Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zadel kantelen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Zadel kantelen

gios schreef:
Gideon schreef:Komt mij bekend voor.
Wat is het probleem dan :?:
Op de foto kan je zien dat het zadel iets naar voren gekanteld staat, verder naar achteren kantelen lukt dus niet.
Gideon schreef:
gios schreef:
Gideon schreef:Komt mij bekend voor.
Wat is het probleem dan :?:
Op de foto kan je zien dat het zadel iets naar voren gekanteld staat, verder naar achteren kantelen lukt dus niet.
Dan is het duidelijk: een andere zadelpen zal je "probleem" wel oplossen. :)
(zie ook 1e reply in dit topic :D)
Niet te snel opgeven jongens, niemand bekend met de zadelrail met knik?
Door de belabberde internetverbinding hier, kan ik geen fotootje van deze rail plaatsen, iemand?

Gideon
Er is maar één zadelrail voor de conquest en ik zie bij de zadelrailsen van andere modellen ook geen varianten waar de rails onder een andere hoek staat, bovendien zijn ze behoorlijk model-specifiek en raden ze het af om zelf de zadelrails te vervangen.

Gelukkig is er een veel eenvoudigere oplossing voor het ‘probleem’.
Deze bedoel ik:
http://www.vlerickfietsen.be/brooks/spa ... YB233.html
Als je deze rail vergelijkt met die standaard op de Conquest http://www.brooksshop.nl/products/onder ... t-byb-233/
zit, zie je het verschil.
In tegenstelling tot wat in de advertentie van Vlerick staat, is deze rail niet voor de Conquest (volgens de Brooks site).

Gideon
Dat heeft volgens mij gewoon te maken met de vorm van het zadel die anders is; de hoek wordt er niet anders van (?).

Brooks geeft de ‘BYB 233’ op als zadelrails voor de conquest; zie hier, maar volgens mij hebben ze bij vlerick een foto van de zadelrails voor een flyer gebruikt...
Het was mij ook opgevallen dat op de site van Vlerick niet het juiste type zadel vermeld staat.

Onlangs ben ik met mijn Conquest naar Bike4Travel en vergeleken met de losse geknikte rail die Marco had liggen. Toch duidelijk verschil, die rail van mijn Conquest vertoond een kleine knik en die voor de B67 een scherpe knik.
Je kan dat ook zien op de foto's, en deze knik maakt het mogelijk, het zadel verder naar achteren te kunnen kantelen. Het deel van de rail waar de zadelpen aangrijpt, loopt, door deze scherpe knip, paralel met het zadeldek en dit deel van de rail zorgt voor een andere hoek tussen rail en zadelpen.

Gideon
Ik neem aan dat je gekeken hebt of die rails dan zou passen? Ik neem aan dat het niet past (zie website Brooks); voor de Brooks conquest is er maar één rails te vinden; vast en zeker de rails die er nu op zit ;-), daarmee is het dus onmogelijk om de hoek van de Conquest te veranderen via een andere rails (want die is er niet).
Matthie9000 schreef:Ik neem aan dat Ije gekeken hebt of die rails dan zou passen? Ik neem aan dat het niet past (zie website Brooks); voor de Brooks conquest is er maar één rails te vinden; vast en zeker de rails die er nu op zit ;-), daarmee is het dus onmogelijk om de hoek van de Conquest te veranderen via een andere rails (want die is er niet).
Klopt, de rail heb ik bij Bike4Travel opgemeten, en was ongeveer 1cm breder bij de bevestiging van de veren. Verbuigen lijkt mij geen goed idee.
Ik zou tóch op zoek gaan naar een andere zadelpen!
Jammer dat je een bericht niet kan verwijderen. Toch
multiwgb schreef:Jammer dat je een bericht niet kan verwijderen. Toch
Hoezo? Ik leg mij nooit ergens zo maar bij neer, sta open voor de ideeen en meningen van anderen, bekijk een vraagstuk altijd van meerdere kanten, denk er nog eens over na, weeg de voor en tegens tegen elkaar af, slaap er nog wat nachtjes en neem dan soms een beslissing.

Gideon
Nee zo zit het niet. Ik dacht dat ik op het internet een pen gevonden had. Helaas het was hem niet.
multiwgb schreef:Nee zo zit het niet. Ik dacht dat ik op het internet een pen gevonden had. Helaas het was hem niet.
Pennen heb ik genoeg liggen, alleen heeft geen van die pennen een ruimere stel mogelijkheid.
Ik wacht nog even mijn vraag aan Brooks England af. Als het zadel niet aangepast kan worden, moet de pen er toch aan geloven.

Gideon