoken kaart ter promotie van de Santos Travellite. Als je al een keur aan fietsen staan hebt, o.a. de Zephyr, zie ik niet direct in wat de Travellite daar nog aan zou kunnen toevoegen, vooral gezien de hogere prijsklasse in kwestie.
De Zephyr is toch een racefiets? Dat kun je toch niet vergelijken met de Easy Rohler imitatie van Santos? Ik zou er echter wel verlichting op willen hebben, voelt net iets veiliger.
we hebben oa op de easy rohler en santos gefietst, voor ons was het het niet ...en de santos wel, verlichting zit er intussen al op ..

ik vind de opmerking van imitatie ook vreemd, ik zou zeggen ga ze eens goed bekijken voor je dit soort uitspraken doet.

imitatie
de imitatie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [imiˈta(t)si] Verbuigingen: imitatie|s (meerv.) product dat zo gemaakt is dat het op iets anders lijkt Voorbeelden: `imitatieleer`, `een imitatie maken van een schilderij van Rembrandt`Synoniemen: ...

reageren kan moet je ook zelf weten maar ik lees het niet meer, krijg hier alleen maar reacties die ik vreemd vind en niks mee kan ..succes verder 8)
Wat is in dit topic allemaal gewist en waarom???
Ik vind het wissen van die posts omdat er iemand iets onaardigs over Santos zegt weinig elegant tegenover alle anderen die hier hun best gedaan hebben een helder advies te geven. De logica daarvan is ineens onbegrijpelijk geworden, en daar doe ik het niet voor. Je geeft vanuit je ervaring een oprecht advies waarvan je hoopt dat het ook een meer algemene geldigheid en relevantie heeft. Dat laatste wordt nu verhinderd, en dan is het dus zonde van mijn tijd geweest.
Wim
Jo&Pat schreef:
AB schreef:
Bartho schreef:Is dit verhaal wel waar? Ik kan het nl. moeilijk geloven. Lijkt me eerder doorgestoken kaart ter promotie van de Santos Travellite. Als je al een keur aan fietsen staan hebt, o.a. de Zephyr, zie ik niet direct in wat de Travellite daar nog aan zou kunnen toevoegen, vooral gezien de hogere prijsklasse in kwestie.
De Zephyr is toch een racefiets? Dat kun je toch niet vergelijken met de Easy Rohler imitatie van Santos? Ik zou er echter wel verlichting op willen hebben, voelt net iets veiliger.
we hebben oa op de easy rohler en santos gefietst, voor ons was het het niet ...en de santos wel, verlichting zit er intussen al op ..

ik vind de opmerking van imitatie ook vreemd, ik zou zeggen ga ze eens goed bekijken voor je dit soort uitspraken doet.

imitatie
de imitatie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [imiˈta(t)si] Verbuigingen: imitatie|s (meerv.) product dat zo gemaakt is dat het op iets anders lijkt Voorbeelden: `imitatieleer`, `een imitatie maken van een schilderij van Rembrandt`Synoniemen: ...

reageren kan moet je ook zelf weten maar ik lees het niet meer, krijg hier alleen maar reacties die ik vreemd vind en niks mee kan ..succes verder 8)
Het is tegenwoordig lastig op dit forum om goed advies te krijgen, vooral als de vragen veel ruimte overlaten aan antwoorden. Want iedereen hier heeft zijn mening. Daarom is het handig om specifiek vragen te stellen en van te voren je al in de materie te verdiepen. Als de zoveelste iemand weer komt met de vraag wat voor een fiets moet ik hebben denk ik . . . daar gaan we weer.
LHTJoost schreef:Wat is in dit topic allemaal gewist en waarom???
Dat vraag ik me ook af, Jo&Pat zijn waarschijnlijk niet langer actief op dit forum omdat ze denken alle informatie die ze nodig hadden te hebben. (nieuw door hen gestelde vragen zullen dan denk ik ook niet meer gesteld worden. De volgende keer dat nieuwe mensen op het forum vragen stellen zal het eerste antwoord zijn "wat heb je zelf allemaal al uitgezocht en waarom kun je het antwoord niet vinden?"

Bedankt Jo&Pat

Hans (van der Veeke) dit onderwerp kan denk ik wel de prullenbak in.

