Sammie schreef:Dank voor de reacties zover.
Het idee dat een tweedehands gebruikt is bevalt me niet zo. Dan ben ik bang dat ik of opgelicht word, of dat ik op korte termijn hoop moet vervangen. Bij een nieuwe fietsh eb je ook fabrieksgarantie op een aantal onderdelen. Mij maakt gewicht in principe niet zoveel uit (van de fiets dan
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
) Het doel is inderdaad om af te vallen en gewoon lekker wat te toeren. Ik heb thuis nog een frame staan (inclusief balhoofd, stuur, voorvork), maar uiteindelijk ben je dan nog een stuk duurder uit dan een nieuwe/gebruikte fiets aanschaffen. Deoregroep ligt op 250 euro, en dan nog remsysteem, velgen. e.d.
Dag Sammie,
Ik weeg ook 100 kg en heb anderhalf jaar geleden een gebruikte 10 jaar oude Koga Myata Roadrunner gekocht, er een zwaarder achterwiel ingezet en al twee fietsvakanties (Noord-Frankrijk en Pyreneeën) met volle bepakking gereden. Daarnaast rijd ik er dagelijks op, ook veel naar mijn werk en ben inmiddels 98 kg. Ik schrijf je dit niet alleen om aan te geven dat ik zo over 7 jaar op een gemiddeld gewicht zit (maar dat ligt aan mijn vermogen om veel te eten), maar om aan te geven dat zo'n tweedehands Koga (kosten 300 euro) nog vele jaren mee kan. Bovendien heb je er dan een goede groep op. Dat is bij de fietsen die jij noemt niet het geval. Voor een beschrijving van mijn fiets, klik hier:
http://www.aartveldhuizen.nl/page/fiets.
Juist in deze periode net na de zomer vind je veel van dat soort fietsen. Zoek een fietsenmaker op die in een wat dure wijk zit of een duur klantenbestand heeft, die heeft er soms zomaar één staan. En heb je twijfel of hij deugt, meld je dan hier met je vragen. Veel goedkoper en beter ook!
Maar ja, als je zelf gaat bouwen kan ik je niet adviseren. Twee linkerhanden, dus.....