Additionally, paste this code immediately after the opening tag: koga signature, of anders....... - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

koga signature, of anders.......

De Rotor lijkt me echt een super fiets.

Alleen is het allemaal wel een eind weg, :(

Hoe werkt dat als ik een fiets samen stel.....
Kan ik dat daar doen en is het binnen een paar dagen klaar, of sturen ze hem dan op?

En garantie? moet ik elke keer als er iets niet goed is helemaal terug?
Rotor zit ook in Dresden en Berlijn en ze hebben een webshop (klik).
Wij zijn eerst gaan kijken daar in Leipzig, of het er wel serieus uitzag, of de mensen ons bevielen. Maar dat ging in één moeite door met onze fietsvakantie in die streek.
Toen dat er allemaal positief uitzag hebben we daar, aan de hand van de "configurator" op de website een fiets samengesteld, in overleg met iemand van dat kleine bedrijf. Dat ging vrij makkelijk omdat wij van tevoren al een goed beeld hadden wat we wilden, en wat de mogelijkheden waren.

Vervolgens aanbetaling gedaan van paar honderd euro. De aflevering is na 6 tot 8 weken, afhankelijk van het seizoen (zie FAQ op website).
We zijn hem gaan afhalen met de auto, ook om daar nog een paar dagen te gaan fietsen (1 fiets meegenomen van huis).
Of die fiets opgestuurd kan worden en wat dat kost, dat heb ik niet op de website kunnen vinden.

Je kan een fiets gewoon direct bestellen met de configurator op de website.
De afstand is inderdaad een bezwaar, als er iets mis is kan je niet snel even terug.
Dat risico hebben we maar genomen. Tot nu toe zonder spijt, maar een risico blijft het.

Ik zou zeggen: bereid je goed voor met de configurator op website, maak een keuze, stuur je selectie op, wacht de offerte af en bekijk dan of het de moeite, de reistijd en het risico waard is. En kijk nog eens goed naar alles op de site, inclusief de kleine lettertjes. Wees goed voorbereid, voordat je vragen stelt en zeker voordat je een contract aangaat.
Ik heb het even uit gezocht, maar het kost volgens mij uiteindelijk zoveel meer, dat het de tijd niet waard is. Ik heb geen auto, dus dan worden de verblijfs en reiskosten veel ste groot.

Is er niet een goeie fietsenmaker op dit forum die een Surly LHT kan opbouwen met Rohloff???

Volgens mij is dat bijna dezelfde fiets dan.......
Ik val in herhaling, maar het kan echt wel interessant zijn zelf die LHT op te bouwen (of een ander frame natuurlijk). Het is echt niet moeilijk, eens je weet welke onderdelen je wilt. Gereedschap om alles in elkaar te zetten kostte bij mij ook in totaal minder dan 100 euro (en dat is incl. redelijk veel Park Tool spul). Als je in de buurt van Gent bent, help ik met plezier.
Lasse, bedankt voor je aanbod. maar Gent is helaas te ver voor mij. (ik woon in Zwolle)

Het lijkt me idd wel erg leuk en interessant om zelf een surly lht op te bouwen.
Ik ben wel handig, maar ik heb vrijwel geen ervaring met fietsen dus ik heb wel wat hulp nodig.

Ik weet wat ik wil, maar als ik dit alles bij elkaar op tel word het best een dure fiets:

surly LHT 26 inch 450 euro
Rohlof naaf 900 euro
magura hs33 125 euro
Son dynamo en koplamp 350 euro
Brooks zadel 69 euro
vlinderstuur 50 euro

dan zit ik al bijna op 2000 euro, en dan heb ik nog geen velgen banden en nog wat kabels en kleinspul. Of kan dit alles ook wat goedkoper? zo niet moet ik die son dynamo en lamp maar voor later bewaren.....
De LHT is een mooie fiets, maar het is geen frame voor een Rohloff naaf. Je kunt er wel een Rohloff naaf inhangen, maar dan moet je werken met een losse kettingspanner en een aparte reactiearm. Ik althans vind dat geen gezicht. Dan is een Thorn Raven frame een beter begin. M-gineering bouwt die wel op. Maar ook dat is niet goedkoop. Het probleem is simpel: de naaf is duur, en Rohloff geeft evenmin veel korting aan bedrijven die grote aantallen inkopen.
Wim
Dat had ik ook al gezien, maar ik vind het niet heel erg storend..

setje Tubus dragers 180 euro..... :(
Die surly voorbeelden hangen van de tie rips bij elkaar.
Ik zou dan eerder gaan voor een net xt of sram x.9 afgemonteerde fiets dan iets wat je eigenlijk net niet kan betalen en ook net niet af is.

