(droge) slaapzak gaat gewoon in 1 van je zijtassen, (nat) tentje bovenop de achterdrager (die waait wel droog tijdens het fietsen, voorzover er water in lekt).cotweetje schreef:okay, thanks voor de tips, het worden alleen achtertassen, en het wordt 1 broek, de tarp blijft thuis, en 1 handoek, het water komt in bidons op de fiets.
Ik zit zelfs te denken om alleen esperit blokken te kopen voor het koken.
Nu heb ik slaapzak en een vaude taurus 1, ik neem aan dat die zakken niet waterdicht zijn, en een vuilniszak gaat op den duur kapot.
Stoppen jullie die dingen apart in een dry bag of in een 1 drybag, en het leger gebruikt gore-tex compressie zakken om slaapzakken, ik heb daar 1 van thuis.
Kun je die beter om je slaapzak heen doen, is lichter en waterdicht, ik vindt het alleen beetje raar om camo op je fiets te hebben.
En bestaat ook gore tex zak, ex-leger om om je tent te doen of moet je een drybag kopen van een 0.5 kg.
10 dagen pre fab en 4 keer luxik ga voor de eerste keer en het kost al genoeg, zo milieu bewust bezig zijn is toch genoegdoening genoeg
nog even inhakend op je vorige bericht, wetende dat je veranderingen hebt aangebracht.
Linksachter: tarp hoeft niet mee, mes en vork kan in 1, 1 liter fles water kan bovenop tent of in petfleshouder, 10 maaltijden nasi (voordeel, je wordt steeds lichter (en sterker) gedurende je vakantie), mok klinkt zwaar, leesboek (kindle), suiker?, slippers?, handdoek kan een stuk lichter als ie maar niet van katoen is, badhanddoek kan thuisblijven.
Rechtsachter: 4 broeken??, dat kan in 1 afritsbroek! Neem geen katoenen tshirts mee, onnodig zwaar en wordt klam bij zweten, een licht craftshirtje is zoveel prettiger en hoef je niet alleen als ondergoed te gebruiken. Sweatshirt lang?, misschien is een lange mouw icebreaker iets voor je. 4 paar onderbroeken??, dat kan toe met 1 onderbroek, die je zo nu en dan even wast. Vier paar sokken kunnen 2 paar zijn. Die tweede 1 liter fles water lijkt me onnodig. Hamer voor haringen kan ook thuisblijven, als de ondergrond te rotsig wordt, vindt je vast wel een paar stenen in de buurt.
Op deze manier creeer je vast wel ruimte om je slaapzak ook nog in je zijtassen kwijt te kunnen. Kan je tent bovenop je drager. En er zijn ontzettend compacte slaapmatjes te verkrijgen, die kan dan ook in je zijtas.
Voila, twee zijtassen en een tent bovenop. Stuurtasje en/of rugzak(camelbak) erbij voor je documenten en fototoestel en gaan met die banaan. En bedenk maar zo dat je in Schotland, Duitsland en de Ardennen onmogelijk kunt verdwalen of van de honger/dorst kunt omkomen.
Zorg voor een paar goed gespaakte wielen en neem wat reservespaken mee wat een probleem kan zijn bij luxe exclusieve racewielen.