Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ...van wandelen naar fietsen! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

...van wandelen naar fietsen!

AB schreef:en? wat voor fietsje is het geworden? :wink:
Mijn keuze is gevallen op de Koga WT29...
De reden van deze fiets heb ik in een ander draadje geplaatst op 31 mei jl.
[...]Heb vandaag een fiets aangeschaft. Mijn keuze is gevallen op de Koga WT29.
De keuze is gebaseerd op o.a. budget en verdere toepassingen van fietsen.
Heb ook op de pracht fiets Santos gefietst. Wát een fiets! Maar heb daar (momenteel) geen 4.000e plus voor over. Al met al met diverse fietsen in diverse uitvoeringen uitgeprobeerd.
[...]
PierreS schreef:
AB schreef:en? wat voor fietsje is het geworden? :wink:
Mijn keuze is gevallen op de Koga WT29...
De reden van deze fiets heb ik in een ander draadje geplaatst op 31 mei jl.
[...]Heb vandaag een fiets aangeschaft. Mijn keuze is gevallen op de Koga WT29.
De keuze is gebaseerd op o.a. budget en verdere toepassingen van fietsen.
Heb ook op de pracht fiets Santos gefietst. Wát een fiets! Maar heb daar (momenteel) geen 4.000e plus voor over. Al met al met diverse fietsen in diverse uitvoeringen uitgeprobeerd.
[...]
Leuke fiets toch, zeker voor beginner (niks tweedehands, weten wat je wilt en dan meteen een goede fiets kopen :)). Paar snelle bandjes eronder, voordrager demonteren en gaan met die banaan.
Hoi Pierre,

Leuk dat je gaat switchen :-).

Ik heb zelf ook onlangs een vakantiefiets aangeschaft; na veel onderzoek, budgetbepaling en wikken en wegen, heb ik de Koga Worldtraveller 29 aangeschaft.

Mijn keuze is bepaald door de gebruikte onderdelen en het stoere uiterlijk. Bovendien levert Koga gewoon standaard fietsen die 'af' zijn; d.w.z. met standaard, fietspomp, bidon.
Ik heb er ook Ortlieb tassen bij gekocht, stuurtas, 2 voortassen en 2 achtertassen, alle waterdicht.

Ik ben er helemaal tevreden over; ik wens je veel succes bij je zoektocht! :-)

Gr. Sonja
sverhoef schreef:Hoi Pierre,

Leuk dat je gaat switchen :-).

Ik heb zelf ook onlangs een vakantiefiets aangeschaft; na veel onderzoek, budgetbepaling en wikken en wegen, heb ik de Koga Worldtraveller 29 aangeschaft.

Mijn keuze is bepaald door de gebruikte onderdelen en het stoere uiterlijk. Bovendien levert Koga gewoon standaard fietsen die 'af' zijn; d.w.z. met standaard, fietspomp, bidon.
Ik heb er ook Ortlieb tassen bij gekocht, stuurtas, 2 voortassen en 2 achtertassen, alle waterdicht.

Ik ben er helemaal tevreden over; ik wens je veel succes bij je zoektocht! :-)

Gr. Sonja
...ook voor jou: Hoi Sonja,

Blij te vernemen dat ook jij blij bent met jouw Koga WT29 Sonja...

Zelf ben ik dat ook. Heb deze fiets half juni opgehaald. En ja, fiets er meer dan graag op.
Vanmiddag nog een klein rond spiegeltje erop gezet, en weer lekker 37 km teruggefietst. Heb nu de fiets aardig compleet, en ben er dik tevreden mee. En ja, het kan allemaal beter, maar goed is goed...

De fietstassen (stuurtas, voor- als ook achtertassen) heb ik ook van Ortlieb in de kleur Bruin (hazel/black).

Zoals eerder gezegd, heb er heel veel plezier van...

Groet,
Pierre

NB: ben wel benieuwd wanneer jouw website gereed is... :wink:
AB schreef:[...]Leuke fiets toch, zeker voor beginner (niks tweedehands, weten wat je wilt en dan meteen een goede fiets kopen :)). Paar snelle bandjes eronder, voordrager demonteren en gaan met die banaan.
Ben er meer dan tevreden mee Ab. Of dit een 'leuke fiets is voor beginners' kan ik je pas over tien jaar vertellen...
De banden kán je en punt hebben, als ik de kenners mag geloven. Geen ieder is te spreken over de banden die standaard meegeleverd worden. Ook dit zal ik in de praktijk moeten gaan ervaren.
Hoe het ook is, heb er veel plezier van...
PierreS schreef:
AB schreef:[...]Leuke fiets toch, zeker voor beginner (niks tweedehands, weten wat je wilt en dan meteen een goede fiets kopen :)). Paar snelle bandjes eronder, voordrager demonteren en gaan met die banaan.
Ben er meer dan tevreden mee Ab. Of dit een 'leuke fiets is voor beginners' kan ik je pas over tien jaar vertellen...
De banden kán je en punt hebben, als ik de kenners mag geloven. Geen ieder is te spreken over de banden die standaard meegeleverd worden. Ook dit zal ik in de praktijk moeten gaan ervaren.
Hoe het ook is, heb er veel plezier van...
Ik zou zeker proberen er eens snellere profielloze banden onder te zetten als je niet teveel offroad gaat. Ben eigenlijk wel benieuwd of er inclusief spatborden 50mm Schwalbe Big Apples onder passen. Mocht dat namelijk niet kunnen dan is ie eigenlijk de term 29'er marketingtechnisch niet waard (imho moet een echte 29'er tot op zijn minst 60mm banden aankunnen, maar goed, het is een koga ;)). Maar voor de rest ziet het fietsje er best wel redelijk goed uit en zul je er ongetwijfeld veel plezier aan hebben. Heb je de fiets al eens volledig bepakt offroad gereden? Offroad rijden is erg leuk om te doen, iets zwaarder en technischer (dus neem minder bagage mee), maar je hebt in ieder geval niet allemaal auto's die je voorbij vliegen en je zit een stuk dichter op de natuur (het roept bijna de rust van het wandelen op, in die zin zie ik wel parallelen tussen (berg)wandelen en offroad fietsen).