Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:de schroef er weer een paar slagen indraaien, en dan met een hamer naar beneden tikken om de klemconus te lossenoli4 schreef:hallo,
ik zou graag een ander stuur op mijn fiets zetten maar ik krijg het er niet uit , ik heb de vijs voor het stuur al eruit gehaald maaar het gaat nog niet..
komt dit omdat het een te oude fiets is?
ik heb een probleem de lange inbusbout draait zot en ik zie dat het stuk waar de lange inbusbout in moet los zit. is dit normaal , want als ik hem omhoog duw kan de bout niet verder dan een halve draai.keesm54 schreef:Zoals Matthie al schreef, zoveel mogelijk zaken waarvan je denkt dat die los moeten of bewegen tijdens het losmaken met kruipolie (ik gebruik WD40) inspuiten.
Maar je schrijft dat je die vijl (lange inbusbout in Nl ?) al er uit hebt. Als aan die vijl een soort klemmoer in de stuurpen zat, heb je die dan wel los getikt ? Na een dagje kruipolie of WD40 draai ik die inbusbout dan een stukje los (ca. 0,5 - 1 cm,) en geef dan met de hamer een tik zodat die klemmoer loskomt. Beetje wrikken met je stuur en je kunt meestal zo stuur met stuurpen er uit halen ook al is het wat roestig. Als je dit systeem hebt zou ik zeggen eerst die vijl er weer een stukje indraaien (na kruipolie en WD40) en dan los tikken die moer.
Suc6
Gr.
Kees
Oeps: Marten was me al voor
Heb je misschien een foto waar je op aangeeft wat "de lange inbusbout", "het stuk waar de bout in moet" en "hem" zijn? Ik kan het niet volgen zo.oli4 schreef:ik heb een probleem de lange inbusbout draait zot en ik zie dat het stuk waar de lange inbusbout in moet los zit. is dit normaal , want als ik hem omhoog duw kan de bout niet verder dan een halve draai.
Met de vertaalcomputer op 11 en de knop speculatie op max denk ik dat we nu de situatie hebbenoli4 schreef:ik heb een probleem de lange inbusbout draait zot en ik zie dat het stuk waar de lange inbusbout in moet los zit. is dit normaal , want als ik hem omhoog duw kan de bout niet verder dan een halve draai.keesm54 schreef:Zoals Matthie al schreef, zoveel mogelijk zaken waarvan je denkt dat die los moeten of bewegen tijdens het losmaken met kruipolie (ik gebruik WD40) inspuiten.
Maar je schrijft dat je die vijl (lange inbusbout in Nl ?) al er uit hebt. Als aan die vijl een soort klemmoer in de stuurpen zat, heb je die dan wel los getikt ? Na een dagje kruipolie of WD40 draai ik die inbusbout dan een stukje los (ca. 0,5 - 1 cm,) en geef dan met de hamer een tik zodat die klemmoer loskomt. Beetje wrikken met je stuur en je kunt meestal zo stuur met stuurpen er uit halen ook al is het wat roestig. Als je dit systeem hebt zou ik zeggen eerst die vijl er weer een stukje indraaien (na kruipolie en WD40) en dan los tikken die moer.
Suc6
Gr.
Kees
Oeps: Marten was me al voor
allemaal bedankt het stuur is eruit :pm-gineering schreef:Met de vertaalcomputer op 11 en de knop speculatie op max denk ik dat we nu de situatie hebbenoli4 schreef:ik heb een probleem de lange inbusbout draait zot en ik zie dat het stuk waar de lange inbusbout in moet los zit. is dit normaal , want als ik hem omhoog duw kan de bout niet verder dan een halve draai.keesm54 schreef:Zoals Matthie al schreef, zoveel mogelijk zaken waarvan je denkt dat die los moeten of bewegen tijdens het losmaken met kruipolie (ik gebruik WD40) inspuiten.
Maar je schrijft dat je die vijl (lange inbusbout in Nl ?) al er uit hebt. Als aan die vijl een soort klemmoer in de stuurpen zat, heb je die dan wel los getikt ? Na een dagje kruipolie of WD40 draai ik die inbusbout dan een stukje los (ca. 0,5 - 1 cm,) en geef dan met de hamer een tik zodat die klemmoer loskomt. Beetje wrikken met je stuur en je kunt meestal zo stuur met stuurpen er uit halen ook al is het wat roestig. Als je dit systeem hebt zou ik zeggen eerst die vijl er weer een stukje indraaien (na kruipolie en WD40) en dan los tikken die moer.
Suc6
Gr.
Kees
Oeps: Marten was me al voor
basic 80-er jaren gelaste stalen stuurpen, met een los alumnium dekseltje op het buiseinde om de inbus te kunnen verzinken
klemconus (geen wig) die nu iets los gedraaid is geen weerstand meer heeft en vrolijk meedraait
een stuurpen die nog lekker met roest vast in de voorvork zit.
Spuit kruipolie tussen stuurpen en 8-kant moer van het balhoofdstel, klem het voorwiel stevig tussen je benen en probeer het stuur te draaien. Als dat lukt moet je hem er met bloed zweet, tranen en kruipolie, en heel veel heen en weer wrikken er uit kunnen krijgen