Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Als je de wielen er regelmatig uithaalt gaat de coating van elke fiets op de aangrijpopppervlakken van de patjes eraan, maar bij mijn fietsen heeft dat nooit problemen opgeleverd. Voor de rest hoort de coating er niet 'zomaar' af te gaan. We hebben hetzelfde merk fiets nietwaar? Bij die van mij heb ik er eens coating moeten afhalen omdat bepaalde plekken niet afgedekt waren geweest. Dit kostte flinke moeite, met schuurpapier lukte niet. Nodig waren een waterpomptang, een scherpe schroevendraaier als beitel, een hamer, een vijl en veel precisiewerk.henkfietst52 schreef:Ik heb een fiets die gepoedercoat is, al snel liet de coating op de kabelnokjes [bovenbuis] los en vertoonde roest. Na een paar jaar ook de bracketbus totaal afgebladderd en roest, als mede de voor en achter padden.
Is het zo dat poedercoat alléén sterk is op vlakke opervlakten en waar een scherp randje zit zoals nokjes, gaatjes [bracketbus] en padden dat het daar zeer kwetsbaar is?
Dat klopt Leon, we hebben het zelfde merk, bij de padden kan ik me voorstellen, maar nokjes op de bovenbuis waar de lak afbladderd, ook het bracket waar dat gaatje zit, bladderde tot rondom de hele bracketbus af door ondergekropen roest.@ Leon Als je de wielen er regelmatig uithaalt gaat de coating van elke fiets op de aangrijpopppervlakken van de patjes eraan, maar bij mijn fietsen heeft dat nooit problemen opgeleverd. Voor de rest hoort de coating er niet 'zomaar' af te gaan. We hebben hetzelfde merk fiets nietwaar? Bij die van mij heb ik er eens coating moeten afhalen omdat bepaalde plekken niet afgedekt waren geweest. Dit kostte flinke moeite, met schuurpapier lukte niet. Nodig waren een waterpomptang, een scherpe schroevendraaier als beitel, een hamer, een vijl en veel precisiewerk.
Leon
Ik denk dat je een slechte coater hebt gehad.henkfietst52 schreef:Ik heb een fiets die gepoedercoat is, al snel liet de coating op de kabelnokjes [bovenbuis] los en vertoonde roest. Na een paar jaar ook de bracketbus totaal afgebladderd en roest, als mede de voor en achter padden.
Is het zo dat poedercoat alléén sterk is op vlakke opervlakten en waar een scherp randje zit zoals nokjes, gaatjes [bracketbus] en padden dat het daar zeer kwetsbaar is?
Wat is het meest duurzame op een stalen frame?
Henk
kunst en fietswerk
er is heel veel variatie in poedercoaters en poedercoat. Bij de voorbehandeling, de keuze van het poedercoat systeem, het opbrengen en het uitharden kan er veel mis gaan. Zeker omdat een frame nogal afwijkt van de doorsnee kantoorkast. In het algemeen kloddert men er hier een veel te dikke laag op. maar Spectrum is helaas heel ver weg:henkfietst52 schreef:[
Dat klopt Leon, we hebben het zelfde merk, bij de padden kan ik me voorstellen, maar nokjes op de bovenbuis waar de lak afbladderd, ook het bracket waar dat gaatje zit, bladderde tot rondom de hele bracketbus af door ondergekropen roest.
Als ik nu kijk op de balhoofd buis dan verwacht ik ook daar problemen bij de lugs, op de scherpe randjes.
Henk heeft vrijwel zeker dezelde gehad als ik: Anibel. Omdat mijn fietsen de gebreken niet vertonen is Henk's fiets kennelijk op maandagmorgen gedaan. Kwestie van jammer. Dat er iets misgaat bij Anibel is helaas niet zo zeldzaam. (eigen ervaring)Wimmert schreef:Ik denk dat je een slechte coater hebt gehad.