Niet verkeerd! Daar kun je alle kanten mee op. Verzetten genoeg. Met smalle bandjes is het bijna een wielrenner, met brede banden (tot 37?) kun je over onverharde wegen.
Leon
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik denk dat je moet passen, en proberen. Als het fijn fietst, moet je het doen. Anders niet. Moet ie maar een grotere bestellen. Je moet sowieso geen fiets kopen waar je niet goed op past...spurlie schreef:Net terug van de winkel en het fietsplan formulier ingevuld samen met de winkelier. Moet het formulier nu nog inleveren bij mijn werk en dan afwachten wanneer alles afgehandeld is.
De verkoper adviseerde mij de sl cross met framemaat 53 cm, deze heeft hij momenteel ook nog staan. Echter twijfel ik nu ik thuis ben of deze niet te klein is voor mij... Ik ben ongeveer 1,77 Meter en weeg +- 85 Kg
Wat denken jullie?
Schwalbe Kojak? Niet heel smal, maar wel lekker licht lopend...Daarnaast zou hij de noppenbandjes vervangen door normale banden. Iets bredere exemplaren die zeg maar onder iedere 'normale' fiets gemonteerd zijn. Echter twijfel ik nu ook hieraan of ik dit wel moet doen... Immers ga ik er dan qua merk op achteruit en vraag me toch af of ik niet graag wat smallere exemplaren eronder wil. Wellicht toch gewoon de originele bandjes erop laten en zelf eens een ander setje kopen?
Ja, dat vinden fietsenmakers altijd leuk, dat NFP... (not!) Had ik bij mijn vorige werkgever ook 'last' van...Met de prijs kon hij uiteindelijk helaas toch niets doen, ook niet met extra accesoires. Dit omdat nationale fiets projecten (het fiets plan van mijn werkgever), schijnbaar 15% provisie rekend...
"Toevallig" heeft hij deze nog staan...Oppassen! Dit heb ik al te vaak gezien, mensen die zo een fiets aangesmeerd krijgen. Voor de zekerheid zou ik een fietsmeting laten doen. Kost wel weer wat, maar dan heb je zekerheid. Sec naar je lengte gekeken zou 53cm te klein (kunnen) zijn.spurlie schreef:De verkoper adviseerde mij de sl cross met framemaat 53 cm, deze heeft hij momenteel ook nog staan. Echter twijfel ik nu ik thuis ben of deze niet te klein is voor mij...
Alleen proberen zal het leren. Stel de fiets af. Fiets een flinke tocht waarvan je moe wordt. Als je in de laatste 10 km een flink deel van de tijd je armen compleet gestrekt houdt en je de wens hebt om rechterop te zitten is de fiets te klein.gios schreef:Sec naar je lengte gekeken zou 53cm te klein (kunnen) zijn.
Maarja, is het dan niet te laat? Immers heb ik dan de fiets al in bezit.Leon schreef:Alleen proberen zal het leren. Stel de fiets af. Fiets een flinke tocht waarvan je moe wordt. Als je in de laatste 10 km een flink deel van de tijd je armen compleet gestrekt houdt en je de wens hebt om rechterop te zitten is de fiets te klein.gios schreef:Sec naar je lengte gekeken zou 53cm te klein (kunnen) zijn.
Leon
Te laat is het zeker niet om van de koop af te zien. Ik zou er iig niet aan beginnen.spurlie schreef:Maarja, is het dan niet te laat? Immers heb ik dan de fiets al in bezit.Leon schreef:Alleen proberen zal het leren. Stel de fiets af. Fiets een flinke tocht waarvan je moe wordt. Als je in de laatste 10 km een flink deel van de tijd je armen compleet gestrekt houdt en je de wens hebt om rechterop te zitten is de fiets te klein.gios schreef:Sec naar je lengte gekeken zou 53cm te klein (kunnen) zijn.
Leon
Nu heb ik eigenlijk ook al een koop afgesproken, maar neem aan dat ik nog wel wat bedenktijd kan krijgen als ik morgen meteen bel.
Het liefst zou ik eigenlijk nog een andere zaak langs gaan, maarja dat had ik mij misschien beter eerder kunnen bedenken.
Nee Wim, kijk maar:Wim schreef:Deze fiets heeft vast een schuine bovenbuis, en dan gelden de traditionele maatvoeringsregels niet meer. 53 cm is dan niet idioot voor iemand van 177 cm, maar 56 cm evenmin. Echter de echt belangrijke maat is de lengte van het frame (horizontaal gemeten). Kortom, uitproberen.
Wim