Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstocht op een huis-tuin-en-keukenfiets Rotterdam-A'dam - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietstocht op een huis-tuin-en-keukenfiets Rotterdam-A'dam

AB schreef:
55er schreef:
Wat versta je hier eigenlijk onder?
Door fietsen in wind, regen, kou en felle zon ga je er nou niet echt op je voordeligst uitzien.
Ik heb een dikke bos blond haar wat gigantisch in de knoop komt, verkleurd en verdroogd tot stug stro, een rood/bruin verbrand gezicht, een neus die constant vervelt, witte strepen naast verwilderde fietsogen (door het dichtknijpen tegen de zon), droge pijnlijke lippen, bruine handen met witte vingers (je kan niet fietsen met wijd gespreide vingers), gebleekte zoutplekken op de rug van m'n lievelings t-shirt en door enorme vreetbuien sta ik dus zo, vergezeld door akelige zweetluchtjes, heel ongegeneerd al bij de kassa een banaan in m'n mond te proppen, niet echt charmant nee.
En als ik me uitkleed, oelala dat is helemaal schrikken, want buik, rug en billen zijn zo wit als wit wasgoed reclame. En na een hele dag fietsen ben ik behoorlijk moe en om dan in een natte koude tent, op een dun slaapmatje, gewurmd in een strakke slaapzak aan romantiek te denken, nou nee niet echt. Ik ben dan al blij dat ik 's
nachts niet hoef te plassen want dat is al meer dan genoeg gehannes.

Dus misschien toch maar beter in een strak badpak ofzo lekker op 't strand gaan liggen? :wink:
Whoehaha...hoe realistisch als ik s'avonds liggend in ons tentje, naast me kijk...
Wel gezond toch? Een beetje zelfspot en toch een beetje onbewuste drang naar enig (fiets)avontuur. In mijn vriendenkring (die niet fietsen) wordt ook altijd een beetje smalend gedaan om wielerkleding. Kennelijk hoort het erbij als beginnend fietser om daar een drempeltje te nemen en zijn niet-fietsers die strakke kleding niet gewend. Dan is een beetje zelfspot wel heel leuk om te lezen.

Persoonlijk denk ik dat een atb prima om te bouwen is naar vakantiefiets. Weliswaar niet zo volwaardig als een echte trekkingfiets (spatborden, verlichting, voorvering, schijfremmen, lange achterbrug), maar je hebt op een atb tenminste wel de mogelijkheid om echt offroad te gaan..... of met smallere 26" schwalbe kojaks ook gewoon de mogelijkheid om snel over asfalt te vliegen. Het speelse karakter van een atb is ook goed om wat stuurvaardigheid en conditie op te doen.
Daarentegen, koop je meteen een 26" trekkingbike (met mogelijkheid tot brede banden), dan kun je daar eventueel weer prima een kale atb van maken. Gewoon verlichting, dragers en spatborden demonteren :).

Zelf vind ik het prettig om verschillende fietsen te hebben (van beide 1 in plaats van 2 in 1). Een tweedehandsje voor de dagritten in de nabijheid van huis (en evt. woonwerkverkeer) en een nieuwe trekkingbike voor het echte vakantiewerk (waarbij je blindelings wilt vertrouwen op de duurzaamheid en de kwaliteit). Zo krijgt het tweedehandsje (atb) de meeste slijtage te verduren en blijft de echte trekkingbike een beetje bespaard voor het echte meerdaagse sleurwerk. Een iets ruimere berging/garage is dan wel een vereiste uiteraard :).
Beste fietsdames :-)

@Yopie....Ik snap dat je na een flink stuk te hebben gefietst je er niet op je charmanst eruit ziet. Je dacht toch niet, nadat ik gisteren zeker 90 km heb weggetrapt, er nog charmant uitzag? Je had de mannelijk kassamedewerker moeten zien kijken, toen ik met een beslagen bril, ontplofte haardos en lekkende oksels AH To Go op NS A'dam RAI binnenstapte?? :-)

Hij, de niet fietsende man, snapte er geen snars van. Toch geloof ik dat fietsmannen het sexy c.q. aantrekkelijk vinden als een vrouw met ontploft kapsel, enorme zweetlucht en gedroogde zweetplekken bij hun in de buurt is. Zij zien namelijk een vrouw die zich de pleuris heeft gefietst en zich kan meten met " de grote fietsjongens".

Ik zoek geen fietsmaatje, maar wel een mannelijk fietsmaatje die wat verder kijkt dan z'n kleine neusje!

Als ik me dan wil meten met " de grote fietsjongens" dan graag op een ATB/MTB of Step :-) Lekker naar die kontjes kijken in hun strakke fietsbroek, ongeseneerd naar ze fluiten en ze dan voorbij fietsen :-))
@ AB..... Bedankt voor je advies. Vind het idee van 2 fietsen nog niet zo slecht!! Een ATB om te oefenen en de vakantiefiets voor het zware werk.. Toch! Tja, mijn berging is niet groot, maar wel hoog. Dat wordt dozen opstapelen om plaats te maken voor 2 fietsen.

Ja, dit applegroene fietsmeisje komt steeds dichterbij haar fietsdoel :-)
applemeisje schreef: Ik zoek geen fietsmaatje, maar wel een mannelijk fietsmaatje die wat verder kijkt dan z'n kleine neusje!

