Hoi!
ik heb bijna 3500 km met mijn Shimano Deore XT achternaaf (met schijfrem) gereden en ik wilde de lagers van deze naaf voor mijn fietsvakantie even inspecteren en evt. van nieuw vet voorzien.
Ik kwam er al snel achter, dat mijn platte steeksleutel 15/16 niet bruikbaar is omdat je er een 17 mm steeksleutel voor nodig hebt, dit in tegenstelling tot mijn LX naven. Overigens had ik ook geen XT achternaaf besteld maar heeft de fabrikant mij dit zonder overleg geleverd.
Nu heb ik even de Shimano tech-docs er bij gehaald:
http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 753621.pdf
en ik zie dat ik met een inbussleutel en steeksleutel de naaf zou moeten kunnen demonteren. Echter heb ik al zeer veel kracht gezet, duidelijk meer dan wat ik gewend ben bij mijn LX naven, om hem te demonteren, maar ik krijg er geen beweging in.
Weten jullie wellicht meer over XT achternaven die slecht demontabel zijn? Zijn ze bijv. uberhaupt gemaakt om gedemonteerd te worden?
En is het echt nodig om hem nu (na 3500 km) open te maken om opnieuw te smeren? Ik heb denk ik geen andere keuze dan zo maar op pad te gaan...
ik heb bijna 3500 km met mijn Shimano Deore XT achternaaf (met schijfrem) gereden en ik wilde de lagers van deze naaf voor mijn fietsvakantie even inspecteren en evt. van nieuw vet voorzien.
Ik kwam er al snel achter, dat mijn platte steeksleutel 15/16 niet bruikbaar is omdat je er een 17 mm steeksleutel voor nodig hebt, dit in tegenstelling tot mijn LX naven. Overigens had ik ook geen XT achternaaf besteld maar heeft de fabrikant mij dit zonder overleg geleverd.
Nu heb ik even de Shimano tech-docs er bij gehaald:
http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 753621.pdf
en ik zie dat ik met een inbussleutel en steeksleutel de naaf zou moeten kunnen demonteren. Echter heb ik al zeer veel kracht gezet, duidelijk meer dan wat ik gewend ben bij mijn LX naven, om hem te demonteren, maar ik krijg er geen beweging in.
Weten jullie wellicht meer over XT achternaven die slecht demontabel zijn? Zijn ze bijv. uberhaupt gemaakt om gedemonteerd te worden?
En is het echt nodig om hem nu (na 3500 km) open te maken om opnieuw te smeren? Ik heb denk ik geen andere keuze dan zo maar op pad te gaan...