Of met een panty over je hoofd een bank in rennen en roepen: show me the fucking money. Of nog even door sparen......
Alleen achterdrager is de helft, en ik zie ze ook wel goedkoper. Je schrijft iets over veel bagage meenemen. Dat is misschien waarom je lekker rijdende randonneur de geest gegeven heeft, en waarschijnlijk waarom hij bij een snelle afdaling instabiel werd. Dat is op te lossen met moderne buizen met een grotere diameter, maar die zijn dan weer zo stijf dat de fiets als je zonder bagage rijdt erg vervelend stug rijdt. Tegenwoordig slaat de keus bij veel ontwerpers om in de richting van stijf en stug (al die tractorfietsen), maar dan zijn het geen lekkere fietsen meer om zonder bagage te berijden - en dat wil je ook. Dat is alleen op te lossen door veel minder mee te nemen, en een niet te stug stalen frame te kopen, zoals een Thorn Club Tour. De Avaghon Series zit ook een beetje in die hoek. En ja, als je er ook mee naar je werkt wilt fietsen dan zou ik toch zeker een naafdynamo willen. v brakes lijken me wel een acceptabele bezuiniging.
Wim
ik Heb even een nieuw topic gemaakt met deze vraag omdat het nu behoorlijk van het onderwerp afwijkt.

http://wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?f=8&t=17934
zzznick schreef:Dat had ik ook al gezien, maar ik vind het niet heel erg storend..
Een kettingspanner (met veer) is wel de enige manier om de ketting bij een singlespeed continue op spanning te houden, zonder je steeds te hoeven afvragen hoe het komt dat een ketting elke keer zo snel zijn spanning verliest.
Na 2 of 3 ritjes is mijn ketting vaak al weer een stuk slapper dan toen ik hem aanspande via een excentrisch bracket. Elke keer denk ik weer of het nou de ketting is die zo snel slijt of dat het excentrisch bracket weer intern verschoven is door combi pedaalkracht en gestuiter. En de bracket nog vaster aandraaien..... Is het aan te raden om wat montagepasta tussen excentrisch brackethuis en bracketbuis in te smeren?
Even een streepje met viltstift erop en je weet of je excenter draait (vast niet). Kettingen worden inderdaad soms snel langer, maar het kan enorm verschillen. De Rohloff ketting was prima, de dure KMC was hopeloos, en de goedkope Wippermann Connex ging toch ook te snel hangen. Ik rij nu met een vrij goedkope SRAM en dat is heel wat beter: bijna 1000 km waarvan 600 km met klimmen en veel bagage en ik hoef nog niet in actie te komen.
Wim
Wim schreef:Even een streepje met viltstift erop en je weet of je excenter draait (vast niet). Kettingen worden inderdaad soms snel langer, maar het kan enorm verschillen. De Rohloff ketting was prima, de dure KMC was hopeloos, en de goedkope Wippermann Connex ging toch ook te snel hangen. Ik rij nu met een vrij goedkope SRAM en dat is heel wat beter: bijna 1000 km waarvan 600 km met klimmen en veel bagage en ik hoef nog niet in actie te komen.
Wim
Ik heb inderdaad een KMC X1....., maar las laatst ergens dat de X1 in het begin even snel slijt en daarna een stuk robuuster is. Broodje aap?
Zover heb ik het niet laten komen. Ik vond het een miskoop/mislukt experiment.
Wim
uiteindelijk dus toch een Koga!


Afbeelding
de fiets zo kant en klaar gekocht ?
budget was 2000 ..toch ?
beetje studentenkorting, door een foutje in het bestelsysteem van koga