door
Glika » ma 19 mar, 2012 20:22
@Rutger: bofkont!
Een paar jaar terug trok ik 4 weken door omgeving Lyon/Zuid-oost Frankrijk/Italië, met auto en tentje. Wij hadden 1 droge week. 3 weken motregen, buien en nog grotere buien en opgevolgd door motregen. In de maand juni. Sinds die tijd mijd ik die hoek in juni.
Nu ga ik toch weer in juni door die windstreek, met de fiets. Mijn gemiddelde regendagen/afstand is door die ene ervaring behoorlijk gegroeid.
Maar gelukkig zit Joop ook in juni nog in Zuid-Frankrijk. Ik vertrouw op zijn karma en zijn voorspelling.
Op mijn andere tochtjes heb ik ook de ervaring dat het voornamelijk buien zijn en dat het in de praktijk wel meevalt. Met uitzondering van 4 dagen zeer dikke mist eind november afgelopen jaar in Zuid-België en Noord Frankrijk. Dat was ook
erug nat en koud.
Ik zie wel, regen maakt de natuur immers ook mooi groen en spoelt het stof weg.
@Joop: De route kent 2 keer een splitsing. Bij het meer van Madine de oostelijke variant via Nancy (variatie en toeristisch) en de westelijke variant (minder variatie, minder campings etc).
Na Cluny is er de westelijke groene variant (stevig en door de natuur) en de oostelijke variant (minder stevig, wijn, wijn, Ardeche, lieflijk).
Over de eerste splitsing ben ik nog niet uit, bij de tweede kies ik voor de groene variant via Le Puy. Wat ga jij doen?
Groet,
Arno