Omdat ik nieuw ben op het forum (hoewel ik het allemaal al een hele tijd lees), wil ik me even kort voorstellen: ik ben Luk en woon in Ekeren, net ten noorden van Antwerpen. Ik fiets bijna dagelijks naar het werk (8 km) en doe daarbuiten regelmatig fietstochtjes, variërend van 30 tot 100 km). Ik heb me in september 2010 een Gazelle Genève aangekocht en heb er intussen bijna 5000 km op zitten. Het enige dat ik al meegemaakt heb, is twee gebroken spaken, wellicht te wijten aan de niet zo optimale toestand van de wegen en fietspaden in België
Nu ben ik van plan om aan fietsvakanties te beginnen, met als doel om binnen twee jaar met de fiets naar Rome te trekken, en ik vraag me af of mijn huidige fiets daarvoor geschikt is. Zoals in de titel staat, het is een Gazelle Goldline Genève, met deze specificaties: Aluminium frame met carbon voorvork
Shimano Deore afgemonteerd
Instelbare vering in de voorvork
Lichtgewicht aluminium velgen met anti-lekbanden
V brakes met power control
Verstelbaar stuur voor ideale zithouding
Volautomatisch licht voor en achter
Stevige extra lichte bagagedrager
Luxe gelzadel
Axa veiligheidsslot
Ik heb zelf wat mijn twijfels over de vering van de voorvork. Soms is die heel aangenaam, in sommige gevallen zorgt die voor een gebrek aan "voeling" met mijn stuur/voorwiel. Zijn er voor de rest nog aandachtspunten, zaken die maken dat mijn fiets niet geschikt is, of zaken die te "upgraden" zijn? Ik heb al in de fora gezocht, en behalve dat de Genève soms de neiging heeft om te "zwalpen" (wat ik ook al ondervonden heb), heb ik niet echt iets gevonden.
Alvast bedankt voor jullie tips.
Luk
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Nu ben ik van plan om aan fietsvakanties te beginnen, met als doel om binnen twee jaar met de fiets naar Rome te trekken, en ik vraag me af of mijn huidige fiets daarvoor geschikt is. Zoals in de titel staat, het is een Gazelle Goldline Genève, met deze specificaties: Aluminium frame met carbon voorvork
Shimano Deore afgemonteerd
Instelbare vering in de voorvork
Lichtgewicht aluminium velgen met anti-lekbanden
V brakes met power control
Verstelbaar stuur voor ideale zithouding
Volautomatisch licht voor en achter
Stevige extra lichte bagagedrager
Luxe gelzadel
Axa veiligheidsslot
Ik heb zelf wat mijn twijfels over de vering van de voorvork. Soms is die heel aangenaam, in sommige gevallen zorgt die voor een gebrek aan "voeling" met mijn stuur/voorwiel. Zijn er voor de rest nog aandachtspunten, zaken die maken dat mijn fiets niet geschikt is, of zaken die te "upgraden" zijn? Ik heb al in de fora gezocht, en behalve dat de Genève soms de neiging heeft om te "zwalpen" (wat ik ook al ondervonden heb), heb ik niet echt iets gevonden.
Alvast bedankt voor jullie tips.
Luk