De oude classic voortassen zijn nu ruim 10 jaar in functie geweest tijdens diverse reizen. Eén ervan is gesneuveld bij bagage-afhandeling bij de laatste vliegreis. De turkentas met een lege voortas plat op de bodem werd door de medewerkers van de bagagehandling aan de hengsels over de grond gesleept. Daar kon ie niet tegen.
Het enige andere probleem met de classic tassen tot nu toe is geweest dat de popnagelverbindingen waarmee de rails gemonteerd waren sneuvelden. Die zijn eenvoudig te vervangen door Ortlieb moet-bout verbindingen. De nieuwe tassen (zowel city als plus) hebben standaard al moer-bout verbindingen. Van de kapotte tas ga ik zeker de nog bruikbare onderdelen (riem, haken etc.) afhalen. De oude plus tassenset van mijn vriend heeft het 15 jaar uitgehouden en was hier en daar doorgesleten (met name waar de stof tegen de dragers komt en door valpartijen). Niettemin zijn ze nog best bruikbaar als niet-waterdichte set en onlangs afgehaald door een nieuwe gebruiker. De nieuwe tassen worden vanaf nu getest. Bij bijzonderheden zal ik het laten weten.
Het enige andere probleem met de classic tassen tot nu toe is geweest dat de popnagelverbindingen waarmee de rails gemonteerd waren sneuvelden. Die zijn eenvoudig te vervangen door Ortlieb moet-bout verbindingen. De nieuwe tassen (zowel city als plus) hebben standaard al moer-bout verbindingen. Van de kapotte tas ga ik zeker de nog bruikbare onderdelen (riem, haken etc.) afhalen. De oude plus tassenset van mijn vriend heeft het 15 jaar uitgehouden en was hier en daar doorgesleten (met name waar de stof tegen de dragers komt en door valpartijen). Niettemin zijn ze nog best bruikbaar als niet-waterdichte set en onlangs afgehaald door een nieuwe gebruiker. De nieuwe tassen worden vanaf nu getest. Bij bijzonderheden zal ik het laten weten.