/peter
Tjonge, zo'n opzichtige poging om een discussie om zeep te helpen komen we hier gelukkig zelden tegen. Heel vervelend voor iedereen die zijn best heeft gedaan een goed advies te geven.
peter de rijk schreef:Tjonge, zo'n opzichtige poging om een discussie om zeep te helpen komen we hier gelukkig zelden tegen. Heel vervelend voor iedereen die zijn best heeft gedaan een goed advies te geven.
+1
Als je alle discussies waar iemand een mening geeft die niet in ieder anders straatje passen gaat wissen komt er aardig wat schijfruimte vrij :D
Was het delen van ervaringen en meningen en het daarover van gedachten wisselen niet een van de doelen van een forum als dit?
Leon
Jo&Pat schreef: ik vind de opmerking van imitatie ook vreemd, ik zou zeggen ga ze eens goed bekijken voor je dit soort uitspraken doet.
Sorry! Ik bedoelde het woord concurrent, je zou kunnen zeggen dat de Easy Rohler equivalent nog niet in het Santos-gamma zat. Persoonlijk had ik de Travel Lite liever gezien als concurrent van de All Rohler en de VN Pioneer, maar dat terzijde. Ik vind overigens de Travel Lite wel een mooie fiets hoor, en als ik me dit draadje goed herinner zeker geen slechte keus. Veel plezier met jullie fietsjes en laat je niet kisten door een paar meningen. grt!
PierreS schreef:Wel wil ik jullie meegeven dat Michiel van Bongers Bikes in Apeldoorn een geweldige ervaringsdeskundige is. En bovenal een oprechte en eerlijke vent...
Als je hem het vertrouwen geeft, weet ik zeker dat jullie een geweldige fiets gaan berijden.
Succes..!

nb: heb zelf via Michiel van Bongers Bikes in Apeldoorn een Koga WT29 aangeschaft...
(en ja, er zijn duizendenéén fietsenverkopers die ook goed zijn)
Dankje, Pierre! Dat waardeer ik!

En ik ben blij dat je WT29 je bevalt!

De topicstarters hebben inmiddels hun nieuwe Santos Travel Lites in ontvangst genomen. Het zijn prachtige fietsen geworden!

Zie hier een gallery met een aantal voorbeelden. De fietsen waar het hier om gaat zijn de donkergroene en de pastelblauwe met het cremekleurige vlak op de onderbuis.

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 346&type=3
Het spijt me, maar dit is nu net zo'n voorbeeld van commerciele belangen die het forum vervuilen.
Wim
Wim schreef:Het spijt me, maar dit is nu net zo'n voorbeeld van commerciele belangen die het forum vervuilen.
Wim
Ok... zullen we dan maar alle 'vervuilende' links naar en de artikelen over de handel van o.a. Eric Schuijt, Rob's Bikecenter, Rein Veenendaal, Rose en M-gineering verwijderen?

Sorry, maar ik begon hier niet over Bongers Bikes, dat deed Pierre uit eigen beweging en om dit incomplete topic weer een beetje helder te maken leek het me wel handig om te verwijzen naar de fietsen waar het uiteindelijk om ging.

Ik ben eerst en vooral een liefhebber van trekkingfietsen en ga hier niet in mijn eigen vrije tijd de toko van mijn werkgever promoten. Dat mag mijn baas zelf doen. Of tevreden klanten... Dat houd je niet tegen.
Christophorus schreef:Sorry, maar ik begon hier niet over Bongers Bikes, dat deed Pierre uit eigen beweging en om dit incomplete topic weer een beetje helder te maken leek het me wel handig om te verwijzen naar de fietsen waar het uiteindelijk om ging.
Alsof iemand dat nog wil weten na zo'n ondermijnende actie van de topicstarters...
peter de rijk schreef:
Christophorus schreef:Sorry, maar ik begon hier niet over Bongers Bikes, dat deed Pierre uit eigen beweging en om dit incomplete topic weer een beetje helder te maken leek het me wel handig om te verwijzen naar de fietsen waar het uiteindelijk om ging.
Alsof iemand dat nog wil weten na zo'n ondermijnende actie van de topicstarters...
Ik vind het altijd leuk om mooie fietsen te zien. Boeit me niet wie ze levert of wie de eigenaar is. Dit lijkt mij wél een topic dat op slot kan: de vraag om fietsen bestaat niet meer, en we weten welke het geworden zijn.
peter de rijk schreef: Alsof iemand dat nog wil weten na zo'n ondermijnende actie van de topicstarters...
Ik niet 8)
Ik vind de actie ook niet ondermijnend maar ronduit super-kinderachtig !!