Als ik me dan wil meten met " de grote fietsjongens" dan graag op een ATB/MTB of Step :-) Lekker naar die kontjes kijken in hun strakke fietsbroek, ongeseneerd naar ze fluiten en ze dan voorbij fietsen :-))
haha, die buschauffeurs van tegenwoordig zijn al aardig geemancipeerd. :D Ik hoop voor je dat je door de ballotagecommissie komt :). Veel fietsplezier gewenst, met de moraal zit het wel goed.
@ AB.....Tja, als je tegenwoordig als vrouw zijnde een "mannenberoep" wil uitoefenen, moet je wel een klein beetje je bekkie bij je hebben. Kan zo heel af en toe weleens van pas komen ;-)
Je had het over de ballotagecomissie... is dat gemixed? Of ben ik overgeleverd aan de "grote fietsjongens" :-D....

Tot slot.. het grote moraal van dit verhaal.... Lekker veel km's fietsen, onderweg leuke contacten opdoen en voor je het weet heb je een fietsmaatje ;-)

Jongens, bedankt allemaal voor de goede adviezen. Daar kan dit fietsgroentje echt wat mee :-)
Ik ben aanwezig op 24/8 in Harskamperdennen, al moet ik nog bedenken hoe ik samen met m'n fiets daar kom. Echter ben ik aanwezig :-)
AB schreef:Persoonlijk denk ik dat een atb prima om te bouwen is naar vakantiefiets. Weliswaar niet zo volwaardig als een echte trekkingfiets (spatborden, verlichting, voorvering, schijfremmen, lange achterbrug), maar je ...
Sinds wanneer horen er voorvering of schijfremmen op een 'echte' trekkingfiets? Op dit forum worden beide dingen vrij consequent afgeraden.
Spatborden en verlichting zijn ook alleen aan te raden als je ze nodig hebt.
Algemeen uitgangspunt: laat thuis wat je niet nodig hebt; dat is goedkoper, lichter, kleiner en het gaat dan niet stuk.
En waarom zou je een ATB kopen om hem vervolgens meteen om te bouwen naar een vakantiefiets (met te korte achtervork)?

Lees ook dit eens: http://www.leonpoels.nl/fietsen/deeerst ... kantie.pdf

Leon
Leon schreef:
AB schreef:Persoonlijk denk ik dat een atb prima om te bouwen is naar vakantiefiets. Weliswaar niet zo volwaardig als een echte trekkingfiets (spatborden, verlichting, voorvering, schijfremmen, lange achterbrug), maar je ...
Sinds wanneer horen er voorvering of schijfremmen op een 'echte' trekkingfiets? Op dit forum worden beide dingen vrij consequent afgeraden.
Spatborden en verlichting zijn ook alleen aan te raden als je ze nodig hebt.
Algemeen uitgangspunt: laat thuis wat je niet nodig hebt; dat is goedkoper, lichter, kleiner en het gaat dan niet stuk.
En waarom zou je een ATB kopen om hem vervolgens meteen om te bouwen naar een vakantiefiets (met te korte achtervork)?

Lees ook dit eens: http://www.leonpoels.nl/fietsen/deeerst ... kantie.pdf

Leon
Leon, ik benoem alleen maar een paar kenmerkende verschillen tussen atb en trekkingbike, waarvan je persoonlijk zult moeten beoordelen of het bezwaarlijk is of niet (tussen haakjes staat niet benoemt wat een trekkingbike een trekkingbike maakt, ook al snap ik dat je dat er in leest). Genoeg mensen die van een atb een vakantiefiets maken en kunnen leven met de "beperkingen", waarvan het in sommige gevallen nog maar de vraag is of het een beperking is (zo zwartwit zit de wereld nu ook weer niet in elkaar). Ga je licht bepakt en bezakt op weg, dan is een atb prima te doen (vooral offroad). Ga je wekenlang zwaarbepakt op pad, dan is het zeker het overwegen waard om iets minder hightech op pad te gaan en voor een echte trekkingbike te kiezen. Probleem van de korte achtervork los je op met kleine schoenmaat, kleine achtertassen of bikepacking.
Trekkingbike of niet!! Jongens, ik ben blij met al jullie goed bedoelde adviezen. geloof me als ik zeg dat ik de meeste dingen opschrijf, op internet uitzoek wat het precies is en binnenkort ga ik eens kennis maken bij bike4travel. Ik ga me voordoen als een meid die geen kaas heeft gegeten van fietsvakanties + toebehoren. Volgens mij moet dat niet zo moeilijk zijn... toch? :-)
applemeisje schreef:binnenkort ga ik eens kennis maken bij bike4travel. Ik ga me voordoen als een meid die geen kaas heeft gegeten van fietsvakanties + toebehoren. Volgens mij moet dat niet zo moeilijk zijn... toch? :-)
Je moet idd vooral niet melden dat je op dit forum komt ;) :lol:
My lips are sealed :-) hahaha. Ik heb eens op marktplaats gekeken en zie daar hele mooie ATB/MTB staan voor een nette prijs. Graag wil ik hiermee beginnen. Een fiets waaraan ik kan wennen, alvorens ik een nieuwe vakantiefiets koop. Met deze ATB kan ik lekker flinke tochten fietsen, anders gezegd... zweet in de bilnaad :-)
applemeisje schreef:My lips are sealed :-) hahaha. Ik heb eens op marktplaats gekeken en zie daar hele mooie ATB/MTB staan voor een nette prijs. Graag wil ik hiermee beginnen. Een fiets waaraan ik kan wennen, alvorens ik een nieuwe vakantiefiets koop. Met deze ATB kan ik lekker flinke tochten fietsen, anders gezegd... zweet in de bilnaad :-)
welke fiets op marktplaats heb je op het oog?