Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Afstand Ortlieb haken - Forum Wereldfietser

Afstand Ortlieb haken

In een ander topic begon ik over bescherming van de Tubus dragers, icm Ortlieb Backroller Classics. Nu ik waarschijnlijk de dragers ga beschermen en rammelvrij wil maken met gewapende PVC slang van 10/16mm diameter, moet ik de clips eruit halen. Als ik dan toch bezig ben wil ik nog eens goed kijken naar de ophanging van de tassen aan de drager. Ik heb nu de haken zo ver mogelijk naar buiten staan, maar merk dat ik daarmee ook de ruimte voor mijn hak beperk.

Geeft het een merkbaar verschil in levensduur / ophanging als ik de haken dichter naar elkaar toe zet? Maakt dat uit voor de stabiliteit en gewichtsoverbrenging?

Jullie inschattende maken jullie overal foto's van... dus die zijn nu ook weer welkom:). Ik heb overigens een Tubus Cargo op een Travelmaster 2.6 Alu Special.
Aangezien: moment=kracht x arm, zal we betekenen dat de stabiliteit er achter uit op zal gaan (arm wordt groter). Of dit gevolgen heeft tot levensduur, zal het wel meevallen. Zorg ervoor dat er zo min mogelijk speling in de haken zit, zal de levensduur weer langer worden.
Levensduur, mijn eerste Ortliebs gebruik ik na 20 jaar nog steeds dus dat zit wel snor. Wat je niet wilt is dat de tassen teveel heen en weer bewegen in horizontale zin. Zorg er dus voor dat bij de tas het linker en rechter haakje helemaal tegen het respectievelijke dwarsstangetje aan zitten, daarna gaan kijken hoeveel ruimte je hak nog over heeft., je wilt de tas ook niet tever naar achteren hebben zitten.
Pman schreef:Levensduur, mijn eerste Ortliebs gebruik ik na 20 jaar nog steeds dus dat zit wel snor. Wat je niet wilt is dat de tassen teveel heen en weer bewegen in horizontale zin. Zorg er dus voor dat bij de tas het linker en rechter haakje helemaal tegen het respectievelijke dwarsstangetje aan zitten, daarna gaan kijken hoeveel ruimte je hak nog over heeft., je wilt de tas ook niet tever naar achteren hebben zitten.
Ah kijk, dat heb ik nu, op deze manier kan hij niet naar voren of achteren:

Afbeelding

Zouden jullie hier iets aan veranderen? M'n hak komt er nu niet tegenaan maar veel scheelt het niet.
Nee hoor perfect, zo zijn de haken breed uit elkaar = stabiel, en worden de krachten verdeeld.

Voor de bescherming ben ik ook nog opzoek, naar een lucht slangetje voor aquariums. Deze zijn lekker dun, stevig en doorzichtig.
T.Goossens schreef:Nee hoor perfect, zo zijn de haken breed uit elkaar = stabiel, en worden de krachten verdeeld.

Voor de bescherming ben ik ook nog opzoek, naar een lucht slangetje voor aquariums. Deze zijn lekker dun, stevig en doorzichtig.
Mooi, dan laat ik dat maar zo. Met gewapend PVC buis zoals hier te krijgen is: http://partnershipjachtservice.nl/index ... 56&lang=NL

moet het nog beter gaan hangen. Misschien ook iets voor jou?
Travelmaster schreef:
T.Goossens schreef:Nee hoor perfect, zo zijn de haken breed uit elkaar = stabiel, en worden de krachten verdeeld.

Mooi, dan laat ik dat maar zo. Met gewapend PVC buis zoals hier te krijgen is: http://partnershipjachtservice.nl/index ... 56&lang=NL

Ah bedankt, ik zal wel eerst de locale bouwmarkten bezoeken, aangezien verzendkosten 6,75 zijn :)
T.Goossens schreef:
Travelmaster schreef:

Ah bedankt, ik zal wel eerst de locale bouwmarkten bezoeken, aangezien verzendkosten 6,75 zijn :)
Kan zijn dat ik dat ook doe hoor... die verzendkosten zijn bij mij al wat makkelijker, aangezien ik 2 fietsen te doen heb:).
De lokale bouwmarkten doen niet aan korte stukjes (als je het al kan vinden), en worden in ons dorp blijkbaar allemaal voorzien van hun spullen door dezelfde grossier. Volgens mij heb je meer succes bij een kleine ijzerwarenhandel of op het www.
Pman schreef:De lokale bouwmarkten doen niet aan korte stukjes (als je het al kan vinden), en worden in ons dorp blijkbaar allemaal voorzien van hun spullen door dezelfde grossier. Volgens mij heb je meer succes bij een kleine ijzerwarenhandel of op het www.
Da's ook prima, genoeg te vinden op het www. Maar ik ben eigenwijs, dus ik ga wel even een kijkje nemen.
lokale bouwmarkten en ijzerboeren verkopen slang etc. toch jùist per meter? Of is dat alleen hier in het noorden zo?
roosterveld schreef:lokale bouwmarkten en ijzerboeren verkopen slang etc. toch jùist per meter? Of is dat alleen hier in het noorden zo?
In het oosten ook hoor :)
T.Goossens schreef:
roosterveld schreef:lokale bouwmarkten en ijzerboeren verkopen slang etc. toch jùist per meter? Of is dat alleen hier in het noorden zo?
In het oosten ook hoor :)
Ik ga nog wel even kijken wat de Karwei doet, maar ik denk dat ik beter af ben bij een caravanboer.
Je bent wel wat van plan als je verwacht door de drager heen te slijten, maar het gebeurt inderdaad wel. :D