Mijn gebruiksnaam had ik al ruim 10 jaar geleden op verschillende mac-fora, dus ik ben normaal niet te beroerd om een Apple-product de hemel in te prijzen, maar in dit geval lijkt het me een verkeerde keus.
Tsja, wat verwacht je van GPS, en hoe graag wil je een iPhone?
Een GPS zal ongetwijfeld beter werken.
't Is net als met een camera. vaak handig dat het op de iPhone zit, maar voor goede foto's en filmpjes, kun je beter een echt toestel meenemen.
Zo'n iPhone is natuurlijk een leuk apparaat met 1001 functies en er is een app voor alles, dus ook navigeren en tracken enzovoort. Als je niet zo'n hoge eisen stelt aan navigeren (zoals ik) of aan batterijduur en toch al een iPhone hebt dan is een GPS overbodig.
Ikzelf zou niet zonder telefoon of muziek kunnen op vakantie. Dat de iPhone ook GPS heeft is mooi meegenomen. Ik vind de iPhone met de apps Trail en Everytrail goed genoeg. Je kan er de weg op vinden en routes mee vastleggen, zoals je kunt zien als je op de link onder mijn bericht klikt.
Ik hoef geen GPS-apparaat, want ik heb een iPhone. En ik vond zo'n papieren kaart toch altijd al leuker.
Maar als het alleen om kaartlezen gaat, dan vind ik GPS wel een heel mager argument om een iPhone te aan te schaffen.
't Apparaat zelf kost al het nodige, daarnaast zul je nog wel een stuurhouder, hoesje, naafdynamo enz. willen? GPS, en het voortdurende gebruik van scherm, dat zuigt de batterij van de iPhone leeg. Daarnaast moet je met kaartlezen op een iPhone uitkijken voor hele hoge telefoonrekeningen. En GPS is niet het best ontwikkelde onderdeel van een iPhone.