Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies gevraagd: Kopen 2e hands fiets (Koga worldtraveller) - Forum Wereldfietser

Advies gevraagd: Kopen 2e hands fiets (Koga worldtraveller)

Vandaag zag ik deze tweedehands Koga Worldtraveller staan op marktplaats: klik hier naar link fiets. Het is er een met 26'' banden en de framehoogte klopt ook als het goed is. Aanstaande dinsdag wil ik de fiets bekijken in de fietszaak. Gezien de afstand erna toe, wil ik er goed voorbereid naar toe gaan.

Maar, ondanks het vele inlezen over het kiezen van een juiste tweedehands fiets zit ik toch nog met een paar vraagjes:
- Hoe kan ik bepalen of de prijs/kwaliteit verhouding juist is?
- Kan ik aan een fiets aflezen hoeveel km het nog mee kan gaan. En zo ja, waar kan ik dat aan zien.
- Zijn er bepaalde onderdelen van een Koga Worldtraveller die snel slijten?
- Heeft iemand nog andere tips bij het kopen van een dergelijke fiets?

Jullie zouden me enorm helpen bij het geven van een paar tips! Ik word er namelijk lichtelijk wanhopig van om een kwalitatief goede tweedehands fiets te vinden, maar budgettair zal ik wel moeten.

(Mijn toekomstige fiets gaat ongeveer 10.000 km afleggen in Centraal-Azië)
> - Hoe kan ik bepalen of de prijs/kwaliteit verhouding juist is?
Veel op marktplaats en bij fietsenmakers kijken waar fietsen voor verkocht worden. Bedenk dat een fiets al flink in marktwaarde verliest zodra hij de showroom uit gaat, zo'n 20% denk ik. Daarna gaat er een deel af per jaar en per km. Technisch gezien maakt het niet uit hoe oud een fiets is maar alleen hoe hij (mis)(ge)beruikt is.

> - Kan ik aan een fiets aflezen hoeveel km het nog mee kan gaan.
Of er iets gaat breken is niet goed te zien'je kunt niet zien of de fiets vaak door gaten is geknald. Tekenen van zwaar gebruik zijn soms wel te herkennen. Grote fietsen gemiddeld vaak bereden door zwaardere mensen, dus die hebben meer te lijden. Aaqn draaiende delen kun je wel een beetje zien hoe ver ze zijn, kwestie van oefening en doorzien van uitstekend schoonmaakwerk.

Deze pagina ken je denk ik al? http://www.m-gineering.nl/fietsje_kopen.htm

> - Zijn er bepaalde onderdelen van een Koga Worldtraveller die snel slijten?
De trapas, de verstelbare stuurpen en de remblokjes (als het destandaard shimano zijn) zijn wel dingen die je bij deze fiets in de gaten moet houden want het zijn niet de beste ontwerpen. De stuurpen kun je vervangen door een vaste zodra je je zit gevonden hebt. Voor de trapas kun je reserve lagers meenemen en de remblokjes vervang je op voorhand door Kool Stop-blokjes.
Wat voor balhoofdstel is dat?

> (Mijn toekomstige fiets gaat ongeveer 10.000 km afleggen in
> Centraal-Azië)
Dan wil je een goede!
Succes,
Leon
Bedankt voor je info. Heb vandaag een tweedehands Santos gekocht die mij hopelijk de komende tijd veel plezier gaat bezorgen.