door
Revanho » vr 15 jun, 2012 20:57
jayaloha schreef:nee kan echt niks haha... Tja sorry... Zo'n cursus heb ik overwogen, alleen ben ik bang dat je dan alleen maar uitgelegd krijgt hoe het moet terwijl je leert pas door t zelf te doen... Somige cursussen geven les in groepjes van 16!!! man, vind ik erg veel...
Bij de fietsreparatiecursussen die ik (die van Marten, die die in Antwerpen en Mechelen (België)), kan je toch echt zelf aan de slag, ook met de eigen fiets.
En anders staan er voor klusjes als het plakken van banden voldoende filmpjes op internet om je op weg te helpen, dan is het een kwestie van thuis oefenen.
Ook zijn er in België (en ik vermoed ook in Nederland) in diverse grote steden mogelijkheden om gebruik te maken van professionele fietswerkplaatsen waar men - soms tegen vergoeding, soms ook gratis - de mogelijkheid krijgt om begeleid te worden bij de door jezelf uitgevoerde reparaties. Maar dan is het natuurlijk wel nuttig al een beetje voorkennis te hebben.
Tenslotte zijn er vaak wel behulpzame mensen in de omgeving te vinden die het geen probleem vinden om eens te begeleiden bij het leren plakken van een band. (En voor wie mee in een systeem van lokale ruimeconomie (LETS -
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lokale_rui ... _Nederland) stapt is het zeker geen probleem om iemand te vinden die wat wil begeleiden.)
Renaat